1
Vraag
2
Reacties
George1950

Level 5
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Welk type Mediabox XL wordt geleverd?

Deze week heb ik mijn Horizon mediabox laten vervangen vanwege storingen. Bij de aanvraag daarvan heb ik om het nieuwe type (dus de smt-g7401) gevraagd omdat deze beter zou zijn. Voor mij is het ook praktischer omdat deze wat een kleiner formaat heeft. De medewerker van de helpdesk zegde dit toe en zei ook dat de oude, dus de smt-g7400, niet eens meer werd uitgeleverd. Vandaag werd toch weer deze "oude" geleverd. Bij navraag vertelde men nu dat de versie smt-g7401 niet meer werd uitgeleverd omdat deze teveel storingen zou geven. Ik vind het erg curieus dat de ene medewerker het ene verhaal verteld en de andere precies het tegenovergestelde. Kan iemand mij vertellen hoe werkelijk de vork in de steel zit.
Met dank voor de reactie.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
George1950 Ik heb ze beiden gehad en heb geen verschil ervaren tussen deze 2 in gebruik.

Beide hebben S/PDIF en deze werkt.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt weet jij hier het fijne van?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Voor zover ik weet zijn beide varianten nog in omloop: 7400 met extra SCART- en audio-aansluitingen, en de 7401 met enkel HDMI en een net was kleinere breedte.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag AlexHelpt

De 7401 heeft inderdaad geen scart, maar wel dezelfde audio aansluitingen. Alleen is de cinch aansluiting vervangen door een jack aansluiting.

Mvg. Willem
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Willem-A wrote:
Dag AlexHelpt

De 7401 heeft inderdaad geen scart, maar wel dezelfde audio aansluitingen. Alleen is de cinch aansluiting vervangen door een jack aansluiting.

Mvg. Willem


En de 7400 heeft nog een een S/PDIF RCA erbij 😉
George1950
Topicstarter
Level 5
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Dank voor de reacties. Mijn conclusie is dus dat de 7401-versie nog gewoon wordt uitgeleverd en dat ik simpelweg ben voorgelogen door de helpdeskmedewerker. Ik ga zeker verhaal halen waarom men dit doet en opnieuw vragen om een 7401 exemplaar te sturen. Zoals al geschreven praktischer voor mij. Daarbij komt dat ik nu lees dat deze is voorzien van een S/PDIF aansluiting (ik ga er tenminste vanuit dat deze werkt), dan kan ik het geluid naar mijn Cinema Set sturen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
George1950 Ik heb ze beiden gehad en heb geen verschil ervaren tussen deze 2 in gebruik.

Beide hebben S/PDIF en deze werkt.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
AlexHelpt wrote:

Willem-A wrote:
Dag AlexHelpt


De 7401 heeft inderdaad geen scart, maar wel dezelfde audio aansluitingen. Alleen is de cinch aansluiting vervangen door een jack aansluiting.

Mvg. Willem
En de 7400 heeft nog een een S/PDIF RCA erbij 😉



Beide modellen beschikken over een digitale uitgang, maar dan alleen optisch bij de 7401. Over de RCA, oftewel Cinch/Tulp, als je daarop doelt, had ik het al: die is vervangen voor een Jack uitgang, welke je dus met een verloopkabel Jack-->Cinch kan gebruiken op een versterker aan te sluiten. het enige wat je dus mist is scart en een digitale coaxiale uitgang.

Maar we gaan hier toch geen ruzie over maken hoop ik? :wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
George1950 Ik heb ze beiden gehad en heb geen verschil ervaren tussen deze 2 in gebruik.

Beide hebben S/PDIF en deze werkt.



Klopt Be rt , maar de coaxiale uitgang, ook SP/DIF overigens, is vervallen bij de 7401.
George1950
Topicstarter
Level 5
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Stom van me. De 7400 heeft inderdaad een S/PDIF uitgang. Totaal over het hoofd gezien. Inmiddels aangesloten en deze werkt prima op mijn Cinema Set. Ik laat deze horizon maar staan. Het wordt nu wachten op het totaal nieuwe apparaat wat naar alle waarschijnlijkheid in het najaar zal gaan komen. Ben benieuwd.
Bedankt voor jullie reacties.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic