Beantwoord

Ziggo CI+ Module wordt niet meer herkend?

  • 20 december 2019
  • 15 reacties
  • 2015 keer bekeken

Sinds 1 week werkt mijn Ziggo CI+ module niet meer.

Geen foutmeldingen er gebeurt niets.

Alles opnieuw geïnstalleerd met verschillende instellingen geen verschil.

Volgens Ziggo moet er een foutmelding zijn, of je hebt zelf iets fout gedaan en dan kost het 50 euro.

Er is niets verandert aan mijn tv Samsung/ci+ module.

Iemand ervaring met zoiets of enig idee?

 

icon

Best beantwoord door DiPablo 21 december 2019, 19:15

Is opgelost.

Allereerst dank voor jullie reacties.

Heb naar een tv-boer in de buurt rondgebeld die een comon interface voor Samsung tv had en die meteen opgehaald (5euro).

Deze erin geklikt de kaart erin en alles werkt weer.

Persoonlijk dacht ik aan een fout in de Tv aansluiting van de comon interface.

Maar zo kom je er toch achter dat een comon interface zomaar van de een op andere dag

stuk kan gaan en je op het verkeerde spoor zet….  ( naar Ziggo ).

Beste Teun, de kaart heeft altijd goed erin gezeten, zoals nu.

( heb wel in het begin 3 keer op Internet moeten kijken hoe het zat )

Nogmaals dank voor jullie steun, en mocht er in de toekomst een gelijke vraag op de community voorbij komen dan is dit naar mijn mening het eerste wat men moet doen.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

15 Reacties

Reputatie 5
Badge +6

@DiPablo Kijk is voor de zekerheid in mijnziggo produkten televisie of jouw ci module daar nog geregistreerd staat check ook de smartcardnummer. Neem aan dat de helpdesk medewerker dit ook gedaan heeft maar je weet nooit. Als je de mogelijkheid heb probeer de module is in een ander tv die uiteraard Ziggo gecertificeerd is. 

Dank voor je reactie.

Ja, ik heb alles nagekeken, alles staat nog hetzelfde in mijn Ziggo.

Helaas kan ik op dit moment de Ci+ module niet op een andere TV proberen.

Reputatie 7
Badge +11

Over welke tv hebben we het hier? en welke module?

 

Teun.

 

Teun,

Samsung Smart Tv UE46ES8000    Model: SmarCAM-3CI Plus Ziggo  ( SMAR DTV )

 

Hoe oud is je smartcard en wat staat daarop?

Ik heb de CI+ Module ongeveer 3 maanden, heeft al die tijd goed gewerkt.

Model: SmarCAM-3CI Plus Ziggo  ( SMAR DTV )

Wanneer men moet kiezen welke CI+ kaart is het die van SMAR DTV  (links onder zwart/rood).

 

 

Ik stelde de vraag over je smartcard: Hoe oud is je smartcard en wat staat daarop?

Reputatie 7
Badge +11

Desnoods even een foto van de kaart en module plaatsen. Misschien wat duidelijker.

 

Teun

 

Brede rand

 

 

Heb een zelfde Tv even geregeld om zeker te zijn over de kaart.

Deze herkent de kaart wel en de zenders werken dus goed.

Dus bij mijn Tv de comon interface of de CI+ kaarthouder werkt niet meer.

Welke  is dan stuk?

Stel dat mijn Tv aansluiting voor de comon interface stuk is dan gaat de geleende interface ook stuk.

Stel dat mijn comon interface stuk is dan kan ik een nieuwe bestellen (25euro).

Het eerste geval wil ik niet, dan blijft over een nieuwe bestellen?

Iemand ervaring met dit?

 

 

 

Mogelijk heeft @Teun een idee hierover.

Als hij online is, komt hij langs, nu hij genoemd is.

Reputatie 7
Badge +11

Hallo. hier ben ik. Domme vragen misschien als je de zenders installeert die he dat dan wel zonder module en die je dan de module wel met de streepjescode naar je toe gericht en de kaart met de chip naar achteren gericht?? Kan vanavond niet meer terug antwoorden ivm feestje maar ben morgen wel weet present.    Teun

Is opgelost.

Allereerst dank voor jullie reacties.

Heb naar een tv-boer in de buurt rondgebeld die een comon interface voor Samsung tv had en die meteen opgehaald (5euro).

Deze erin geklikt de kaart erin en alles werkt weer.

Persoonlijk dacht ik aan een fout in de Tv aansluiting van de comon interface.

Maar zo kom je er toch achter dat een comon interface zomaar van de een op andere dag

stuk kan gaan en je op het verkeerde spoor zet….  ( naar Ziggo ).

Beste Teun, de kaart heeft altijd goed erin gezeten, zoals nu.

( heb wel in het begin 3 keer op Internet moeten kijken hoe het zat )

Nogmaals dank voor jullie steun, en mocht er in de toekomst een gelijke vraag op de community voorbij komen dan is dit naar mijn mening het eerste wat men moet doen.

Dank voor het delen van de oplossing, dat kan anderen ook weer verder helpen.

TOP, veel kijkplezier gewenst.:relaxed:

Reputatie 7
Badge +11

Mooi dat het weer werkt en veel plezier met nieuwe kijken.     Teun