loonhv

Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Volume aanpassen BBC met Pace en Sony tv

Mijn buurman heeft een normale decoder van Ziggo. Dus geen horizon box. Nu wil het geval dat het volume op alle kanalen reageert behalve op BBC 1 en BBC 2 ( nrs op de box 61 en 62). Een eerste reactie van Ziggo was “ box kapot “. Nieuwe box opgestuurd + afstandsbediening . Na installatie hetzelfde probleem. Ziggo monteur is eraan te pas gekomen. Die weet op dit moment ook geen oplossing. Zal echter eea intern aankaarten en naderhand bij mijn buurman erop terugkomen. Wat ik mij nu niet kan voorstellen is dat dit probleem nooit eerder onderkend is. Weet iemand uit onze community dit probleem te tackelen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
loonhv wrote:
Bedankt N.N. zal dit met de buurman bespreken.
Ik neem toch aan dat Ziggo zich dit probleem moet aantrekken. Het is per slot van rekening hun product.


Veel komt het niet langs volgens mij. En is het iets waar Ziggo vat op heeft? Ik weet het niet. Maar ik zag dat Folkert Ziggo hier even is langsgewipt, al was het maar om even een 'nuttig' uit te delen, en hij kan wellicht nog meer voor je doen. maar ja, aan de andere kant: je gaf ook aan dat het bij een andere Tv wel werkte. Wellicht kon die omgaan met het Dolby Digital signaal, want vele oudere toestellen kunnen dat en veel nieuwe niet en dan is het ook maar de vraag of Ziggo het boetekleed moet aantrekken. Omruilen voor een Humax word het niet, want die levert men niet in fUPC gebied en daar moeten jij en je buurman wonen...

Maar bij deze Folkert Ziggo, wil ik je vragen dit eens onder de loep te nemen. En het gaat dus om een Pace.

Bekijk in context

38 Reacties 38
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
loonhvIk ga er even uit de humax. Heb je wel geluid op de sd zenders van af kanaal 925? ( standaard digitaal bbc ) Test dit even uit. Als het inderdaad de humax betreft, geef dat even aan. Dan kunnen we wat specifieker tips geven.
loonhv
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
ja idd humax en wel geluid op bbc 1 en 2 maar niet te regelen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Vreemd nou ik zal Willem-A even oproepen bij deze. Een extra fabriek herstel al gedaan?
loonhv
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
ja, monteur Ziggo bij geweest. Zoals gezegd, hij neemt het intern op. Hij suggereert echter wel dat het misschien met het Dolby Digital geluid te maken kan hebben ???
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Daar zat ik ook in 1e instantie te denken. Echter bij de humax geeft de tv gewoon audio wat je ook kiest. Stereo of dolby. Wat heb je geselecteerd? Maar dat dit ook te maken heeft met volume.. Dit zou wel kunnen zijn als deze via een versterker zou zijn aangesloten. Dan moet je de volume idd via versterker kiezen. Bij optisch, Althans dat staat mij bij toen ik nog de humax intensiever gebruikte en had aangesloten op versterker / reciever.
loonhv
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Er is niets via een versterker aangesloten bij mijn weten. Kortom, even wachten maar waar Ziggo mee komt. In ieder geval hartstikke bedankt voor je reactie tot nu nu. Wellicht dat je “community maat” @Willem-A iets meer kan vertellen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Hallo loonhv

Het is van belang te weten waarop het geluid word weergegeven, maar als dat wel via een receiver is die in Dolby Digital 5.1 kan weergeven, dan nog is het vreemd, omdat het dan speelt bij alle zenders welke in DD5.1 worden weergegeven. Het volume, of liever gezegd, de uitgangssterkte op een Humax is n.l. niet altijd regelbaar. Doorgaans gaat het met het weergeven van het geluid op een Tv nog prima, maar zal het b.v. niet werken als er voor DD5.1 is gekozen en het geluid via een optische verbinding naar de receiver loopt.

Maar zoals gezegd, is dat het geval, kan het niet alleen bij de 2 zenders voorkomen die je noemt.

Ik heb het net eens uitgetest op een Humax 5200c, maar hierbij kan ik het volume netjes regelen via de Humax als ik de 2 genoemde zenders bezoek. Bij Robbo is dat net zo.

Maar ik ga het morgen even testen met een 5300c, het model dat Ziggo uitgeeft. Maar ook hier zeg ik weer: Ziggo is veel te snel met omruilen en te stellen dat iets stuk is als er wat speelt. Maar dat ga ik nogmaals met Ziggo bespreken. Vaak hoeft de 'oude' box, waar veelal niets aan mankeert niet eens terug, terwijl men dat wel eist met de Mediabox XL. Die is ook wel duurder, maar toch ontgaat me dit. Maar dit terzijde, ik ken het probleem niet, heb het ook nog nooit langs zien komen, maar ga het testen en uitzoeken.

Echter raad ik doorgaans aan het volume op de Humax voluit te zetten, en het volume verder te regelen op Tv of andere weergever. En geef je het geluid weer via de Tv zelf, kan deze zeer vaak worden bediend via de afstandsbediening van de Humax, door de Tv code vast te leggen on onder de TV toets op de afstandsbediening van de Humax.

Maar het word vervolgd.
loonhv
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Dankjewel voor je uitvoerige commentaar. Ik wacht het wel even af. Op het moment dat Ziggo met een oplossing komt laat ik dat weten natuurlijk.
Nogmaals bedankt , ook Robby, het is fantastisch dat dit platform zo actief is.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Graag gedaan. IK kom er in de avond wel even aan toe het te testen, maar het bevreemd me echt. En box stuk, vind ik te gemakkelijk. Want zou dat aan de hand zijn v.w.b. de volumeregeling, zie je dat natuurlijk bij alle zenders.

Maar kun je er nog achter komen op wat voor manier het geluid word weergegeven, zodat we dit absoluut zeker weten? Is altijd handig.
loonhv
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Het geluid wordt gewoon door de tv weergegeven, dus niet via versterker of zo. Ben overigens benieuwd of Ziggo eruit komt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik vraag me af of Ziggo eruit komt en of het bij hen sowieso wel bekend is. Ik gaf al aan dit nog gezien te hebben, en ik werk toch al wat haartjes met de verschillende Humax modellen, of heb daarmee gewerkt. En Humax kent het issue ook niet. Het is ook eigenlijk wel duidelijk dat het niet aan de eerste 5300c die in je buurman zijn bezit was, lag, want dan was het met de nieuwe zeker goed gegaan. 2 keer dit issue tref je niet. Nu kan er iets spelen bij die zenders, want we hebben vaker vreemde dingen gezien, recent nog, maar dan zou ik toch wel mogen verwachten dat er meer mensen zijn die dit hebben opgemerkt, maar dat het dan ook bij andere modellen te zien zou zijn. Oké, die zijn op veel punten anders, maar wat dit betreft eigenlijk gelijk.

Maar ik ga een 5300c pakken en testen.

Nog wel een vraag. Kan ik ook direct vragen voorleggen aan je buurman? Ik doe het nooit, omdat eigenlijk altijd de vraagsteller zelf reageert/dingen vraagt, maar als hij het goed vind, vraag dan even of hij me zijn nummer wil geven. Dat kan via een PM aan mij en uiteraard blijft dat nummer geheim voor derden. Maar ik kan hem dan wel iets makkelijker door wat dingen heen loodsen.

Ik ga inmiddels een 5300c aansluiten.
loonhv
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik durf het haast niet te zeggen maar het is bij nadere studie geen Humax maar een Pace box.Sorry.
Buurman is overigens echt a- technisch en ik wil hem er ook niet mee belasten.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik kan het niet terug vinden, maar ik herinner me deze vraag ook eens gesteld te hebben. Het antwoord was toen dat de BBC 1 en 2 een ander geluidsconfiguratie (of iets dergelijks) hadden dan de andere zenders. Ik heb overigens een Cisco box en ook daarmee is het BBC geluid niet te regelen, ik moet er altijd de afstandsbediening van de TV bij pakken.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Het zijn iig de enigste zenders die alleen een DD geluidsspoor hebben.
Verder ontbreekt er nogal wat info.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
loonhv wrote:
Ik durf het haast niet te zeggen maar het is bij nadere studie geen Humax maar een Pace box.Sorry.
Buurman is overigens echt a- technisch en ik wil hem er ook niet mee belasten.


Ooowwww. Net contact gehad met Humax of ze het vanavond zouden gaan testen, want ook op een Humax 5300c merkte ik niets vreemds op. Ik wilde dus wel van een van hen weten of hij wellicht iets vreemds opmerkte. Maar goed, even testen is het werk niet als het apparaat aangesloten staat en anders geef ik nog wel door dat het niet meer nodig is.

Maar we weten nu dat het bij de Humax niet uitmaakt of je nou het Dolby Digital 5.1 spoor of dat deze in stereo (Dolby Digital 2.0) uitstuurt. Op de Tv is er altijd geluid, en het volume is tevens altijd regelbaar via de Humax zelf, en uiteraard ook via de Tv.

En ach, ik was ook weer van de straat... :wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
youriy wrote:
Het zijn iig de enigste zenders die alleen een DD geluidsspoor hebben.
Verder ontbreekt er nogal wat info.


Toch kan ik via het menu van de Humax wel voor stereo kiezen bij deze beide zenders, want ik heb beide opties uitgetest. Stereo en Dolby Digital. En in beide gevallen kan ik het volume regelen op de Humax.

Ik kan dus niet zo goed volgen waarom het bij de Pace anders zou zijn. Maar ik ken die box niet en kan daar dus ook weinig zinnigs over zeggen.

Maar Jan F. lijkt al enigszins warm te worden. Maar dan toch de vraag waarom de Humax het kennelijk toch anders doet bij deze zenders en wel ingesteld kan worden op stereo. Het lijkt me dat de Pace daar standaard ook op staat. Waarom is dan toch het volume niet regelbaar via de box?

Misschien is het tocht raadzaam dat loonhv zijn buurman het volume regelt via de Tv. Kan dat ook met de afstandsbediening van de Pace Jan F.?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Willem-A
Geen idee, ik heb zoals vermeld een Cisco.
loonhv
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Laatste detail in deze zaak is. Sinds twee weken heeft mijn buurman een nieuwe tv ( Android ,smart, Sony) Daarvoor had hij ook een Sony en nooit het probleem gehad met bbc1 en 2.
loonhv
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
@Willem-A super bedankt nog en nogmaals sorry dat ik je op het verkeerde been heb gezet

Uitgelicht topic