1
Vraag
2
Reacties
CV2517

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zenders verdwijnen bij aansluiting via alleen de kabel

Onze tweede tv is alleen verbonden met de kabel, zonder mediabox. Elke paar weken moet ik daarop de zenders opnieuw instellen, omdat alleen 1 t/m 5 dan bewaard zijn. op 6 vind ik dan ineens een Belg, op 7 weer iets anders... volkomen anders dan de volgorde die Ziggo zelf bepaalt. Mijn moeder heeft een totaal ander merk tv en hetzelfde probleem. Ziggo zelf weet niet hoe dit probleem opgelost kan worden - iemand hier misschien?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Bij een Lg is het zo dat als je bijvoorbeeld 1 indrukt er 2 keer de 1 komt te staan. 1 x digitaal en 1 x analoog. Zou daar het probleem in kunnen zitten?? komt vaker voor bij Lg. Even opnieuw instellen en alleen digitaal laten zoeken. Ook even nieuwe software erop en quick start inschakelen wil ook wel eens helpen. Dit probleem komt dus NIET door Ziggo.

Teun

Bekijk in context

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Je kan hier even het merk en type TV vermelden, dat maakt oplossen een stuk makkelijker .

Ergens in de instellingen zal iets van automatisch updaten aan staan.
CV2517
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Samsung, maar mijn moeder een LG. Dus het merk maakt volgens mij gewoon niet uit, het is een Ziggo-probleem, niet een tv-merk-probleem.
En wat maakt dan dat automatisch updaten ervoor zorgt dat alle zenders door elkaar husselen, in een volgorde die Ziggo zelf niet hanteert bij automatisch afstemmen?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Als het aan Ziggo lag zouden veel meer mensen hier last van hebben en dat is niet zo.
Geef dus even je type TV door dan kun je misschien geholpen worden.
CV2517
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het betreft dus twee totaal verschillende tv's, wat voor mij aangeeft dat het daar niet aan ligt.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Het lijkt erop dat er wordt geschakeld tussen digitaal en analoog (Belg op 6). Is er toevallig ook een knop op de afstandsbediening om tussen Digitaal en Analoog te kiezen?
CV2517
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Niet echt, tenzij dat weer onder een andere knop verstopt zit natuurlijk. 🙂 Source? Maar dat is meer om te schakelen tussen dvd-speler en tv volgens mij (voor degenen die nog zo'n ding hebben). Anders weet ik het niet, eigenlijk. Maar als het weer eens gebeurt, kan ik wel eens wat knoppen proberen natuurlijk, gewoon om te zien of er iets gebeurt. Ik wist niet dat analoog de Belg op 6 zit, dat zou wel wat verklaren.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Om dat uit te sluiten, apart van het feit dat je dat onmiddelijk zou moeten zien, kun je de tv opnieuw installeren en alleen digitale zenders installeren dus geen analoge zenders.
Wat ik me kan herinneren over vergeten zenderlijsten is dat dat bij bepaalde typen philips tv's voorkwam.
CV2517
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij heb ik ook alleen digitaal ingesteld, maar ik zal nog eens kijken. En ik heb dus een Samsung, mijn moeder met hetzelfde probleem een LG.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Bij een Lg is het zo dat als je bijvoorbeeld 1 indrukt er 2 keer de 1 komt te staan. 1 x digitaal en 1 x analoog. Zou daar het probleem in kunnen zitten?? komt vaker voor bij Lg. Even opnieuw instellen en alleen digitaal laten zoeken. Ook even nieuwe software erop en quick start inschakelen wil ook wel eens helpen. Dit probleem komt dus NIET door Ziggo.

Teun
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
CV2517 ,

Wat Teun al zegt, zorg ervoor dat de TV alleen digitale zenders zoekt. Heb nu al vele mensen geholpen met het overgaan naar digitale TV. Aanvankelijk leek alles in orde te zijn maar sommige klaagden over verandering van de zenders. Kreeg toen de tip om alleen digitaal te laten zoeken en de problemen waren weg bij de klagers. Bij een Sony kwam het doordat er soms op de schakelknop tussen analoog en digitaal werd gedrukt. Als ze die nu indrukken krijgen ze sneeuwbeeld te zien en weten dat ze fout hebben gedrukt. Nooit geschoten is altijd mis.

Succes.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi CV2517. Ben je er uiteindelijk nog uitgekomen? Zo ja, dan zijn we hier uiteraard ook benieuwd naar de oplossing 🙂
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Michael Ziggo

Ik lees het nu pas, maar het is toch verrekte jammer dat men halsstarrig is en perse niet het type wil benoemen. En begint men over het uitschakelen van de automatische updates, word ook dat van de hand gewezen, met als reactie wat het daarmee te maken heeft. Dan word helpen natuurlijk wel erg moeilijk. Zenders kunnen door de updates nl. wel zeker door elkaar komen te staan. Maar ook kan het soms nodig zijn een andere landcode te kiezen.

Maar goed, er zijn ook al veel tips genoemd en vragen gesteld. En daar moet men dan natuurlijk wel gebruik van maken en op antwoorden...
CV2517
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Michael Ziggo Bij mij is het probleem opgelost, inderdaad alleen digitale zenders laten zoeken en het lijkt voorlopig goed te gaan. Bij mijn moeder nog niet.
Willem-A Updates bij mijn moeder zijn er sowieso niet, ze heeft geen internet. En haar type tv weet ik niet, ik zit er niet naast.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"@Willem-A Updates bij mijn moeder zijn er sowieso niet, ze heeft geen internet. En haar type tv weet ik niet, ik zit er niet naast".

Hoeft ook niet, want bepaalde updates lopen via de kabel. Zo worden bv. de smartcard en Guide ge-update via de kabel. Moet natuurlijk ook wel, want niet elke Tv kan aangesloten worden op het Internet, maar ook niet iedereen zal dat doen, en dan moet voorgaande natuurlijk toch goed functioneren.

Ook de automatische updates, welke er bv. voor kunnen zorgen dat de zenders door elkaar komen te staan of zelfs (deels) verdwijnen, verlopen via de kabel. En dus is het uitschakelen van die automatische updates soms een prima oplossing. Smartcard en Guide blijven dan bijgewerkt worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic