BarneyRubble

Level 1
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wat kan de Standaard Mediabox

Een vraag over de standaard mediabox.
Wat kan je met deze box als je geen internet hebt en geen retour lijn.
Wil dit graag weten voor een hoop bewoners, helaas waar je bij ziggo ook zoekt, ze zijn hier niet echt duidelijk over.
Ook is al verteld dat interactief zeker niet mogelijk is.

En als we dan toch bezig zijn, wat kan e.v.t een mediabox XL precies met bovenstaande gegevens.
Zou het erg fijn vinden eens te horen hoe dit nou precies zit zodat ik die mensen is goed kan informeren.
Bij voorbaat dank,
Barney
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
BarneyRubble wrote:


Dit begrijp ik, bedankt voor het melden, als wij digitale televisie voor iemand aanvragen met huren van een smartcard dan krijg diegene een Mijn ziggo account waarmee je dan bv extra zenders kan bestellen of afmelden, als je dan op bv een tablet de ziggo.go app neemt dan log je in met dezelfde gegevens als met je Mijn Ziggo account en kan je idd direct tv kijken, of replay kijken.
Kan je dan eigenlijk ook naar de gratis films en serie's toe en deze kijken ?


Nee, die gratis films en series zitten alleen in de abonnementen Play Complete en Play Max.
Wel kun je met alle Play abonnementen (alle tv abonnementen) gebruik maken van www.ziggogo.tv of de Ziggo Go app, ook op internet van een andere provider, zowel live TV als Replay TV. Wel kan het zo zijn dat je misschien een paar zenders alleen via Ziggo internet kunt zien, maar als dat voorkomt, dan zullen het slechts een paar zenders zijn.

On Demand betekent Op Aanvraag. Op normale TV krijgen wij voorgeschoteld wat we moeten gaan kijken, bij On Demand kunnen we dit wel zelf kiezen, vandaar Op Aanvraag. Jij bepaalt op welk moment je een bepaalde film wil gaan bekijken bijvoorbeeld. Dit gaat inderdaad altijd met internet. On Demand bestaat dus onder andere uit films en series, maar ook het Replay TV op de Horizon en TV Gemist voor de humax.

Samengevat:
- On Demand kan zowel op een humax als op een Horizon.
Verschil tussen Humax en Horizon: Humax moet verbonden worden via WiFi of het liefst bekabeld met het modem, de Horizon heeft een modem in zich zelf, dus hoeft niet met het modem (van kpn) verbonden te worden.
- Op zowel Horizon als op Humax kun je films en series bekijken, alleen op de Horizon zijn er iets van 1500 gratis.
- Op de Horizon kun je met Replay TV 7 dagen terug kijken
- Op Humax kun je met TV Gemist tot 7 dagen slechts een paar zenders terug kijken

Bekijk in context

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat klopt, het is niet geheel duidelijk of je internet wel of niet nodig hebt bij een standaard box.
Ik zal aandacht vragen aan een Ziggo moderator om hier een duidelijk antwoord op te geven.

Een Mediabox XL haalt alle mogelijkheden via een eigen internet adres via de coax kabel en heeft geen internet via een modem nodig.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Met de standaard mediabox kunt u 77+ zenders digitaal ontvangen, waarvan 38 in HD. U heeft daarvoor geen internetaansluiting nodig. Een retoursignaal is ook niet noodzakelijk. De Mediabox XL heeft een aantal extra functies zoals opnemen en replay. Voor deze interactieve diensten moet uw aansluiting wel retourgeschikt zijn, maar er is geen internetaansluiting nodig. Is de installatie niet retourgeschikt dan zorgt Ziggo voor een gratis update van uw aansluiting.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Toch even een aanvulling: de standaard box in voormalig ziggo gebied, de humax heeft men wel degelijk internet nodig voor de commando's van de opdrachten van ondemand. Met sluit de humax via utp kabel of dongel ( voor draadloos ) aan het modem. De rest gaat wel over de coax...
BarneyRubble
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bert, bedankt voor je reactie.
Robbo jij ook bedankt.
Jan.F, bedankt voor je snelle reactie, dit woningencomplex heeft geen retour lijn en kan door ziggo ook niet gemaakt worden, het complex gebruikt zijn eigen kabels omdat het prive terrein is en ziggo geeft alleen de aanvoer ik meen tot de schakelkasten en alles daarna is voor eigen beheer.
Internet van ziggo schijnt dus ook niet mogelijk te zijn en heeft iedereen die internet heeft dit van kpn.
Dus geen retourlijn, geen internet, alleen signaal voor de tv dat ook niet al te sterk is, meerdere zenders vertonen blokken of zijn helemaal zwart, dit is ook weer verschillend per unit, iedereen heeft nu via een TOM ( TelevisieOpMaat) abonnement analoge televisie en kan digitale televisie aanvragen, vandaar dat het echt belangrijk is dat ik weet wat beide mediaboxen in dit geval wel en niet kunnen.
Doordat het signaal niet al te best is en het bovenstaande werd mij dus door ziggo geadviseerd enkel de standaard mediabox te nemen
Groet, Barney
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
BarneyRubbleJe hoeft NIET PERSE internet van ziggo te hebben... ! Er zijn ook gebruikers die alleen tv diensten van Ziggo nemen, en internet van een andere provider. En die dus ook gebruik kunnen maken van ondemand, die onder de tv diensten valt.
BarneyRubble
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Allen bedankt tot zover.
Nu even kort door de bocht.
De standaard mediabox is dus in het meeste geval een Humax zonder harde schijf, klopt dit merk ?
Wat ik nu zeker weet zijn de eerste 2 punten, komt hier nu nog wat bij ( punt 3 of 4 of misschien wel 5 ? ) wie kan me dat met 100% zekerheid vertellen, zonder internet, dus alleen met de Coaxkabel !
1. Ik kan daar dus simpelweg digitale televisie mee kijken (100%)
2. De electronische programmagids gebruiken (100%)
3.
4.
5.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
BarneyRubble Je had al een PM van me ontvangen...
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Als het een eigen installatie is van een wooncomplex is het maar de vraag of het gaat werken. Ziggo levert dan signaal tot de hoofdaansluiting en wat daarna gebeurt is onbekend (denk hieraan aan kwaliteit bekabeling, soort versterkers en splitters etc.b signaalsterkte, AOP / wandcontactdoos)

Het kan zijn dat je analoog goed gaat ontvangen maar dat het digitaal flink gaat storen en daar doet Ziggo normaal gesproken niets mee omdat dat de verantwoordelijkheid is van de eigenaar van het pand.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
BarneyRubble wrote:
Allen bedankt tot zover.
Nu even kort door de bocht.
De standaard mediabox is dus in het meeste geval een Humax zonder harde schijf, klopt dit merk ?
Wat ik nu zeker weet zijn de eerste 2 punten, komt hier nu nog wat bij ( punt 3 of 4 of misschien wel 5 ? ) wie kan me dat met 100% zekerheid vertellen, zonder internet, dus alleen met de Coaxkabel !
1. Ik kan daar dus simpelweg digitale televisie mee kijken (100%)
2. De electronische programmagids gebruiken (100%)
3.
4.
5.


Als je in het voormalig ziggo gebied woont krijg je de humax.
Neem je alleen tv diensten af kan je gebruik maken van tv en ondemand. Hier is nogmaals wel een internet verbinding nodig voor ondemand diensten. Dit hoeft niet perse een internet dienst te zijn van ziggo nogmaals.

Tv diensten gaan net als ondemand over de coax kabel echter de opdrachten van ondemand is een retoursignaal nodig vandaar dat een internet verbinding nodig is. ( lees mijn vorige reactie reactie)
Zorg er wel voor dat dit internet signaal via bedraad of draadloos wel goed doorkomt. ( aangezien je aangaf dat dit beperkt is op het terrein?)

Mocht het zo zijn dat je inderdaad echt uit het voormalig ziggo gebied komt, krijg je inderdaad een humax als standaard mediabox zonder hardeschijf. Wel is het mogelijk om een externe harde schijf aan te sluiten via een usb poort. Voor evt een opname te doen of voor de timeshift functie.

Voor de rest kan je gewoon tv kijken en gebruikmaken van de tv gids. Via de coaxkabel als de ondemand dienst geen optie of niet mogelijk is inz de beperkte internet mogelijkheden op het terrein. Ik hoop dat nu een en ander duidelijk is . Dus ook zonder internet kan je nogmaals tv en programmagids gebruiken! Even extra voor de duidelijkheid. gr Rob

Edit: ik zou ook even goed lezen wat nick999 melde als inderdaad de terrein eigenaar het abonnement heeft.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Wellicht kunnen de bewoners collectief de eigenaar er toe brengen het kabelsysteem up-to-date te maken met retourgeschikte materialen.
BarneyRubble
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 wrote:
Als het een eigen installatie is van een wooncomplex is het maar de vraag of het gaat werken. Ziggo levert dan signaal tot de hoofdaansluiting en wat daarna gebeurt is onbekend (denk hieraan aan kwaliteit bekabeling, soort versterkers en splitters etc.b signaalsterkte, AOP / wandcontactdoos)

Het kan zijn dat je analoog goed gaat ontvangen maar dat het digitaal flink gaat storen en daar doet Ziggo normaal gesproken niets mee omdat dat de verantwoordelijkheid is van de eigenaar van het pand.


Nick en Rob,
Dit is bij ons inderdaad het geval , het signaal is over het hele terrein erg wisselend, er zijn al best veel bewoners die met een module of humax digitaal kijken en de meeste hebben bij bepaalde zenders nog wel eens blokken of zwart beeld, diegene die dit het meest hadden hebben we ipv de module in de televisie daar een humax tussen aangesloten, we merken dat door de smartcard in de humax te plaatsen de storingen hierdoor wel wat minder worden, misschien versterkt een humax juist wel iets het signaal. ( dit zijn wel de allereerste humax apparaten die nog veel minder kunnen dan de nu huidige denk ik )
Wat is nou het belangrijkste wat op dit moment de meeste willen, Digitale zenders in HD ontvangen
en sommige willen ook kunnen opnemen en dit later terugkijken, ik begrijp dat dit allemaal geen enkel probleem kan opleveren met uitzondering van een zwak signaal hier en daar.

Ik ga het nu proberen samen met jullie goed te omschrijven:

Wat kunnen onderstaande apparaten, willen jullie dit met een Ja of Nee bevestigen, dan gaat het voor mij en derden een stuk duidelijker worden.

Optie 1: Dus geen internet aanwezig en geen retour lijn, wat kan wel en wat kan niet?
Met een Mediabox ( Humax )
Kan je Digitale Zenders in HD kijken? JA
kan je de Elektronische Programma Gids bekijken? JA
Kan je Replay gebruiken? .....
Kan je On-demand gebruiken? .....
Heb je digitale Radiozenders JA
Ben ik nog wat vergeten wat ook nog kan ? .....

Met een Mediabox XL ( Horizon )
Kan je Digitale Zenders in HD kijken? JA
kan je de Elektronische Programma Gids bekijken? JA
Kan je Digitaal opnemen en weer terugkijken? JA
Kan je Replay gebruiken? .....
Kan je On-demand gebruiken? .....
Heb je digitale Radiozenders JA

Hetzelfde maar nu wel met een Internet Verbinding van KPN en geen Retour lijn.
Met een Mediabox ( Humax )
Kan je Digitale Zenders in HD kijken? JA
kan je de Elektronische Programma Gids bekijken? JA
Kan je Replay gebruiken? .....
Kan je On-demand gebruiken? .....
Heb je digitale Radiozenders JA
Kan je Apps gebruiken? ...
Ben ik nog wat vergeten wat ook nog kan ? .....

Met een Mediabox XL ( Horizon )
Kan je Digitale Zenders in HD kijken? JA
kan je de Elektronische Programma Gids bekijken? JA
Kan je Digitaal opnemen en weer terugkijken? JA
Kan je Replay gebruiken? .....
Kan je On-demand gebruiken? .....
Kan je de Apps gebruiken? ....
Heb je digitale Radiozenders JA
Ben ik nog wat vergeten wat ook nog kan ? .....

Willen jullie aub op de stippellijnen aangeven of dit een JA of een NEE moet zijn
en waar nodig erbij vermelden.
Bedankt namens mij en namens alle bewoners van het Complex
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Van de Humax weet ik niet alles, maar de Mediabox XL kun je helemaal vergeten want die heeft altijd retoursignaal nodig en zal niet eens installeren zonder retour (wil nl eerst updaten en zonder retour gaat dat niet) en gewoon op de installatie al vastlopen.
Dus dat hele lijstje bij de XL kun je wegstrepen/met NEE beantwoorden 9ook de zaken die al met JA zijn ingevuld)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Met de humax kan je NIET replay tv gebruiken. Dit is alleen mogelijk met de mediabox xl.
Via ondemand wel programma gemist, wat dus anders is,. Maar dat is dus geen optie voor jou ivm beperkte internet." Geen internet > dan ook geen ondemand"
Verder is alles al gezegd ( lees de reacties nog eens rustig door inz evt mogelijkheden Humax inz externe harde schijf. Via usb poort. Maar dat is ook beperkt, omdat de humax 5300 maar 1 tuner heeft dus opnemen en zappen naar een andere zender is niet mogelijk ( uitzondering als zenders in een zelfde stream zitten)

Je kan overwegen om prive een humax 5200c of de 5400c te nemen waar opnames en naar een andere zenderkijken wel mogelijk is omdat er meerdere tuners aanwezig zijn en een interne hardeschijf.

Verder is er niet zo veel meer over te vertellen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
1 toevoeging voor de volledigheid, als er wel internet is, kan er via www.ziggogo.tv of de Ziggo Go app op de smartphone/tablet/pc/laptop wel gebruik gemaakt worden van replay.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nog even een aanvulling inz de 5200 en 5400c mocht je dit beslissen, hou er wel rekening mee dat er geen losse smartcards verkocht worden, en of geactiveerd. je moet dan wel evt een module huren om de smartcard in de humax te stoppen om zo alle zenders te ontvangen en de meeste in HD. ( free to air alleen npo 1,2,3 / ziggo sport / en info tv zijn dan in hd en de rest is standaard sd. Als er geen smartcard in de humax zit /niet aanwezig is )
BarneyRubble
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Forumgenoten,
Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide reactie's er is mij nu echt veel meer duidelijk en dat dankzij dit super forum.
Stel ze huren een module met smartcard en kopen later een humax 5200C/5400C ! dan kunnen ze denk ik toch die smartcard daarin plaatsen en kijken ze zo goed alles in HD en kunnen ze bv zender rtl 4 netjes opnemen en naar bv rtl8 tegelijk kijken ??
Gem1e

Level 6
  • 101Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes
Evert96 wrote:
1 toevoeging voor de volledigheid, als er wel internet is, kan er via www.ziggogo.tv of de Ziggo Go app op de smartphone/tablet/pc/laptop wel gebruik gemaakt worden van replay.


Mits je een Ziggo abbo hebt.
BarneyRubble
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Gem1e wrote:
Evert96 wrote:
1 toevoeging voor de volledigheid, als er wel internet is, kan er via www.ziggogo.tv of de Ziggo Go app op de smartphone/tablet/pc/laptop wel gebruik gemaakt worden van replay.


Mits je een Ziggo abbo hebt.


Dit begrijp ik, bedankt voor het melden, als wij digitale televisie voor iemand aanvragen met huren van een smartcard dan krijg diegene een Mijn ziggo account waarmee je dan bv extra zenders kan bestellen of afmelden, als je dan op bv een tablet de ziggo.go app neemt dan log je in met dezelfde gegevens als met je Mijn Ziggo account en kan je idd direct tv kijken, of replay kijken.
Kan je dan eigenlijk ook naar de gratis films en serie's toe en deze kijken ?

Ik begrijp dat je niet perse internet van ziggo moet hebben wil je via de ziggo.go app of via de Ziggo.go website tv of replay kijken, als ik met mijn smartphone bij vrienden zit die bv kpn internet hebben dan kan ik ook simpel op ziggo.go met mijn gegevens inloggen en direct live tv kijken of replay kijken, ik heb dan thuis wel een Horizon staan maar volgens dit topic kan dat ook een simpele mediabox (humax ) zijn om via de ziggo.go app te kunnen kijken toch ?

En misschien is goed dit duidelijk te vermelden!
Wat wordt er precies met Ondemand bedoelt, wat kan je hier nou precies mee en werkt dat dan met of zonder internet ?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
BarneyRubble wrote:


Dit begrijp ik, bedankt voor het melden, als wij digitale televisie voor iemand aanvragen met huren van een smartcard dan krijg diegene een Mijn ziggo account waarmee je dan bv extra zenders kan bestellen of afmelden, als je dan op bv een tablet de ziggo.go app neemt dan log je in met dezelfde gegevens als met je Mijn Ziggo account en kan je idd direct tv kijken, of replay kijken.
Kan je dan eigenlijk ook naar de gratis films en serie's toe en deze kijken ?


Nee, die gratis films en series zitten alleen in de abonnementen Play Complete en Play Max.
Wel kun je met alle Play abonnementen (alle tv abonnementen) gebruik maken van www.ziggogo.tv of de Ziggo Go app, ook op internet van een andere provider, zowel live TV als Replay TV. Wel kan het zo zijn dat je misschien een paar zenders alleen via Ziggo internet kunt zien, maar als dat voorkomt, dan zullen het slechts een paar zenders zijn.

On Demand betekent Op Aanvraag. Op normale TV krijgen wij voorgeschoteld wat we moeten gaan kijken, bij On Demand kunnen we dit wel zelf kiezen, vandaar Op Aanvraag. Jij bepaalt op welk moment je een bepaalde film wil gaan bekijken bijvoorbeeld. Dit gaat inderdaad altijd met internet. On Demand bestaat dus onder andere uit films en series, maar ook het Replay TV op de Horizon en TV Gemist voor de humax.

Samengevat:
- On Demand kan zowel op een humax als op een Horizon.
Verschil tussen Humax en Horizon: Humax moet verbonden worden via WiFi of het liefst bekabeld met het modem, de Horizon heeft een modem in zich zelf, dus hoeft niet met het modem (van kpn) verbonden te worden.
- Op zowel Horizon als op Humax kun je films en series bekijken, alleen op de Horizon zijn er iets van 1500 gratis.
- Op de Horizon kun je met Replay TV 7 dagen terug kijken
- Op Humax kun je met TV Gemist tot 7 dagen slechts een paar zenders terug kijken

Uitgelicht topic