1
Vraag
2
Reacties
Eliaz

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

On Demand - Sommige films alleen in SD ipv HD te huren met de Humax 5200C

Zoals in de titel vermeld zijn met de Humax 5200C sinds een tijdje sommige films alleen nog in SD i.p.v. ook in HD te huren. Op dit moment is dit het geval met o.a. de films "Update" en "jurassic world fallen kingdom". Bij de laatste is dit het geval sinds deze is uitgekomen.
Is dit een blijvend of een oplosbaar probleem?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Snel antwoord gekregen!

Vanwege de contracten met de filmstudio mogen we de HD versie niet op het Humax/Cisco/CI+ On Demand platform zetten vanwege de mogelijkheid op sommige van deze apparaten om de kopiëerbeveiliging te omzeilen.
Op de Mediabox XL is van dit risico geen sprake, dus mogen we daarop wel de HD versie te huur aanbieden.

En ja, Jurassic World - Fallen Kingdom is ook in HD op de Humax te vinden, maar die versie staat onder Film1 en zij hebben hun eigen contracten met de filmstudio's. Blijkbaar gelden daarbij andere voorwaarden.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat is iets wat meestal bij de zenders zelf vandaan komt, óf bij Ziggo. Je kan daar zelf niets aan veranderen en Humax kan hier eveneens niets mee. We weet ik dat er geen of nauwelijks nog updates zullen uitkomen voor de 5200c, welke inmiddels ook niet meer word geproduceerd.

Ik zal bij deze vragen of een moderator er wat over kan melden. Lycke Ziggo weet jij de reden van wat Eliaz hier noemt?
Eliaz
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Mijn PVR een Cisco 8485DVB heb ik nog maar een keer aangesloten om het on-demand -> Huren programma te bekijken. Dit is precies hetzelfde als onder de Humax 5200C ook met precies dezelfde SD beperkingen.

Onder een Horizon (mediabox XL) zijn deze beperkingen echter niet aanwezig.

Blijft dus de vraag waarom bij de Horizon een HD versie is te huren van dezelfde film en bij de Cisco en de Humax alleen een SD versie.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik hoop dat er morgen een moderator reageert op deze vraag. Nog even afwachten dus.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Eliaz, ik heb het op kantoor ook gecontroleerd en daar zie ik het volgende.

"Update" kan ik niet vinden... Is dat de volledige titel?

Mediabox XL:
Jurassic World - Fallen Kingdom (HD) - te huur
Jurassic World - Fallen Kingdom (HD) - inbegrepen in abonnement

Humax:
Jurassic World - Fallen Kingdom (SD) - te huur
Jurassic World - Fallen Kingdom (HD) - inbegrepen in abonnement

Hier zit inderdaad een afwijking in, ik zal dit navragen bij de verantwoordelijke afdeling. Als je nog meer afwijkingen tegenkomt hoor ik het graag!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Snel antwoord gekregen!

Vanwege de contracten met de filmstudio mogen we de HD versie niet op het Humax/Cisco/CI+ On Demand platform zetten vanwege de mogelijkheid op sommige van deze apparaten om de kopiëerbeveiliging te omzeilen.
Op de Mediabox XL is van dit risico geen sprake, dus mogen we daarop wel de HD versie te huur aanbieden.

En ja, Jurassic World - Fallen Kingdom is ook in HD op de Humax te vinden, maar die versie staat onder Film1 en zij hebben hun eigen contracten met de filmstudio's. Blijkbaar gelden daarbij andere voorwaarden.
Eliaz
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Mark Ziggo wrote:
Hi Eliaz, ik heb het op kantoor ook gecontroleerd en daar zie ik het volgende.

"Update" kan ik niet vinden... Is dat de volledige titel?


Daar heb ik iets te snel overheen gekeken, dit moet niet "Update" zijn maar "Upgrade". Deze staat onder de kop "De 8 beste Ziggo On Demand films van maart" op https://www.ziggo.nl/entertainment/movies-series/top-on-demand/top-films-maart-2019 en ook gelinkt in de Ziggo Nieuwsbrief.

Mark Ziggo wrote:
Vanwege de contracten met de filmstudio mogen we de HD versie niet op het Humax/Cisco/CI+ On Demand platform zetten vanwege de mogelijkheid op sommige van deze apparaten om de kopiëerbeveiliging te omzeilen.
Op de Mediabox XL is van dit risico geen sprake, dus mogen we daarop wel de HD versie te huur aanbieden.


Wel vreemd dat dit dan voor enkele films geldt en niet voor al die andere.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Eliaz wrote:
Wel vreemd dat dit dan voor enkele films geldt en niet voor al die andere.

Dit kan per film verschillen inderdaad, ook van dezelfde filmstudio.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic