GJ1964

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wel zenderinfo geen beeld

Regelmatig na het gebruik van de blu ray speler hebben we alleen nog maar zenderinformatie en de melding van uitzending gemist, maar vervolgens is het beeld zwart en is er geen geluid. We krijgen geen foutmeldingen. Tot op heden is een dag later alles weer in orde. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Het zou kunnen zijn dat de HDMI niet goed schakeld, misschien even andere HDMI proberen.

 

Of even de Media Box even stroomloosloos maken kan ook soms werken via de achterkant.

 

Kijk is even door de Homeknop in te drukken, dan naar tandwiel op rechts en kies dan optie Beeld en Geluid > Hoe staat de HDMI resolutie

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @GJ1964 

Welkom hier op de Community. Hm, je wilt toch meer op TV zien dan alleen een zenderbalk met informatie. Heb je de tips van @Dave- al kunnen testen en zo ja, wat is de uitkomst?

GJ1964
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De TV deed het weer toen ik hem aanzette. Volgende keer (en dat gaat zeker gebeuren) zal ik de tip gelijk uitproberen. We hebben namelijk ook wel eens 3 uur zonder tv beeld gezeten. In ieder geval dank voor de tip!!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor de update! Fijn dat het tot nu gewoon werkt. Ik hoop dat dat zo blijft en anders is het inderdaad een goed idee de tips alsnog te testen 

PaulienLorenzo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @GJ1964 ,

 

Ik heb hier ook wekelijks last van, nu ook! Erg vervelend inderdaad.

 

Hij staat al 2 uur op zwart beeld, inderdaad wel het menu etc te zien, ook zenderinfo. Heb alles al gecheckt, ook het resetten van de hele mediabox.

 

Ben erg benieuwd wat hier de oorzaak van is en nog meer naar de oplossing. Je moet gewoon TV kunnen kijken, wanneer je wil. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ik ben dit vaker tegengekomen @PaulienLorenzo en toen was de oplossing een andere resolutie in te stellen op de box. Het menu en de zenderinfo lijkt een andere resolutie te hebben en dus zie je dat wel. Maar de resolutie van de box zelf kan dus foutief zijn ingesteld.

GJ1964
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afgelopen week weer last van gehad. Stekkers er uit. Modem resetten. Niets hielp. Na vier uur geen tv was er in eens weer tv.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@PaulienLorenzo  @GJ1964 

Kijk je met een mediabox of met een CI+ module?

Zo ja mediabox, welke?

Uitgelicht topic