broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

Werkzaamheden aan het Netwerk

Na recente aangemeldde werkzaamheden aan het Netwerk, ter verbetering van onze diensten, blijkt nu het signaalniveau in mijn directe omgeving zeker 20% minder sterk te zijn dan voorheen. Het signaalniveau is gezakt van 85% naar 65% gemeten op mijn Sony Bravia TV.
Stond deze eerst in het groen (goed) is deze nu gezakt naar geel (voldoende). Ik woon in Hellevoetsluis. Is dit een lokaal probleem of is de impact groter. Ik zelf ondervindt nog geen klachten. Wel heb ik bij buren een signaal versterker moeten monteren omdat ze regelmatig niet alle zenders meer konden ontvangen. (RTL4, Veronica)
Konden ze eerst volstaan met een passiefe splitter moest nu het signaal versterkt worden voor goede ontvangst.
Zijn er meer mensen met eenzelfde ervaring. Ik heb dit eveneens gemeld aan Ziggo middels een contact formulier.
2 Reacties 2
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi broekhua,

Goed dat je hier van je laat horen en het checkt. Ik zie inderdaad dat je al contact met ons hebt gehad. Mijn collega heeft de boel nagekeken in de buurt en kon niks afwijkends vinden. Wanneer er zich echt problemen gaan voordoen na werkzaamheden, dan is het natuurlijk zaak om in te grijpen maar in dit geval zie ik die noodzaak niet.
broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
Michael Ziggo
Bedankt voor je geruststellende woorden.
Toch denk ik dat er wel degelijk iets aan de hand is.
Ik heb diverse Zenders bekeken op het interne diagnostische display van mijn tv.
Een Sony Bravia voorzien van een CL+ module.
Met name RTL 4 en 5, Ziggo sport, en Veronica (allen in HD) hebben een duidelijk minder signaal niveau (resp. 52, 48, en 49%) dan veel andere Zenders welke op een niveau van rond 70% zitten.
Dit kan betekenen dat bij abonnees welke hun 2e TV middels een zgn. splitter hebben aangesloten, mogelijk met deze Zenders problemen kunnen ervaren. Ikzelf ben aangesloten via een signaalversterker. Dus bij mij speelt het probleem (nog) niet. Tevens werkt mijn TV zelf nog met een minimum signaal van rond 33%.
Een signaal van minder dan 40% wordt op mijn TV aangegeven in een rode balk.
M.vr.groet.
Arie Broekhuizen

Uitgelicht topic