19Mark11Smit85

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De Mediabox Next verliest opgeslagen instellingen en schakelt automatisch uit na 2 uren

Na ongeveer 2 uur de hdmi kabel in de tv te hebben verdwijnt het beeld. Vervolgens krijg ik de melding geen signaal van de Philips tv en krijg ik weer beeld. Daarna ben ik al mijn instellingen kwijt van de next box en moet ik de afstandsbediening inleren voor de geluidsinstallatie. Dit gebeurt daarna regelmatig. Als ik de scart gebruik doet de box het goed

6 Reacties 6
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Welkom Mark   ! Zie je dan dus echt je Next rebooten/opnieuw opstarten ( leds ? ) ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe is één en ander in welke volgorde met wat voor kabels aan elkaar aangesloten?

19Mark11Smit85
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De next box is aangesloten met een cat5 kabel en de tv met een high speed hdmi kabel. De jvc surround set vis een jack naar tulp rechtstreeks van de next naar de versterker 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de bijgeleverde HDMI kabel gebruikt tussen de Next en de TV?

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik heb het probleem van verdwijnende instellingen en hdmi (cec) problemen de laatste dagen heel veel voorbij zien komen. Dit lijkt er ook op. Heb je dit probleem pas sinds een paar dagen? In dat geval kan het goed te maken hebben met de laatste 4.19 update. Een oplossing heb ik niet voor je maar ik denk dat je niet de enige bent met deze (en gelijksoortige) problemen.

Je zit eigenlijk in de verkeerde rubriek. Als je naar deze rubriek gaat:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239?sort=lastpost.desc

vind je meer vergelijkbare problemen.

Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes

Hoi @19Mark11Smit85, welkom nog hier!

We hebben al een tijd niks meer van je gehoord. Heb je je antwoord ondertussen al gevonden? Zo niet, dan horen we graag waar je vastloopt en of je bovenstaande tips al hebt opgevolgd.

Uitgelicht topic