Loetsjie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Videoland app op de mediabox NEXT stopt steeds

Ik ervaar sinds het eerste moment problemen met de Videoland app. Telkens wanneer ik deze gebruik en een programma of film start, komt na enkele minuten de melding dat de app niet kon worden gestart (ik kijk dan al enkele minuten via deze app!). De melding kan je dan wegdrukken en het programma loopt nog even door. Dan bevriest het beeld en loopt het geluid nog door. Er rest nu niets anders dan de box uit te schakelen.

Heeft iemand hiervoor een oplossing?
7 Reacties 7
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Loetsjie . Welkom hier!

Goed dat je dit probleem aankaart, want dit gaat absoluut niet zoals het zou moeten! Nu gebruik ik zelf helemaal niets van Videoland, dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken. Ik heb bovenstaande echter ook verder nog helemaal niet gelezen. Ook ik ben dus heel erg benieuwd naar ervaringen van andere Next gebruikers met videoland.

Heb jij je mediabox bekabeld of via de wifi met het internet verbonden?
Loetsjie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Lycke, ik heb de MB met wifi aangesloten. Echter is deze uiterst snel en stabiel. Mijn tv en mijn chromecast en overige apparatuur heeft geen problemen wanneer ik daarop de Videoland app gebruik. Ik denk daarom dat het toch iets in de app moet zijn.
MisterT

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem! Het beeld staat stil, het geluid loopt door. Na een paar seconde zie ik ook het icoontje op de next knipperen dat er geen verbinding is. Dat allemaal terwijl internet op alle andere apparaten gewoon werkt. Hier is de next bedraad aangesloten.
Loetsjie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mister T. Dat betekent dat het geen probleem met wifi is.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Probeer de Next eens met een UTP Kabel en dan Videoland opstarten.

Zijn de beide wifi SSID’s 2,4ghz en de 5ghz gescheiden van naam, allebei een aparte naam.

Heb je de Next al even stroomloos gemaakt 5 minuten, opnieuw opstarten en wat doet Videoland dan.
Loetsjie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Dave,
Nee SSIDs zijn niet gescheiden qua naam. Dat is in een MESH ook niet de bedoeling. Ik zie niet in waarom wifi hier een rol in speelt. Ik zal de MB eens van de stroom halen wellicht biedt dat nog een oplossing.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Als je wifi ssids niet gescheiden zijn, kan de Media Box ook een probleem hebben met het signaal. Het is aangeraden te scheiden. Om storingen uit te sluiten.

Uitgelicht topic