aMiRanees

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Weinig HD zenders zonder smartcard

Ik heb een lg OLED55c9PLA met een geïntegreerde CI+ module. Nu na het afstellen van de zenders valt mij op dat alleen NPO 1, 2 , 3 en ziggo sport HD zijn. De overige zenders zoals RTL en SBS zijn niet meer HD. 
iemand een idee ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Een smartcard decodeert alleen het signaal van je abonnement kanalen, dan moet 5555 gebruikt worden bij de zenders zoeken en heb je meer zenders in HD.

Zonder smartcard krijg je de Free To Air zenders en gebruik je 4444 en dan heb je alleen je huidige zenders in HD.
De module zonder smartcard heeft dan geen enkele functie en kan eruit, de zenders worden gevonden door de DVB-C tuner in je TV.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je er wel een kaart inzitten ?

Ingesteld met netwerk code 5555?

aMiRanees
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee een card is dus niet nodig omdat de module dus al in tv zit. Je hebt dus ook geen smartcard nodig.

met 5555 krijg ik de commerciële zenders niet zien

 

met 4444 wel alles maar geen HD

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De smartcard is iets wat door Ziggo geleverd en geactiveerd moet worden.

Ingebouwde module met smartcard???

 

Als ik bij de specs kijk moet er gewoon een module in.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
aMiRanees wrote:

Nee een card is dus niet nodig omdat de module dus al in tv zit. Je hebt dus ook geen smartcard nodig.

met 5555 krijg ik de commerciële zenders niet zien

 

met 4444 wel alles maar geen HD

 

Natuurlijk heb je wel een smartcard nodig in combinatie met een ci + module versie 1.3

Als je een digitaal abonnement hebt en gebruik wil maken van de Tv zenders die in je abonnement zitten anders dan de zenders die vrij te zien zijn wat beperkt is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Een smartcard decodeert alleen het signaal van je abonnement kanalen, dan moet 5555 gebruikt worden bij de zenders zoeken en heb je meer zenders in HD.

Zonder smartcard krijg je de Free To Air zenders en gebruik je 4444 en dan heb je alleen je huidige zenders in HD.
De module zonder smartcard heeft dan geen enkele functie en kan eruit, de zenders worden gevonden door de DVB-C tuner in je TV.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik ben het wel met AMiranees eens dat ik niet begrijp waarom Ziggo zoveel zenders nog doorgeeft in SD, terwijl ze daar ook de HD versie van doorgeven. Allemaal bandbreedte die nuttiger gebruikt kan worden lijkt mij.

Uitgelicht topic