Beantwoord

wifi op Mediabox Xl

Ik heb een nieuwe mediabox geinstaleerd. Nu wil ik ook weer de wifi hierop instaleren.
de telefonische helpdesk kan mij niet helpen, ze zijn hier niet voor opgeleid, maar verwijzen me door naar Ziggo Community.

groetjes Carla
icon

Best beantwoord door N.N. 13 juni 2018, 20:30

Hallo @CvanGoor,
Je zou aan Ziggo een nieuw modem kunnen vragen die beide wifi banden tegelijk uit kan zenden, dan beschik je over de nieuwste moderne techniek.

Bekijk origineel

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo @CvanGoor,
In welke regio woon je, fUPC of fZiggo.
Officieel wordt het ook niet door Ziggo ondersteund, vandaar dat je er ook niets over terugvindt in de bijgeleverde handleiding.
Regio Helmond - Eindhoven. Ik heb Ziggo
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @CvanGoor,
Het gebruik van wifi via de mediabox wordt momenteel afgeraden i.v.m. een bug in de thuisnetwerksoftware.
Het is toch al niet aan te raden als de modem en de box minder dan 4 meter bij elkaar staan om interferentie te voorkonen
Maar het probleem is dat de wifi van de router niet in het hele huis ontvangen wordt. Niet goed op de bovenverdiepingen. Daarom heeft UPC (klantenservice) destijds de mediabox voorzien van wifi aansluiting.
Als kinderen op hun kamer internet gebruiken voor studie, kost dat hun MB's !
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @CvanGoor,
welk merk en type modem gebruik je en staat de modem in de huiskamer of in de meterkast?
Reputatie 7
Badge +11
Als je een kabel tussen het modem en je Mediabox XL aansluit, kan de Mediabox XL over de rooie gaan vanwege een bug in de software met als gevolg problemen met de gids, replay, on-demand en de apps.

Daarnaast krijg je een 2e DHCP server in je netwerk in een andere IP range en als een apparaat een IP adres krijgt van de Mediabox XL dan heb je geen internet verbinding.

Mocht je een beetje netwerk technische kennis hebben dan kun je deze stappen volgen en dit schijnt redelijk te werken, maar Ziggo ondersteunt dit niet en als er een stap verkeerd gemaakt wordt in de gebruiksaanwijzing dan kan de box in zijn geheel niets meer doen.
Volledig op eigen risico de Mediabox XL als Acces Point: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251
Badge
Tip voor het verbeteren van de WiFi op de verdieping:
Trek een UTP (internet) kabel naar boven vanaf het modem als deze er nog niet ligt.
Beste via mijn Ziggo een WiFibooster via kabel voor € 59,-
Sluit na ontvangst de WiFibooster aan op de UTP kabel en je hebt perfecte WiFi boven!

Zelf ook gedaan voor de kinderen op de (speel)zolder en hoor ze sindsdien nooit meer klagen.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @CvanGoor,
Je kunt ook een set Ziggo wifiboosters voor het stopcontact kopen, dan hoef je geen kabel te trekken en heb je boven zowel bekabeld als draadloos internet.
De set kost € 99,- en kun je 30 dagen proberen, te bestellen bij Ziggo of zo mee te nemen bij de Vodafone/Ziggo-winkels. Binnen 30 dagen niet goed, geld terug.
Reputatie 7
Hey @CvanGoor. Welkom op de Community! Kom je er uit met de tips en informatie die je hier hebt ontvangen, of heb je nog verdere hulp nodig?
Bedankt voor alle tips.
Gezien ik niet zo goed ben in computers, denk ik niet dat ik de aansluitinng zelf ga proberen.
Jammer, op mijn oude mediabox werkte de wifi (draadloos) prima.
Ik ga even nadenken wat ik er mee ga doen.

Ik hoor ook van Ziggo klanten dat de Ziggo Connec Box een veel beter wifi bereik geeft dan de router die ik van ziggo (UPC) heb.
Misschien dat ik die eens moet proberen.

groetjes Carla
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @CvanGoor
Welk merk en type modem heb je nu van fUPC dan?
Ubee van UPC
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @CvanGoor,
Je zou aan Ziggo een nieuw modem kunnen vragen die beide wifi banden tegelijk uit kan zenden, dan beschik je over de nieuwste moderne techniek.
Ga ik doen. dank je.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics