1
Vraag
2
Reageer en help mee
hendrikuswijnen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarvoor heb ik een CI+ module en kaart nodig als ik niet verder kom dan NPO1,2,3,en een enkele RTL zender?

Onlangs heb ik i.v.m. uitschakeling een het analoge TV signaal een CI+ module gehuurd a €2,- per maand.
De oude TV bleek niet geschikt voor Ziggo met CI+ dus een nieuwe kleine TV voor de slaapkamer gekocht.
Na enige problemen met de installatie van digitale kanalen en de hulp van Ziggo heb ik het aan de praat. Wat blijkt, heb ik helemaal geen CI+ module nodig om digitale TV te kunnen kijken op de standaard NPO zenders die ik kijk: geen sport, geen adult en geen film on demand.
Wie weet waarom ik die €2,- / maand voor deze kaart zou moeten uitgeven?
Gaat er iets wijzigen als het analoge signaal er af is?
1 Reactie 1
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Op de Ziggo kabel staan al lang ongecodeerde digitale zenders, die je zonder Smartcard kunt ontvangen. Dit is het digitale Kabel-TV pakket dat het analoge signaal vervangt.
Na opheffing van het analoge signaal, blijft dit digitale pakket op de kabel beschikbaar.
Voor de zenders zie Zonder smartcard, bij:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
Je ziet dat de meeste zenders in de lagere SD beeldkwaliteit zijn- enkele zijn HD.

Als je alleen Kabel-TV in je Ziggo abonnement hebt, dan heeft een CAM Module met Smartcard geen zin. Heb je echter TV-Start, TV-Complete of TV-Max, dan kun je met een SmartCard

  • SD zenders van het Kabel-TV pakket in HD ontvangen
  • een flink aantal extra (gecodeerde) zenders ontvangen; soms zijn die onderdeel van een extra pakket, waar apart voor betaald moet worden;
  • Interactive TV-diensten gebruiken, als je in voormalig Ziggo gebied woont
Of je dat wilt gaan doen op een TV is je eigen keuze.

Je lijkt tevreden met het Kabel-TV pakket. Als je nu een alles-in-1 abonnement hebt,
kun je iets voordeliger uit zijn met een Internet-abonnement. Daar zit Kabel-TV bij.
Let wel op: een vast telefoonnummer ontbreekt bij dit abonnement.

Gr Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic