marcoschaap2

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Replay (interactieve) TV met CI+ op Samsung UE48JU6000W

Beste mede forummers en Ziggo,

Op 31-10-2017 heb ik na veel frustratie over de Mediabox XL (traag, energieslurper, opstarttijden, traagheid zappen) besloten om een Interactieve CI+ module te bestellen. De hardware check op de Ziggo site gaf netjes aan dat m'n toestel geschikt was dus vol verwachting....

Na de installatie van de CI+ module was ik erg blij en de frustraties van de Mediabox XL waren snel vergeten. Na wat live TV te hebben gekeken wilde ik het Replay TV gedeelte testen, helaas zonder succes; de melding:

iTV_002: Interactieve televisie is tijdelijk niet beschikbaar probeer het op een later tijdstip weer. Zo gezegd zo gedaan, maar welk tijdstip ik ook probeerde de melding bleef hetzelfde. Vervolgens op 6-11-2017 een storingsmonteur laten komen; wat kabels doorgemeten AOP opengehaald, tv melding bekeken, geen remedie en de monteur zou het probleem escaleren, ik kon daarna weer bellen voor een nieuwe afspraak. 16-11-2017 de volgende monteur verwelkomd, conclusie na een paar minuten bellen met een 2e lijns medewerker, enkele firewall rules / acl's die niet goed stonden, kon 48 uur duren. Na 48 uur echter wederom geen resultaat, dezelfde melding.

Op 30-11-2017 wederom een storingsmonteur binnengelaten, conclusie van deze monteur; de TV (besteld via 1DayFly in 2015) is een niet origineel Nederlandse tv (software is gewoon EU uiteraard) via grijze import en mist enkele codecs waardoor Interactie TV niet mogelijk is. Ik vond 't een mooi verhaal, maar nadat de monteur me vertelde dat ook Mediamarkt en andere ketens wel eens "grijze" import verkopen vond ik 't niet zozeer meer een probleem van mijzelf maar meer een issue die Ziggo in z'n protocollen dan maar aan moet pakken.

Aan het einde van het monteursbezoek (zo'n 2 uren, geen probleem gezellige kerel) legde de monteur me uit dat ik (als ik in het bezit was van) via een Chromecast gewoon Replay TV kan streamen naar de TV. Die lag op zolder dus ik moest op zoek naar de CC. Wat schept vervolgens mijn verbazing, Replay TV mag niet gestreamd worden van Ziggo!

Ik wil graag dat het Replay TV gedeelte om m'n TV gaat werken ZONDER toevoeging van een mediabox (XL) of andere toeters en bellen, Ziggo HELP!~

(Waarom schrijf ik dit nu pas?: Net geprobeerd de Formule1 race van China via m'n laptop terug te kijken, elke 2-5 minuten: helaas deze video is niet beschikbaar)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @marcoschaap2. Top dat je een account aangemaakt hebt op de Community om je verhaal te delen. Je hebt gelukkig al snel een hoop informatie en tips gekregen.

Op dit moment heb je een TV start abonnement. Daar zit inderdaad geen Ziggo Replay, maar TV gemist in.

TV gemist: via TV Gemist kijk je een groot aantal gemiste programma’s gewoon, zonder extra kosten of voor een klein bedrag, terug. Tot wel zeven dagen later. TV Gemist werkt eenvoudig. Via de menu-knop op de afstandsbediening selecteer je TV Gemist en het programma van je keuze. Tadaa! Pauzeren en terugspoelen kan ook gewoon. Ook als je onderweg bent kijk je gemiste programma's gratis terug, met de Ziggo GO app.

Ziggo Replay: dat is eigenlijk Uitzending Gemist, maar dan deluxe. De meeste programma’s nemen we voor je op, uit 60 zenders. En natuurlijk in HD-kwaliteit, als het daarin is uitgezonden. Ook programma’s van commerciële zenders kijk je zonder extra kosten opnieuw. Je speelt het programma binnen zeven dagen af zodra het je uitkomt. Of dat nu een dag later is dan in de tv-gids staat, een week, of misschien juist maar een kwartier. Heel eenvoudig: met één druk op de afstandsbediening tover je dat ene programma zo vanuit je digitale tv-gids op je scherm. Ziggo Replay heb je ook op de Ziggo GO app waardoor je favoriete programma’s niet alleen thuis, maar ook onderweg terugkijkt.

Ik kan me goed voorstellen dat je Ziggo Replay flink mist, nu je dit niet meer hebt. Ik stuur je even een privébericht om eventueel je abonnement weer aan te passen. Als er met de Mediabox dan dingen spelen, kunnen we hier natuurlijk ook samen naar kijken!

Bekijk in context

28 Reacties 28
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Is Ziggo bekend als provider in het menu van de tv?
Heb je de standaard parameters gebruikt bij het zenderzoeken?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Heb je HBB uitgeschakeld binnen de tv, want die werkt met dezelfde rode knop op de afstandsbediening.
marcoschaap2
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij het zoeken naar zenders heeft volgens mij de servicemonteur de alternatieve parameters gebruikt, m'n HD zenders stonden eerst vanaf programmanummer 901, dit is door de alternatieve zender afstemming gewijzigd naar 1.

Ik heb geen HBB optie in 't normale menu. Ik krijg bij het aanzetten van de TV een "Ziggo On Demand" melding rechtsonderin het scherm (rode knop).

Er is naar mijn weten geen provider te selecteren in het Kanaal menu. De landinstellingen van de TV staan wel op overig, de rest van de lijst is vooral oostblok landen.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Dan zou ik het toch nog eens proberen met zoek id 5555.
Als ik een alternatieve gebruik werkt interactieve tv niet.
Verwijderd account
Niet van toepassing
(0)5555 is ook de enig juiste waarde i.c.m. een CI+kaart, ik zou voor fZiggo regio ook geen andere code kunnen vinden.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Regio Netwerk-ID
Sassenheim 43184
Alphen a/d Rijn 43185
Den Haag 43186
Utrecht 43187
Veenendaal 43188
Driebergen 43189
Gorichem 43190
Breda 43191
Alkmaar 43192
Velsen 43193
Capelle 43194
Amersfoort 43195
Hilversum 43196
Mill 43197
Den Bosch 43198
Roosendaal 43199
Tilburg 43200
Venlo 43201
Roermond 43202
Schoonbron 43203
Zwolle 43204
Hoogeveen 43205
Groningen 43206
Winschoten 43207
Emmen 43208
Gorredijk 43209
Sneek 43210
Hengelo 43211
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo youriy,
Die cijfers herken ik niet, misschien fZiggo-regio.
In fUPC-regio werden dat soort getallen vóór de fusie ook gebruikt, zijn nog wel geldig, maar zijn in het hele nieuwe Ziggo-gebied vervangen door 5555.
Maar ts woont in fZiggo-regio.
marcoschaap2
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo N.N. en youriy op dit moment staat het netwerk geconfigureerd met netwerk ID 43210 (Sneek) dit komt ook overeen met m'n locatie. Ik zal kijken of 5555 het gewenste resultaat geeft.
marcoschaap2
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij zowel 5555 als 4444 (vond ik nog in een andere instructie op de Ziggo site). Heb ik geen succes. Andere netwerk ID's dan 43210 zorgen er in de eerste plaats voor dat de kanalen een verkeerde rangschikking krijgen (HD vanaf 901 of ergens waar ik ze niet heb kunnen vinden), daarnaast krijg ik dan ook geen Ziggo On Demand (rode knop) meer te zien.
Verwijderd account
Niet van toepassing
ID 4444 is alléén voor mensen die de vrije zenders (FTA) digitaal willen ontvangen, jij hebt (0)5555 nodig omdat je een volledig abo hebt met CI+kaart.
Als je in fUPC-regio woont moet je frequentie 164.(000) ingeven en 5555 en als je in fZiggo-gebied woont moet je 474.(000) ingeven en 5555, maar zo te lezen woon jij in fZiggo-gebied anders kun je geen interactieve CI+kaart hebben, want dat heeft de UPC-regio nooit gekend en zal dat ook nooit gaan kennen.
marcoschaap2
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jeutje wat een snelle reactie ;-). Ik heb gister nog e.e.a nagekeken in het engineersmenu van de TV, en wat me daarbij opviel was dat de Locale op PANEURO ingesteld staat, uiteraard is dit voor mij niet zo even te wijzigen. Ik zag in het installatie menu van de TV is het dichtsbijzijnde land wat ik kan kiezen België, ik heb 'm nu ingesteld op "Anders", zou 't helpen om 'm een keer op België te laten installeren?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Blijkbaar heb je geen officieel in NL geïmporteerde TV, want die heeft altijd als XXN aan het eind van de modelcode, dan kan ik je helaas niet verder helpen.
Succes.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Bekijk deze topics eens op tweakers:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1824939
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1498441

en wat Samsung er zelf van zegt:

http://www.samsung.com/nl/i/televisie/parallel-import-tv/
StenniS-nl

Level 1
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
Ik dacht altijd dat on-demand diensten in fupc gebied via ci+ niet werkten. Hopelijk verbeterd iemand me.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
StenniS-nl In oud-UPC gebied werken on-demand / interactieve diensten niet met een CI+ module.
Verwijderd account
Niet van toepassing
StenniS-nl wrote:
Ik dacht altijd dat on-demand diensten in fupc gebied via ci+ niet werkten. Hopelijk verbetert iemand me.

Hallo StenniS-nl
Waar lees jij dat dan?
StenniS-nl

Level 1
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
Algemene kennis. Misschien weet Be rt meer
Verwijderd account
Niet van toepassing
StenniS-nl wrote:
Algemene kennis. Misschien weet Be rt meer

Hallo StenniS-nl,
Zoals ik eerder binnen dit topic schreef:
fUPC-regio heeft interactieve diensten via de CI+ nooit gekend en Ziggo is ook niet van plan om dit in de fUPC-regio te introduceren. Interactief kan dus alléén met een geschikte decoder c.q. settopbox.
marcoschaap2
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon in fZiggo gebied waar Interactieve diensten wél met een CI+ module zouden moeten werken!

Uitgelicht topic