Vraag

Ziggo Replay (interactieve) TV met CI+ op Samsung UE48JU6000W


Beste mede forummers en Ziggo,

Op 31-10-2017 heb ik na veel frustratie over de Mediabox XL (traag, energieslurper, opstarttijden, traagheid zappen) besloten om een Interactieve CI+ module te bestellen. De hardware check op de Ziggo site gaf netjes aan dat m'n toestel geschikt was dus vol verwachting....

Na de installatie van de CI+ module was ik erg blij en de frustraties van de Mediabox XL waren snel vergeten. Na wat live TV te hebben gekeken wilde ik het Replay TV gedeelte testen, helaas zonder succes; de melding:

iTV_002: Interactieve televisie is tijdelijk niet beschikbaar probeer het op een later tijdstip weer. Zo gezegd zo gedaan, maar welk tijdstip ik ook probeerde de melding bleef hetzelfde. Vervolgens op 6-11-2017 een storingsmonteur laten komen; wat kabels doorgemeten AOP opengehaald, tv melding bekeken, geen remedie en de monteur zou het probleem escaleren, ik kon daarna weer bellen voor een nieuwe afspraak. 16-11-2017 de volgende monteur verwelkomd, conclusie na een paar minuten bellen met een 2e lijns medewerker, enkele firewall rules / acl's die niet goed stonden, kon 48 uur duren. Na 48 uur echter wederom geen resultaat, dezelfde melding.

Op 30-11-2017 wederom een storingsmonteur binnengelaten, conclusie van deze monteur; de TV (besteld via 1DayFly in 2015) is een niet origineel Nederlandse tv (software is gewoon EU uiteraard) via grijze import en mist enkele codecs waardoor Interactie TV niet mogelijk is. Ik vond 't een mooi verhaal, maar nadat de monteur me vertelde dat ook Mediamarkt en andere ketens wel eens "grijze" import verkopen vond ik 't niet zozeer meer een probleem van mijzelf maar meer een issue die Ziggo in z'n protocollen dan maar aan moet pakken.

Aan het einde van het monteursbezoek (zo'n 2 uren, geen probleem gezellige kerel) legde de monteur me uit dat ik (als ik in het bezit was van) via een Chromecast gewoon Replay TV kan streamen naar de TV. Die lag op zolder dus ik moest op zoek naar de CC. Wat schept vervolgens mijn verbazing, Replay TV mag niet gestreamd worden van Ziggo!

Ik wil graag dat het Replay TV gedeelte om m'n TV gaat werken ZONDER toevoeging van een mediabox (XL) of andere toeters en bellen, Ziggo HELP!~

(Waarom schrijf ik dit nu pas?: Net geprobeerd de Formule1 race van China via m'n laptop terug te kijken, elke 2-5 minuten: helaas deze video is niet beschikbaar)

28 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Is Ziggo bekend als provider in het menu van de tv?
Heb je de standaard parameters gebruikt bij het zenderzoeken?
Heb je HBB uitgeschakeld binnen de tv, want die werkt met dezelfde rode knop op de afstandsbediening.
Bij het zoeken naar zenders heeft volgens mij de servicemonteur de alternatieve parameters gebruikt, m'n HD zenders stonden eerst vanaf programmanummer 901, dit is door de alternatieve zender afstemming gewijzigd naar 1.

Ik heb geen HBB optie in 't normale menu. Ik krijg bij het aanzetten van de TV een "Ziggo On Demand" melding rechtsonderin het scherm (rode knop).

Er is naar mijn weten geen provider te selecteren in het Kanaal menu. De landinstellingen van de TV staan wel op overig, de rest van de lijst is vooral oostblok landen.
Reputatie 5
Badge +3
Dan zou ik het toch nog eens proberen met zoek id 5555.
Als ik een alternatieve gebruik werkt interactieve tv niet.
(0)5555 is ook de enig juiste waarde i.c.m. een CI+kaart, ik zou voor fZiggo regio ook geen andere code kunnen vinden.
Reputatie 5
Badge +3
Regio Netwerk-ID
Sassenheim 43184
Alphen a/d Rijn 43185
Den Haag 43186
Utrecht 43187
Veenendaal 43188
Driebergen 43189
Gorichem 43190
Breda 43191
Alkmaar 43192
Velsen 43193
Capelle 43194
Amersfoort 43195
Hilversum 43196
Mill 43197
Den Bosch 43198
Roosendaal 43199
Tilburg 43200
Venlo 43201
Roermond 43202
Schoonbron 43203
Zwolle 43204
Hoogeveen 43205
Groningen 43206
Winschoten 43207
Emmen 43208
Gorredijk 43209
Sneek 43210
Hengelo 43211
Hallo @youriy,
Die cijfers herken ik niet, misschien fZiggo-regio.
In fUPC-regio werden dat soort getallen vóór de fusie ook gebruikt, zijn nog wel geldig, maar zijn in het hele nieuwe Ziggo-gebied vervangen door 5555.
Maar ts woont in fZiggo-regio.
Hallo @N.N. en @youriy op dit moment staat het netwerk geconfigureerd met netwerk ID 43210 (Sneek) dit komt ook overeen met m'n locatie. Ik zal kijken of 5555 het gewenste resultaat geeft.
Bij zowel 5555 als 4444 (vond ik nog in een andere instructie op de Ziggo site). Heb ik geen succes. Andere netwerk ID's dan 43210 zorgen er in de eerste plaats voor dat de kanalen een verkeerde rangschikking krijgen (HD vanaf 901 of ergens waar ik ze niet heb kunnen vinden), daarnaast krijg ik dan ook geen Ziggo On Demand (rode knop) meer te zien.
ID 4444 is alléén voor mensen die de vrije zenders (FTA) digitaal willen ontvangen, jij hebt (0)5555 nodig omdat je een volledig abo hebt met CI+kaart.
Als je in fUPC-regio woont moet je frequentie 164.(000) ingeven en 5555 en als je in fZiggo-gebied woont moet je 474.(000) ingeven en 5555, maar zo te lezen woon jij in fZiggo-gebied anders kun je geen interactieve CI+kaart hebben, want dat heeft de UPC-regio nooit gekend en zal dat ook nooit gaan kennen.
Jeutje wat een snelle reactie 😉. Ik heb gister nog e.e.a nagekeken in het engineersmenu van de TV, en wat me daarbij opviel was dat de Locale op PANEURO ingesteld staat, uiteraard is dit voor mij niet zo even te wijzigen. Ik zag in het installatie menu van de TV is het dichtsbijzijnde land wat ik kan kiezen België, ik heb 'm nu ingesteld op "Anders", zou 't helpen om 'm een keer op België te laten installeren?
Blijkbaar heb je geen officieel in NL geïmporteerde TV, want die heeft altijd als XXN aan het eind van de modelcode, dan kan ik je helaas niet verder helpen.
Succes.
Reputatie 5
Badge +3
Bekijk deze topics eens op tweakers:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1824939
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1498441

en wat Samsung er zelf van zegt:

http://www.samsung.com/nl/i/televisie/parallel-import-tv/
Badge
Ik dacht altijd dat on-demand diensten in fupc gebied via ci+ niet werkten. Hopelijk verbeterd iemand me.
Reputatie 7
Badge +11
@StenniS-nl In oud-UPC gebied werken on-demand / interactieve diensten niet met een CI+ module.
StenniS-nl schreef:

Ik dacht altijd dat on-demand diensten in fupc gebied via ci+ niet werkten. Hopelijk verbetert iemand me.


Hallo @StenniS-nl
Waar lees jij dat dan?
Badge
Algemene kennis. Misschien weet @Be rt meer
StenniS-nl schreef:

Algemene kennis. Misschien weet @Be rt meer


Hallo @StenniS-nl,
Zoals ik eerder binnen dit topic schreef:
fUPC-regio heeft interactieve diensten via de CI+ nooit gekend en Ziggo is ook niet van plan om dit in de fUPC-regio te introduceren. Interactief kan dus alléén met een geschikte decoder c.q. settopbox.
Ik woon in fZiggo gebied waar Interactieve diensten wél met een CI+ module zouden moeten werken!
marcoschaap2 schreef:

Ik woon in fZiggo gebied waar Interactieve diensten wél met een CI+ module zouden moeten werken!


Neem dan de adviezen van @youriy harte die eerder binnen dit topic beschreven zijn met de genoemde zeer nuttige links om je tv aan de praat te krijgen.
Net gecontroleerd, de TV is een WXXH (Hongarije?) model. Met netwerk-ID 5555 zitten de HD kanalen vanaf 925. De interactieve diensten werken dan wel. Jammer genoeg ben ik niet in de gelegenheid om Ziggo Sport of RTL terug te kijken, RTL terugkijken is gestopt volgens de applicatie en Ziggo Sport is als kanaal helemaal niet bekend.

Bij terugschakelen naar netwerk-ID 43210 zijn de on-demand mogelijkheden weer verdwenen. Ik twijfel nu toch wederom om dan maar een Mediabox naast de TV te zetten, zowel RTL als Ziggo Sport wordt hier verhoudingsgewijs het meest teruggekeken. Hebben jullie eventueel nog andere suggesties?
Hallo @marcoschaap2,
Als je naar de links van Samsung gaat die eerder genoemd zijn, kun je de tv Nederlands maken, heb je dat nog niet geprobeerd?
Reputatie 5
Badge +3
Of je er nou een NL-tv van maakt of niet, dat maakt niet uit. Replay is alleen mogelijk met een mediabox XL , met de ziggogo-app of via ziggogo.tv, dat laatste werkt hier overigens nauwelijks.
Met een standaard mediabox en interactieve ci+module is alleen uitzending gemist mogelijk wat een stuk beperkter is als Replay.
@N.N. de standaard methode werkte niet (heb wel toegang tot het engineersmenu). Toevallig heb ik nog een Galaxy S5 met IR blaster liggen, ga nu kijken of ik de locale set alsnog kan wijzigen! Ik ga ervanuit dat het regio probleem straks opgelost is (waardoor netwerk-id 5555 geconfigureerd kan worden).

@Youckle dat Replay TV alleen met een Mediabox XL mogelijk was wist ik dus niet! Jammer dat je wel via de Ziggo Go app Replay kan kijken maar niet via een CI+ met interactieve TV. Mijn SmartTV voorziet in een aantal apps (RTLXL en Kijk) daarmee kan ik de programma's die in het interactieve CI+ menu ook terugkijken, enige voordeel voor de CI+ was in mijn beleving de mogelijkheid tot Replay.

Bedankt iedereen voor jullie hulp, wordt dus gewoon weer een Mediabox XL bestellen GRMBLLL 🤔
Reputatie 6
Hey @marcoschaap2. Top dat je een account aangemaakt hebt op de Community om je verhaal te delen. Je hebt gelukkig al snel een hoop informatie en tips gekregen.

Op dit moment heb je een TV start abonnement. Daar zit inderdaad geen Ziggo Replay, maar TV gemist in.

TV gemist: via TV Gemist kijk je een groot aantal gemiste programma’s gewoon, zonder extra kosten of voor een klein bedrag, terug. Tot wel zeven dagen later. TV Gemist werkt eenvoudig. Via de menu-knop op de afstandsbediening selecteer je TV Gemist en het programma van je keuze. Tadaa! Pauzeren en terugspoelen kan ook gewoon. Ook als je onderweg bent kijk je gemiste programma's gratis terug, met de Ziggo GO app.

Ziggo Replay: dat is eigenlijk Uitzending Gemist, maar dan deluxe. De meeste programma’s nemen we voor je op, uit 60 zenders. En natuurlijk in HD-kwaliteit, als het daarin is uitgezonden. Ook programma’s van commerciële zenders kijk je zonder extra kosten opnieuw. Je speelt het programma binnen zeven dagen af zodra het je uitkomt. Of dat nu een dag later is dan in de tv-gids staat, een week, of misschien juist maar een kwartier. Heel eenvoudig: met één druk op de afstandsbediening tover je dat ene programma zo vanuit je digitale tv-gids op je scherm. Ziggo Replay heb je ook op de Ziggo GO app waardoor je favoriete programma’s niet alleen thuis, maar ook onderweg terugkijkt.

Ik kan me goed voorstellen dat je Ziggo Replay flink mist, nu je dit niet meer hebt. Ik stuur je even een privébericht om eventueel je abonnement weer aan te passen. Als er met de Mediabox dan dingen spelen, kunnen we hier natuurlijk ook samen naar kijken!

Reageer

    Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics