Vraag

"Wegvallen verbinding" bij NEXT tijdens kijken

• 19 januari 2020
  • 34 reacties
  • 355 keer bekeken

Reputatie 1

Ik krijg zo’n 3 a 4 keer per avond tijdens het TV kijken (zowel opgenomen programma's danwel live) de melding “Oeps de box heeft geen verbinding
Ik kan dan kiezen tussen SLUITEN of VERBINDEN. Wanneer ik op verbinden klik gaat ie de kabel testen en zegt vervolgens steeds dat het goed is.  Dus elke keer moet je weer even terugspoelen want je bent een gedeelte van je programma kwijt. Knap irritant. Als het maar 1 keer per week gebeurt…...och.
Maar 4 keer op een avond is knap waardeloos.
Iemand een idee ?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

34 Reacties

Hoe maakt de box verbinding met het modem? Wifi of netwerkkabel?

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Reputatie 1

Zoals ik in mijn vraagstelling al vermeldde dat ie via de kabel is aangesloten.
Er gaat coax vanuit de muur direct naar het modem en de NEXT, en van het modem gaat er een coax en UTP kabel direct naar de NEXT. Korter kan niet.
Het blijft vreemd dat je gewoon TV zit te kijken en dat dan zomaar uit het niets de verbinding weg is. Als je nu met je TV meubel hebt lopen sjouwen, dan kan ik er mij nog iets bij voorstellen. Maar heb ik een demente UTP kabel die je er steeds aan moet herinneren dat ie gewoon vast zit ? Want die kabel komt steeds goed door de test.
En…….er zitten geen splitters tussen. Alles is direct via de kortste weg aangesloten.

“Zoals ik in mijn vraagstelling al vermeldde dat ie via de kabel is aangesloten.”

De Next heeft ook een verbinding met een coax kabel, het was mij niet geheel duidelijk welke kabel. 

Er lijkt toch een verbinding weg te vallen.

Om je signaal te kunnen beoordelen van je modem, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Reputatie 1

Ik kan nog geen oordeel en verdere adviezen geven over het signaal zonder de up- en downstreamwaardes te zien.

Het enige advies wat ik kan geven is:

Haal van de splitter het witte kapje eens af, als dit te ver over de splitter zit, dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos en dat kan zowel internet als coax verbindingsproblemen opleveren.

Reputatie 7
Badge +11

Ik ben benieuwd naar de stekker die op de splitter zit en naar de next gaat?

Teun

Reputatie 1

Oke, zal ik morgen eens proberen bij daglicht.

Blijf het wel vreemd vinden dat dit probleem zich voordoet na de laatste update.
Het systeem draaide vanaf medio oktober probleemloos.

Maar je mag toch aannemen dat de monteur wel wist wat ie deed.
Of ben ik nou te kort door de bocht ?

Die heeft de hele zaak gesloopt en aangesloten.
Wat mij al sowieso verbaasde is dat ie zonder wat te vragen de vorige wandcontactdoos er af sloopte en mij doodleuk vertelde: “Zo de radio doet het nu niet meer, radio voortaan luisteren via je TV.”
Heb hier nu een audiosysteem staan ter waarde van € 1400,= net twee jaar oud wat nu even ge-disabled is. Heb je een energiezuinig NEXT systeem staan, moet ik de hele dag m’n TV aan hebben staan voor Sky radio. Lekker bijdehand ……...

@lgvdbroekMaar je mag toch aannemen dat de monteur wel wist wat ie deed.
Of ben ik nou te kort door de bocht ?”

Wat de splitters betreft, het is een relatief nieuwe splitter en ik ben hier in mijn omgeving al 3 witte kapjes tegengekomen, waarvan er 1 hier al snel ontdekt werd en de buren hadden al weken problemen na nieuwe installatie van het AOP en een wandcontactdoos, na een paar maal zoeken en beide kapjes verwijderd te hebben, geen storingen meer gezien.
Op het forum is het met regelmaat de oplossing voor een probleem.

Wat betreft de radio, dat gaat niet goed zo, maar is makkelijk op te lossen.
Een drieweg splitter zou de oplossing kunnen zijn.

(Of een korte coax kabel met nog een splitter.)

Ik zal een Ziggo moderator vragen om hier even mee te kijken, mogelijk kunnen zij wat voor je betekenen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Reputatie 1

Graag, wat betreft die Radio oplossing.
Want om nu weer een Soundbar te gaan kopen met Wifi voor de radio, die zijn volgens mij nou ook niet gratis, als je begrijpt wat ik bedoel…….

Trouwens, mijn postcode en huisnummer staan in mijn profiel.
Alleen staat er tussen haakjes Privé achter.
Waar kan ik dat dan veranderen ?

Als je helemaal rechts bovenin deze pagina op de   L  klikt en dan op profielinstellingen, dan kun je het daar veranderen. @lgvdbroek 

Die heeft de hele zaak gesloopt en aangesloten.
Wat mij al sowieso verbaasde is dat ie zonder wat te vragen de vorige wandcontactdoos er af sloopte en mij doodleuk vertelde: “Zo de radio doet het nu niet meer, radio voortaan luisteren via je TV.”
Heb hier nu een audiosysteem staan ter waarde van € 1400,= net twee jaar oud wat nu even ge-disabled is. Heb je een energiezuinig NEXT systeem staan, moet ik de hele dag m’n TV aan hebben staan voor Sky radio. Lekker bijdehand ………

Vreemde en lompe aktie van de Monteur. Wel toekomstgericht, want……..

Ik zou toch maar Digitale Radio blijven luisteren, omdat het signaal voor analoge FM-Radio op korte termijn door Ziggo zal worden opgeheven. Wanneer precies, is nog niet bekend, maar dat kan nog dit jaar zijn resp begin volgend jaar. Daarna heeft een coax-kabel voor FM-radio-ontvangst geen zin meer. Zou dat niet meer gaan aanleggen. Radio luisteren zonder de TV aan te hoeven zetten kan nu ook. Zie straks, hoe.

Wat bedoel je precies met ge-disabled van je audiosysteem? Ik snap dat door het sloopwerk FM-Radio het niet meer doet, maar het geluid van je TV loopt toch via dit systeem? Helemaal ge-disabled is het dus niet. Of heb je de TV nog niet aangesloten op het audiosysteem? Maar gauw gaan doen dan. Hoe dat het beste kan, hangt af van de aansluitmogelijkheden die er zijn op TV en audiosysteem.

Let op. Je kunt Digitale Radio van de Next luisteren zonder de TV aan te hoeven zetten! Dat vergat die monteur je te vertellen resp even voor je te doen, na het sloopwerk.
Maak daarvoor een analoge of optische audio koppeling van de Next naar het geluidssysteem.
Een Radiozender kun je oproepen met spraakbesturing via de Next-AB. Zeg de naam van de zender, bv Sky radio, en klaar. Dat kun je al uitproberen.

Voor als je hier nog hulp nodig hebt bij te maken aansluitingen: welk audiosysteem heb je. Geef merk en typenr. Idem voor je TV.

--------------------

Dat betekent dat deze gegevens niet zichtbaar zijn op de Community. Een Ziggo Moderator kan ze wel zien, als die zonodig langskomt voor hulp. Kan die meteen je klantgegevens erbij pakken.

Reputatie 1

@ Be rt
Geprobeerd bij profielinstellingen. Kan het niet veranderen. Blijft op prive staan.

@ Be rt
Geprobeerd bij profielinstellingen. Kan het niet veranderen. Blijft op prive staan.

Huh?

Ik citeer mijn reaktie op je vraag. Niet gelezen?

--------------------

Dat betekent dat deze gegevens niet zichtbaar zijn op de Community. Een Ziggo Moderator kan ze wel zien, als die zonodig langskomt voor hulp. Kan die meteen je klantgegevens erbij pakken.

Reputatie 1

@hanh 
“Maak daarvoor een analoge of optische audio koppeling van de Next naar het geluidssysteem”

Audiosysteem staat helemaal aan de andere kant van de kamer. Als ik een kabel moet trekken van de NEXT naar het audiosysteem is dat ± 9 meter. Mijn LG TV heeft een optische aansluiting, of mijn audiosysteem dat heeft………
Moet dan alles van de muur halen om dat te controleren.
Ik stream nu de radio via mijn pc als ik in mijn hobbykamer zit.
Misschien wordt het tijd voor een interne “verbouwing” :stuck_out_tongue_winking_eye:
In ieder geval bedankt voor de tip.

Ok. Als je verder geen moeite wilt doen. Succes verder.

Reputatie 1

@Be rt 

Bij instellingen staat alles op Ja bij de vraagstelling om dit te tonen.
Als ik met de muis boven privé ga hangen krijgt ik alleen flag. 
Kan het niet veranderen.

Reputatie 7

Hey @lgvdbroek . De gegevens in je profiel die privé staan, zijn goed. Die moeten ook privé, want je wilt niet dat Jan en alleman dit kan inzien. Dat het “privé” staat betekent dat alleen medewerkers van Ziggo (zoals ik) het kunnen inzien ^^. Alles goed, dus. 

Ik ga gelijk voor je aan de slag en doe de gevraagde splitter voor je op de post ^^. 

Reputatie 1

@Lycke Ziggo 

TNX.

Ah, ik dacht dat je er zelf ook (privé) bij had gezet.

Deze privé kun je niet verwijderen, @hanh heeft de juiste uitleg al gegeven.

Dat betekent dat deze gegevens niet zichtbaar zijn op de Community. Een Ziggo Moderator kan ze wel zien, als die zonodig langskomt voor hulp. Kan die meteen je klantgegevens erbij pakken.”

Oeps, de laatste 2 berichten werden allemaal tegelijk geschreven, ik had ze nog niet gezien.:relaxed:

Reputatie 1

@hanh 
Het feit dat ik er nu even geen moeite voor wil doen komt omdat ik anderen in moet schakelen. Ik slik momenteel behoorlijk wat medicijnen die mijn spieren en gewrichten aantasten. Dus even over de grond kruipen is er voor mij niet bij. Ik lig dan te spartelen als een schildpad die op z'n rug ligt en er is niemand die mij dan overeind kan helpen.

Als ik mijn audioset (satellietspeakers en subwoofer)  tzt laat verplaatsen naar het TV meubel moeten we dan die audio aansluiting (is dat een 3mm jack ?) gebruiken ?

Shit. Dit is uitermate vervelend en lastig voor je. Zou iets moois voor je willen verzinnen, maar kan dat niet.

Ja, weet ik veel? Ik doe net alsof er niets aan de hand is. Kan wat bot overkomen. Sterkte met dit ongemak & betere tijden toegewenst.

Via die 3 mm jack zou dat zeker kunnen. Laat het nu maar ff rusten en kom slechts op details terug, zodra je het nodig vindt.

@lgvdbroek Heb je al gelezen dat Lycke van Ziggo al een 3 weg splitter op de post heeft gedaan en alles dus straks weer volledig aangesloten kan worden zoals het aangesloten zat?

Zie haar eerdere bericht:

Hey @lgvdbroek . De gegevens in je profiel die privé staan, zijn goed. Die moeten ook privé, want je wilt niet dat Jan en alleman dit kan inzien. Dat het “privé” staat betekent dat alleen medewerkers van Ziggo (zoals ik) het kunnen inzien ^^. Alles goed, dus. 

Ik ga gelijk voor je aan de slag en doe de gevraagde splitter voor je op de post ^^. 

Reputatie 1

@Be rt 
Yep, had ik ze al voor bedankt. Staat net boven jouw bericht ± 2 uur geleden.
Toch bedankt voor je oplettendheid.