Beantwoord

Waarom staat wifi telkens weer op verborgen? - Ziggo Mediabox XL

Zowel bij 2,4 als 5 Ghz staat wifi op verborgen nadat de mediabox XL opnieuw is opgestart. Omdat ik 's nachts alles uit zet gebeurd dat dus dagelijks. Hoogst irritant, onlogisch en onbegrijpelijk. Hoe kan ik zorgen dat ook na op nieuw aanzetten wifi niet op verborgen komt te staan?
icon

Best beantwoord door Be rt 14 januari 2019, 06:57

Een kabel tussen het modem en Mediabox XL geeft gegarandeerd storing op den duur, dat beloof ik je.
Dit is al jaren in de praktijk niet anders gebleken.
Dit komt door een bug in software van de Mediabox XL.
Daarnaast krijg je 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges, wat verbindingsproblemen met internet kan opleveren.

Dit topic is niet voor niets bijna 60.000 keer gelezen en dat is niet omdat het zo goed werkt:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Heb je ook apart modem in gebruik en de Mediabox XL met een UTP/netwerkkabel aangesloten op het eigen modem?

Lees dan dit topic en volg de stappen: Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
Ja, ik heb Mb XL met UTP kabel aangesloten op eigen router en modem. Maar, Mb staat al een tijdje op gateway modus. Dat werkt allemaal goed.

Het verbergen van Wifi lijkt mij ergens anders door veroorzaakt te worden.

Grtz,
Reputatie 7
Badge +31
Een kabel tussen het modem en Mediabox XL geeft gegarandeerd storing op den duur, dat beloof ik je.
Dit is al jaren in de praktijk niet anders gebleken.
Dit komt door een bug in software van de Mediabox XL.
Daarnaast krijg je 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges, wat verbindingsproblemen met internet kan opleveren.

Dit topic is niet voor niets bijna 60.000 keer gelezen en dat is niet omdat het zo goed werkt:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Reageer