jassie84

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zenders staan ineens op een andere plaats

Goedemiddag,

Op mijn Samsung UE40C6000 tv heb ik het probleem dat de zenders op van het ene op het andere moment op andere kanalen staan. RTL 7 staat dan op kanaal 6 in plaats van kanaal 7. Het enige wat dan helpt is dan opnieuw automatisch zoeken uitvoeren. Dan staan de zenders weer even goed en daarna gaat het weer fout. Gisteravond had ik het weer en heb weer automatisch laten zoeken. Toen ik vanmorgen de tv aanzette stonden de zenders weer verkeerd.

Ik heb de CI+ module opnieuw geïnstalleerd en de software van mijn tv geüpdatet, maar niets werkt.

Heeft iemand van jullie enig idee waar dit probleem vandaan komt en wat ik er aan kan doen?

Bij voorbaat dank voor de medewerking!

Met vriendelijke groet,


Jasper
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Jasper

Is er iets veranderd in je situatie? Daarmee bedoel ik eigenlijk of je zelf aanpassingen hebt gedaan, waarna dit is ontstaan. Aan de module kan het in principe niet liggen want die decodeert alleen, indien nodig. In de Tv zelf worden de zenders opgeslagen.

Ik zou je aanraden de Tv eens een fabrieksreset te geven, en afhankelijk van merk en type blijven sommige instellingen dan intact. Schrijf deze anders vooraf even op.

Je verwijderd dan module en uiteraard de smartcard en laat de Tv eerst naar de zenders zoeken. Daarna plaats je de module terug. Zet dan ook het automatisch updaten eens uit, indien dat is ingeschakeld.

Het kan ook nodig zijn de Tv enige tijd, soms zelfs langdurig, geheel spanningloos te zetten. Ook nu zou ik dat voor het uitvoeren van de reset voor minstens een half uur doen. Het best is daarbij ook de kabels los te nemen, maar haal in ieder geval de coax kabel even uit de Tv. Die zal anders n.l. spanning naar de Tv voeren.

Let op: haal je andere kabels los, zoals HDMI kabels, zorg dan altijd dat je deze los neemt en aansluit als de apparaten zijn uitgeschakeld! Je kan anders n.l. de HDMI boards onherstelbaar beschadigen.

Succes.

Mvg. Willem

Bekijk in context

3 Reacties 3
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Jasper

Is er iets veranderd in je situatie? Daarmee bedoel ik eigenlijk of je zelf aanpassingen hebt gedaan, waarna dit is ontstaan. Aan de module kan het in principe niet liggen want die decodeert alleen, indien nodig. In de Tv zelf worden de zenders opgeslagen.

Ik zou je aanraden de Tv eens een fabrieksreset te geven, en afhankelijk van merk en type blijven sommige instellingen dan intact. Schrijf deze anders vooraf even op.

Je verwijderd dan module en uiteraard de smartcard en laat de Tv eerst naar de zenders zoeken. Daarna plaats je de module terug. Zet dan ook het automatisch updaten eens uit, indien dat is ingeschakeld.

Het kan ook nodig zijn de Tv enige tijd, soms zelfs langdurig, geheel spanningloos te zetten. Ook nu zou ik dat voor het uitvoeren van de reset voor minstens een half uur doen. Het best is daarbij ook de kabels los te nemen, maar haal in ieder geval de coax kabel even uit de Tv. Die zal anders n.l. spanning naar de Tv voeren.

Let op: haal je andere kabels los, zoals HDMI kabels, zorg dan altijd dat je deze los neemt en aansluit als de apparaten zijn uitgeschakeld! Je kan anders n.l. de HDMI boards onherstelbaar beschadigen.

Succes.

Mvg. Willem
jassie84
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Willem,

Excuses voor mijn late reactie. Gister en vandaag was het weer zover en heb net jouw raad opgevolgd. Ik hoop dat het vanaf nu wegblijft.

Bedankt voor je antwoord en hulp!

Mvg. Jasper
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Jasper

Graag gedaan. Laat anders maar even de voortgang weten.

Mvg. Willem

Uitgelicht topic