zessen001

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Welke CI+ module kan ik gebruiken in voormalig UPC gebied?

Ik ben een nieuwe abonnee met TV Start en een mediabox met een Ziggo smartcard.

Het lukt helaas niet via de klantenservice de mediabox om te ruilen voor een CI+ module ( de korting icm Internet zou vervallen en/of een nieuw abonnement zou moeten worden afgesloten). Ik heb heel lang gebeld met de KS en ben na opnieuw lang in de wacht te hebben gestaan doorverbonden: het is te ingewikkeld, ik heb dit hoofdstuk afgesloten.

Daarom zou ik graag zelf een CI+ module willen kopen en daar de Ziggo smartcard (nieuw, geen UPC logo) uit de Mediabox in willen plaatsen. Ik woon in oud UPC gebied.

Is dit mogelijk en zo ja welke CI+ module zou ik dan moeten kopen?

Ik weet dat ik geen interactieve mogelijkheden meer heb met een CI+ module in oud  UPC gebied.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemorgen en welkom op de Ziggo Community @zessen001!

Ondanks dat jij het hoofdstuk hebt afgesloten, omdat het te ingewikkeld zou zijn wil ik dit hoofdstuk toch even heropenen. Op dit moment zit jij binnen de 14 dagen bedenktijd. Je bent er dus vrij in om je pakket aan te passen en hierbij de mediabox om te ruilen naar een CI+ module. De korting komt dan te vervallen, maar deze laat ik dan handmatig opnieuw toevoegen. Het zal dus even in stappen moeten gebeuren, maar de mogelijkheid is er wel! Als je wilt dat ik dit voor je in gang zet, dan geef je maar een gil. Dan ga ik direct aan de slag. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Misschien kan een moderator iets voor u doen. Ik heb ze een seintje gegeven.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemorgen en welkom op de Ziggo Community @zessen001!

Ondanks dat jij het hoofdstuk hebt afgesloten, omdat het te ingewikkeld zou zijn wil ik dit hoofdstuk toch even heropenen. Op dit moment zit jij binnen de 14 dagen bedenktijd. Je bent er dus vrij in om je pakket aan te passen en hierbij de mediabox om te ruilen naar een CI+ module. De korting komt dan te vervallen, maar deze laat ik dan handmatig opnieuw toevoegen. Het zal dus even in stappen moeten gebeuren, maar de mogelijkheid is er wel! Als je wilt dat ik dit voor je in gang zet, dan geef je maar een gil. Dan ga ik direct aan de slag. 

zessen001
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia Ziggo Als het 100% zeker is dat ik de korting kan behouden, dan heel graag!

Daar zou ik heel blij mee zijn.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Maar natuurlijk @zessen001! Het moet dan even via een kleine omweg, maar er leiden altijd meerdere wegen naar Rome. Ik heb je pakket laten wijzigen. Binnen 3 werkdagen heb jij de CI+ module in huis. Voor de mediabox ontvang je een retourdoos. Hierin kan je de mediabox kosteloos retourneren via een Post NL punt. 

Ik heb een opdracht aangemaakt om de huidige korting opnieuw toe te voegen, zodra de pakketwijziging is verwerkt. Wil je mij een seintje geven als je de CI+ module hebt geïnstalleerd? Dan neem ik gelijk een kijkje achter de schermen om te kijken of dit allemaal goed is verwerkt en anders kan ik direct stappen ondernemen voor je! 

zessen001
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia Ziggo De CI+ module met nieuwe smartcard is ontvangen en geinstalleerd volgens de instructie.

Ik heb nu alleen NPO 1,2 en 3. Vanaf RTL4 is er geen beeld. Er staat bij: ref. 203

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Wat gebeurt er als je de smartcard uit de mediabox erin doet?

Zie je de nieuwe smartcard al in Mijn Ziggo?
Zo ja, haal daar de zenders eens opnieuw op.

Heb je de zenders gezocht zonder module en smartcard in de TV?

Zo ja, heel af en toe zit de nieuwe smartcard omgekeerd in de nieuwe module.
Kun je hem eens in de breedte omdraaien met de chip naar achter gelaten.

 

zessen001
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Be rtSmartcard uit de mediabox in de CI module helpt niet. Dan verschijnt de melding “zender is gecodeerd”.  Deze melding krijg ik nu ook met de smartcard die is geleverd met de CI module.

In Mijn Ziggo zie ik nu geen enkele smartcard (meer). Ik kijk bij Producten en dan Televisie. Hier staat alleen dat ik TV Standard heb (was TV Start).

Ik heb voorafgaand de zenders gezocht zonder module en smartcard. Dit was succesvol (met id 4444 i.p.v. 5555 die ik moet gebruiken met de module en smartcard).

Smartcard in de breedte omkeren helpt niet, dan wordt de smartcard niet herkend. De Smartcard zit derhalve correct in de module.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Als je de melding ‘zender is gecodeerd’ krijgt, betekent dat dat je tv geen goede connectie heeft met de CI+ module, de module decodeert namelijk de zender.

Ik zou het volgende doen:
Haal nogmaals de CI+ module eruit.
Plaats deze daarna, zonder smartcard terug. Je moet dan op tv iets te zien krijgen over authenticatie en verificatie en daarna de melding dat er geen smartcard in zit. Krijg je die melding, plaats dan de smartcard weer in de module.

Zie je niet de meldingen over authenticatie etc, haal dan de module weer uit de tv. Zet dan je tv terug naar fabrieksinstellingen. Nadat het zoeken naar de zenders klaar is, plaats je pas weer de module terug, zonder smartcard. De smartcard doe je er dan in nadat je de meldingen over authenticatie en verificatie gezien hebt.

zessen001
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

CI module zonder smartcard: “uw smartcard wordt niet herkend”

Smartcard in module: “Je hebt geen toegang tot deze zender”.  Ref 203.

Met de smartcard uit de mediabox in de CI module krijg ik Ref 202.

Volgens mij is er administratief iets niet in orde, ook al omdat ik geen enkele smartcard meer zie in Mijn Ziggo. Of kijk ik op de verkeerde plaats? Ik kijk onder “Mijn producten”.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

De Mijn Ziggo omgeving wordt altijd als laatste bijgewerkt, maar het klinkt inderdaad alsof de activities niet doorlopen.

Mocht je het vandaag geregeld willen hebben, neem dan contact op met Ziggo, anders zal als het goed is morgen er een moderator naar kijken.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Trouwens, het activeren kan sowieso eventjes duren. Helemaal als je eerst de melding kreeg dat de zender gecodeerd was, dan kan de activatie sowieso niet plaatsvinden. Wat gebeurt er als je de tv een (half) uurtje aan laat staan op RTL 4 bijvoorbeeld? 

zessen001
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag heb ik beeld en werkt het dus.

Bedankt iedereen.

@Cecilia ZiggoKun je nog achter de schermen kijken of alles goed is verwerkt en het abonnement met behoud van korting is overgezet?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Goedemorgen!

Alles staat weer goed qua korting :-). Super fijn dat het allemaal gelukt is, zo. Mochten we nog eens iets voor je kunnen betekenen, dan weet je ons hier te vinden :-). 

 

Een heel fijne zondag gewenst! 

Uitgelicht topic