Koen 22

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom heb ik alleen blokken en haperingen in de beeldkwaliteit op Ziggo Sport?

Waarom is ziggo sport de enige zender die het niet goed doet? Ik krijg de hele tijd blokken in beeld en hij loopt soms vast. Daarnaast aast maakt de tv wanneer dit gebeurd ook geluiden waardoor ik bang ben dat hij ontploft. Ik hoop dat iemand weet hoe dit komt of dat ziggo het probleem kan oplossen zodat ik gewoon kan kijken.
Alvast bedankt
2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hoe kijk je TV?
Met een CI+ of welke mediabox?
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hoi Koen 22. Welkom op de Ziggo Community. Leuk dat je hier een topic start 🙂

Een hele terechte vraag! Het is natuurlijk opmerkelijk dat je blokken en haperingen ervaart op juist één tv-zender. De komende tijd staan er leuke wedstrijden en races op de planning op Ziggo Sport (kanaal 14), dus ik kan mij voorstellen dat je niks van al dit moois wilt missen en het probleem snel opgelost moet worden.

Wanneer je blokken en haperingen op één of enkele tv-zenders ziet, dan noemen we dit interferentie. Dit is een verstoring van het coax-signaal op één bepaalde frequentie. Op deze frequentie worden 1 of 2 zenders uitgezonden. Dit is dan ook direct de reden waarom je het probleem niet op iedere zender ervaart. Deze verstoring van het coax-signaal zie je terug in de beeldkwaliteit. Vaak is een splitter of een coax-kabel die niet meer voldoende afschermt hiervan de oorzaak. Op deze pagina vind je een interessant topic over het belang van goede bekabeling.

Net zoals Be rt ben ik ook erg benieuwd of je met een CI+ module of mediabox tv kijkt. Je hebt geen adresgegevens in je profiel ingevuld, dus ik kon stiekem niet even spieken bij je klantgegevens. Laat ons ook vooral weten wat je allemaal zelf al hebt gedaan om het probleem op te lossen. In dit stappenplan vind je ook nog diverse tips om het tv-signaal te verbeteren. Kom je er niet uit, dan staan wij met zijn allen voor je klaar. :blush:

Uitgelicht topic