Beantwoord

Wat is het nu, 3 of 5 digitale aansluitingen?

  • 19 oktober 2017
  • 44 Reacties
  • 5570x Bekeken

50% van de Ziggo klantenservice medewerkers geeft aan dat ik maximaal 5 digitale ontvangers voorzien van een smartcard per abonnement kan hebben, waarvan maximaal 2 per zelfde device (bijv. 2x CI+) en de andere 50% zegt dat het maximaal 3 zijn???? Wat is het nu? Ik zit al meer dan een maand in gesprek met Ziggo....
En word er echt gallisch van!!!

Ik heb nu:

1x Mediabox (2e verdieping)
1x CI+ module (1e verdieping)
1x Horizonbox (begane grond)

En wil nog 1x CI+ module (1e verdieping)

Een Horizon XL is niet de oplossing want dan moet ik (vanwege MOCA) andere splitters plaatsen en hierdoor komt het digitale signaal niet op mijn eerste verdieping (aldus de monteur van Ziggo).

Men is zeker bereidwillig maar het lukt gewoonweg niet en ik krijg dan te horen dat de andere medewerker niet zo ervaren is en het hem/haar daarom niet gelukt is om een extra CI+ module te bestellen....binnen 3 werkdagen ligt ‘ie bij u in de brievenbus.... helaas...dan maar weer bellen (achtste keer deze maand)...nee meneer 3 is het maximum, ik begrijp niet dat een collega 5 zegt....zucht....

Nu graag voor eens en altijd: kan ik nog een extra CI+ module op mijn TV Complete abonnement koppelen?
icon

Best beantwoord door Ronald Ziggo 7 december 2017, 10:55

Ik heb eindelijk een antwoord!
De voorwaarden en onze informatie worden nog gecontroleerd.

Maar, iedereen mag 3 digitale activaties hebben (dus los van wat dit is, een box, kaart/CI).
Er is alleen een uitzondering voor voormalig Ziggo klanten die nog gekochte apparatuur hadden buiten de 3 activaties om. Die mogen tot 5 activaties hebben, anders zouden ze namelijk ineens de helft niet meer kunnen gebruiken.

Gr,
Bekijk origineel

44 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Hier is een Ziggo medewerker heel duidelijk over, maar ik ken de discussie al jaren 3 of 5:
https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-156/info-wat-moet-je-weten-over-smartcards-15040

Na de samenvoeging UPC en Ziggo:
- Je behoudt als klant je huidige situatie, met een maximum van 5 digitale tv producten. Dit kunnen 5 smartcards zijn, maar bijvoorbeeld ook 3 smartcards + Horizon Mediabox + Extra Mediabox of CI+.

Ik zal extra aandacht vragen aan een Ziggo moderator je vraag te beantwoorden en zo nodig actie te ondernemen.
Reputatie 7
Badge +25
Voor abonnementen aangegaan na 13 april 2015 gelden deze voorwaarden. Artikel 11.4 en 11.5 zijn toch duidelijk? De door @Be rt aangehaalde discussie gaat over de verschillen die er zijn/waren tussen fUPC en fZiggo. De bestaande rechten blijven/bleven bestaan, maar bij een nieuw abonnement gelden de nieuwe voorwaarden.
Reputatie 7
Badge +35
@Jan F.
Je hebt het helemaal bij het rechte eind, ik had de oude voorwaarden nog op mijn netvlies, oeps, check dubbelcheck is weer noodzakelijk.
Sorry voor mijn foutieve optimistische bericht. @ErBr
Opzich kan ik hier wel wat mee aangezien ik al klant was in de UPC periode. Blijkbaar heeft de helft van Ziggo de nieuwe voorwaarden nog niet ontvangen.... 🙁
Hier kan Ziggo nog iets verbeteren!
Ik ga mijn ene zoon maar teleurstellen en vertellen dat Ziggo geen extra CI+ module kan (lees: wil) leveren en dat mijn andere zoon “zijn” CI+ module weer terug gaat naar Ziggo (om ruzies te voorkomen).... jammer voor de mooie nieuwe LED TV’s met CI-slot.
Maar even bij de concurrent kijken of ‘ie wel techniek anno 2017 kan leveren.😡
Reputatie 7
Badge +25
..... Blijkbaar heeft de helft van Ziggo de nieuwe voorwaarden nog niet ontvangen....
Het is al ruim twee jaar geleden en er is toen via de email gemeld dat er een en ander zou veranderen. ik kan me voorstellen dat u niet alles bewaard en paraat heeft. Maar helemaal onder aan elke bladzijde van se Ziggo-site vind u:


Als u op "Alle voorwaarden" klikt en daarna uw postcode invult krijgt u de voor u van toepassing zijnde voorwaarden te zien.
Reputatie 7
Badge +35
ErBr schreef: "Opzich kan ik hier wel wat mee aangezien ik al klant was in de UPC periode."
Dan nog maar even de Ziggo moderator afwachten.
Reputatie 7
Hallo Be rt en ErBr,

Ja het is nogal verwarrend als de medewerkers in verschillende gebieden werkten.... 😞 Zou zeker niet moeten als je al een tijd bent gefuseerd. Mijn excuses, ik heb hiervoor feedback aangemaakt.
Maar wat betreft de situatie kan ik niet veel meer zeggen, Jan F en jijzelf hebben alle informatie al gegeven.

- Was je voor de fusie ook Ziggo klant, dan kan je tot 5 activatie's maximaal houden. Maar niet opnieuw aanvragen.
- Ben je voormalig UPC of nieuw Ziggo klant, dan kan je tot 2 activatie's houden/aanvragen.

Als je meer wilt activeren kun je eventueel via mobiel of tablet Ziggo Go streamen naar een chromecast. Dan heb je op elke tv in huis kijk mogelijkheden.

Gr,
Ronald,

Bedankt voor je reactie, maar je maakt het nu nog complexer😉


- Ben je voormalig UPC of nieuw Ziggo klant, dan kan je tot 2 activatie's houden/aanvragen.


Ik heb nu 3 activaties 😕
Ik stelde ook al voor om mijn lopende abonnement stop te zetten en een nieuwe aan te vragen, maar ook dat schijnt geen oplossing te zijn???
Reputatie 7
Nou, maar goed dat je het meldt... dat betekent dat ik de boel eens ga nazoeken... (ik was in de veronderstelling dat je voormalig Ziggo was met drie activaties)
Ik las te snel in de voorwaarden.

Als ik intern verschillende bronnen raadpleeg kan ik concluderen dat de voorwaarden die Jan F deelde de juiste voor jou zijn (voormalig UPC/ Nieuwe klant).

Heb je een Mediabox XL:
4. Bij een Abonnement in combinatie met een Ziggo
Mediabox XL
Als je een Abonnement hebt waar een Ziggo Mediabox
XL bijgeleverd wordt, dan lenen we je maximaal het
volgende aantal Mediaboxen specifiek voor Horizon TV
uit:
1 Ziggo Mediabox XL
2 Ziggo Extra Mediabox XL
Daarnaast mag je nog maximaal het volgende extra in
bruikleen bestellen:
1 Ziggo Extra Mediabox of
1 CI+ Module


En bij alleen een DTV abonnement:
5. Bij een Abonnement op Digitale TV
Als je een Abonnement op Digitale TV hebt dan lenen we
je maximaal het volgende aantal Mediaboxen uit:
1 Ziggo Mediabox en 1 Ziggo Extra Mediabox
1 Ziggo Mediabox en 1 CI+ Module
2 CI+ Modules
H et totaal van de combinatie mag niet boven 2 uitkomen.
Als je overstapt van een Abonnement waarbij je gebruik
maakt van een Ziggo Mediabox XL naar een abonnement
met een standaard Ziggo Mediabox en je hebt een Ziggo
Extra Mediabox XL dan wordt het Abonnement op die
Ziggo Extra Mediabox XL (de Extra Optie) ook beëindigd.


Gr,
Even voor mijn beeldvorming, is in jouw reactie een Mediabox XL = een Horizonbox?

Ik begreep dat er 4 verschillende devices aangeboden worden door Ziggo:

- Horizonbox
- Horizonbox XL (met MOCA en zonder smartcard)
- Mediabox
- CI+ module
Reputatie 7
Ja klopt allemaal. Maar ze heten nu de Mediabox XL en Extra Mediabox XL i.p.v. Horizon.
De Mediabox is in dit geval vaak een Humax ontvanger als wij hem uitleveren. Maar de pace zal je ongetwijfeld ook nog bekend zijn.

Gr,
Reputatie 7
Badge +14
Tis er vind ik niet makkelijker op geworden...

Als voormalig Casema en daarna Ziggo abonnee had ik 4 smartcards en daar is een Horizon bijgekomen met een virtuele smartcard.
Dus een totaal van 5

Ik was van mening dat iedereen totaal 5 kaarten ( virtueel of niet ) kon hebben 😉
Reputatie 7
Badge +25
@Ronald Ziggo
Hoe moet ik artikel 11 sub 5 dan interpreteren van de extra voorwaarden voor upc regio?
Als fUPC klant kreeg ik standaard een Pace, ooit een keer een CI+ erbij genomen en vorige week nog een extra Pace binnen gekregen, dus 3 in totaal, zo heb ik het geïnterpreteerd, 1 standaard apparaat plus maximaal 2 apparaten extra, in mijn geval heb ik dus 1 CI+ en Pace extra, of zijn die 2 apparaten in artikel 11 sub 5 inclusief het standaard apparaat, in dat geval heb ik dus theoretisch 1 apparaat teveel geactiveerd, maar wel geaccepteerd door Ziggo bij de bestelling.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er weinig meer van begrijpt.
Hoe kan je nou in godsnaam binnen 1 bedrijf verschillende uitgangspunten hanteren gebasseerd op (hele) oude abonnementen? Dit is toch met 2 maten meten ten ongunste van oude UPC klanten?😠
Reputatie 7
🤔 ... Ik zoek het uit.

Gr,
Reputatie 7
Badge +35
Ziggo heeft oude rechten, goed onderhandeld, denk ik.😁
Zo was het ook toen Essent overging in @home, jaren korting en gratis apparatuur, toen naar Ziggo, 2 keer gratis apparatuur.
Toen samen met UPC, 5 actieve apparaten.
Reputatie 7
Badge +19
🤔 ... Ik zoek het uit.

Gr,


Beste @Ronald Ziggo Ik kwam dit topic nog even tegen en zag dat je nog geen uitsluitsel had gegeven, na bovenstaande aangegeven te hebben. Wil je dat nog eens doen?
Reputatie 7
Hey Willem,

Als ik het antwoord heb, ja :)
Maar helaas zit het nog tussen twee afdelingen op het moment.

Gr,
Reputatie 7
Badge +35
Dat wordt "knokke".☺
Reputatie 7
Badge +19
Dat wordt "knokke".☺

Misschien moet Ronald zijn tekst wijzigen:

Ronald Ziggo schreef:
? ... Ach, zoek het uit!

Gr,rrrrrr

😁 😁
Reputatie 7
Badge +26
Dat wordt "knokke".☺

@Be rtMoeten we naar Belgie? leuk uitje😁
Reputatie 7
Badge +35
Of naar Spa.🏎
Reputatie 7
Badge +19
Dat wordt "knokke".☺

@Be rtMoeten we naar Belgie? leuk uitje😁


DVD'tje op van Urbanus en wat frietekes in de frituur geeft hetzelfde gevoel... 😁 Nou ja, op het gezeik van manneke pies na dan... Om dat op te lossen zetten we gewoon de kraan een stukske open he manneke! Allé. 😂
Reputatie 7
Badge +19
En tegen de tijd dat er geen smartcards meer zijn, weten we vast hoeveel we er in het verleden hadden mogen gebruiken... 🤓 😉
Reputatie 7
Ok ok, kunnen we het ook on topic houden 😉 dit is een behoorlijk serieus punt als ik straks het topic compleet kan maken.
@Be rt, dat knokke ben ik al aardig mee bezig. Duurt al veel te lang.....

Gr,

Reageer