1
Vraag
2
Reacties
asaly

Level 1
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Verschil inhoud EPG bij oud Ziggo/UPC

Vandaag heb ik gebeld met de Ziggo servicedesk met een vraag waarom de EPG op mijn TV maar 1,5 dag vooruit geeft.

Het antwoord is dat dit in oud UPC gebied idd maar 1,5 dag is en in oud/huidig Ziggo 4 dagen.

Op zich is dit een vreemde tegenstelling omdat ik er toch van uit mag gaan dat een eenwording van Ziggo en UPC ook een echte eenwording is. Wat ik nog vreemder vind is dat de EPG van de Horizon box zelfs 10 dagen is.

Eerlijk gezegd kan ik prima uit de voeten met het beperkte Free To Air (digitale) zenderaanbod van de Kabel-TV. Maar om dus meer dan 1,5 dag in de EPG te krijgen zou ik dus:
- moeten verhuizen naar oud Ziggo gebied of
- per maand het dubbele gaan betalen voor een Horizon box

Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik ga er van uit dat er ergens in het grote Ziggo computerdistributiesysteem een parameter is waarop wordt ingesteld 1,5 of 4 of 10 dagen. Ziggo zou vele oud UPC klanten een lol doen door overal deze parameter op 10 dagen te zetten.

Ik hoop op een snelle oplossing

m.vr.gr.

A.L.J. Saly
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Nieuws!!

Er is een verandering doorgevoerd. Als het goed is moet de EPG dus nu langer/voller zijn.


Nu natuurlijk de vraag; is het nu ook daadwerkelijk zo. Ik ben dus heel erg benieuwd naar jullie bevindingen :-).

Bekijk in context

168 Reacties 168
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo asaly,
Na de fusie met UPC en fZiggo tot het nieuwe Ziggo blijven er helaas nog technische verschillen tussen beide regio's bestaan, alhoewel men wel druk doende is om e.e.a. gelijk te trekken, maar hoe lang het nog gaat duren totdat alles één is, is voor mij ook koffiedik kijken.
Je hoeft geen 'dure' "Horizon"-box (tegenwoordig heet dat Mediabox XL) te nemen, je kunt ook een pakket nemen met een standaard mediabox, dan kun je alles digitaal en/of in HD zien, je kunt alleen niets opnemen en zo'n pakket is goedkoper.
asaly
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb nu een abonnement van 18,70 en gebruik sinds de aankondiging dat analoog ermee gaat stoppen een Humax 5050c waarmee ik prima kan opnemen.

Volgens mij is de volgende stap in de Ziggo abonnement reeks een abonnement van 24,95 waarmee ik meer zenders krijg (die ik niet hoef) maar nog steeds niet kan opnemen. Ik begreep ook dat de USB poort van de mediabox (nota bene een Humax) is geblokkeerd waardoor ik er ook geen HDD aan kan hangen om op te nemen.

Ik vraag me af of er bij het nemen van het hogere abonnement van 24,95 iets bij Ziggo wordt opengezet of zit de truc van verkrijging van een 10 daagse EPG puur in de gebruikte mediabox en/of CI+ module?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo asaly,
Geacht medeforumlid Willem-A weet alles over de Humax-(on)mogelijkheden, misschien dat hij je iets wijzer kan en wil maken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
asaly wrote:
Ik heb nu een abonnement van 18,70 en gebruik sinds de aankondiging dat analoog ermee gaat stoppen een Humax 5050c waarmee ik prima kan opnemen.

Volgens mij is de volgende stap in de Ziggo abonnement reeks een abonnement van 24,95 waarmee ik meer zenders krijg (die ik niet hoef) maar nog steeds niet kan opnemen. Ik begreep ook dat de USB poort van de mediabox (nota bene een Humax) is geblokkeerd waardoor ik er ook geen HDD aan kan hangen om op te nemen.

Ik vraag me af of er bij het nemen van het hogere abonnement van 24,95 iets bij Ziggo wordt opengezet of zit de truc van verkrijging van een 10 daagse EPG puur in de gebruikte mediabox en/of CI+ module?


Met de 5050 kun je inderdaad opnemen, maar deze heeft wel de kleinste schijf. De tuners zijn daarentegen wel zeer goed, en bij de 5200 is dat een minder sterk punt. Toch word de Humax 5200 vaak gebruikt, m.n. omdat deze bij het gebruik in fZiggo gebied, met een smartcard ook te gebruiken is voor ITV. De 5400 heeft een nog grotere schijf, n.l. 1 Terrabite. Maar deze is verder identiek aan de 5200.

Maar ik hoor voor het eerst dat men in fUPC gebied de Guide minder dagen vooruit weergeeft, of zou geven, dan in fZiggo gebied. Er was laatst wel iemand die aangaf dat zijn nieuwe fta Humax 5500 maar een paar dagen weergeeft in de Guide, maar ik hoor er verder eigenlijk nooit iemand over. Nu woont N.N. in fUPC gebied en ik zou graag eens van hem horen hoeveel dagen hij in de Guide ziet bij de 5500. Maar Lycke Ziggo lijkt het ook niet te weten, want die heeft dit ook niet gemeld bij de persoon waar ik eerder op doelde. Ga dat dus zeker even uitzoeken.

Maar in fUPC gebied geeft men naast de nieuwe 5500 geen Humax modellen uit, en als je daarop doelt kan ik je zeggen dat deze alleen geschikt is voor de vrije zenders en dit geen PVR is, en er dus ook niet mee opgenomen kan worden. Ziggo blokkeert geen USB poorten op de Humax. Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar met de 5500 kun je dus nooit opnemen, en de 5300 welke Ziggo uitgeeft in fZiggo gebied, een PVR, is wel geschikt om opnames te maken, en met een externe schijf kan dat ook.

Ik weet dus niet op welke mediabox hier word gedoeld, maar een Humax is het zeker niet.

EPG/Guide ga ik uitzoeken en ik zou graag van je horen om welke mediabox (24,95) het gaat.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Willem-A en asaly,
Ik ga de 5500 dit weekend aansluiten en testen, mijn bevindingen horen jullie binnen dit topic.
asaly
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Weet niet exact welk apparaat er bij het abo van 24,95 wordt geleverd maar op de pagina met (tech) info staat een plaatje van een Humax en er staat expliciet bij dat je er niet mee kunt opnemen.

Maar nogmaals ik heb het abo van 18,95 en heb meer dan genoeg aan de FTA zenders.

Bovendien is die 1,5 dag ook echt bevestigd door de ziggo servicedesk en er is geadviseerd om via het contactformulier een wens/klacht in te dienen en daarnaast op de ziggo community iets te posten, wat ik bij deze gedaan heb
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Willem-A asaly

TV-Start = Play-Start van All-in-one = Ziggo 'Mediabox' = Humax 5300C.
Je krijgt er 1 in bruikleen en kunt extra Boxen bijhuren a 4/mnd.

Ik krijg de indruk dat het hier om voormalig UPC gebied gaat.
Daar zal TV-Start (24,95) niet worden aangeboden, omdat zover ik begrijp
de Smartcard in de Humax 5300C niet kan worden gebruikt om het TV-Start
zenderpakket te kunnen ontvangen.
Het zenderpakket op de Humax 5300C komt daardoor niet verder dan dat van Kabel-TV (17,95).

EDIT Wat bleek: in fUPC wordt ivm het te onvangen
zenderpakket van TV-Start/Play-Start een Pace decoder geleverd ipv een Humax
.
Dat wist ik niet. Het is ook ingewikkeld met al die verschillen.
Op de Ziggo site word je niet wijzer hierover. Begrijp ik wel.

Gr Han

Bronnen:
All-in-one
https://www.ziggo.nl/pakketten/
TV-Start
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start/
Kabel-TV
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo asaly,
Als je in fUPC-regio woont krijg je bij het tv start abo van € 24,95 een Pace decoder, in fZiggo-regio is dat een Humax decoder.
Dat is dus alléén een tv abo zonder internet en telefoon.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
N.N.
Kijk dat is nu eens zinvolle info, die ontbreekt op de Ziggo Site.
Pas mijn eerdere bericht hierop aan.
Vraagstuk blijft: gaat de gids bij TV-Plus in fUPC met de Pace verder dan 1.5 dag vooruit
of niet?
En wat de 5500 doet op dit punt in fUPC, is inderdaad ook interessant.
Gr Han
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo asaly en Willem-A,
Bij de 5500 geeft de EPG ruim 24 uur programma-info.
Er is ook een software-update van de 5500 geweest, versie 30-03-2018, heeft aan de EPG echter niets gewijzigd.
Ik kreeg géén automatische melding van de update, maar kwam deze toevallig tegen in het instellingenmenu.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
N.N. e.a.
In fZiggo gebied loopt de EPG thans t/m 1 mei.

Ik testte dit eerst met een volstrekt onbekende & niet Ziggo gecertifceerde USB DVB-C Tuner op mijn computer, die het 'Free to Cable' Digitale Ziggo pakket van de coax-kabel plukt.
Op mijn Humaxen met Smartcard is dat niet anders.

De EPG zit 'ergens' in de streams met gecodeerde digitale Video.
Toch wel opmerkelijk dit verschil, waar je kennelijk mee moet leven.
De Helpdesk had dus zo ongeveer wel gelijk.

Gr Han
Verwijderd account
Niet van toepassing
Wat ik al eerder schreef, er zijn nog steeds technische en administratieve verschillen tussen de verscillende regio's.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh wrote:
Willem-A asaly

TV-Start = Play-Start van All-in-one = Ziggo 'Mediabox' = Humax 5300C.
Je krijgt er 1 in bruikleen en kunt extra Boxen bijhuren a 4/mnd.

Ik krijg de indruk dat het hier om voormalig UPC gebied gaat.
Daar zal TV-Start (24,95) niet worden aangeboden, omdat zover ik begrijp
de Smartcard in de Humax 5300C niet kan worden gebruikt om het TV-Start
zenderpakket te kunnen ontvangen.
Het zenderpakket op de Humax 5300C komt daardoor niet verder dan dat van Kabel-TV (17,95).

EDIT Wat bleek: in fUPC wordt ivm het te onvangen
zenderpakket van TV-Start/Play-Start een Pace decoder geleverd ipv een Humax
.
Dat wist ik niet. Het is ook ingewikkeld met al die verschillen.
Op de Ziggo site word je niet wijzer hierover. Begrijp ik wel.

Gr Han

Bronnen:
All-in-one
https://www.ziggo.nl/pakketten/
TV-Start
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start/
Kabel-TV
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/


Dat klopt wel. Daarom gaf ik ook al aan dat het zeker niet om een Humax kan gaan daar ik al zag dat ts in fUPC gebied woont. En daar word, of beter werd, de Humax niet geleverd. Dat is veranderd sinds de 5500, maar die is dan ook alleen maar geschikt voor de fta zonders en dus kan daarin sowieso geen smartcard worde gebruikt. Maar die is dus ook absoluut niet ingericht voor opnames en is eigenlijk alleen maar bedoeld, mensen welke straks, of nu al, het analoge signaal moeten missen, tegemoet te komen. Verder is er dus in fUPC dus nooit een Humax geleverd. Veel modellen zijn er wel bruikbaar voor de fta zenders, maar dat laat men onvermeld.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
N.N. wrote:
Hallo asaly en Willem-A,
Bij de 5500 geeft de EPG ruim 24 uur programma-info.
Er is ook een software-update van de 5500 geweest, versie 30-03-2018, heeft aan de EPG echter niets gewijzigd.
Ik kreeg géén automatische melding van de update, maar kwam deze toevallig tegen in het instellingenmenu.


Dank je N.N.. Daar kan ik wat mee. Vraag me wel af of dit altijd zo is geweest, want nu nog een vraag: wat doet de Pace in dit geval... Geeft deze de EPG/Guide langer weer? Zo ja, dan is daarin dus ook een verschil.

Wel opvallend dat ik er eigenlijk nooit iemand over heb gehoord in de zin van een vraag of opmerking. En kennelijk is het bij Lycke Ziggo ook niet bekend, want deze liet W00fer recent nog weten dat de Guide natuurlijk wel goed moet werken... En kennelijk doet deze dat dus en heeft omruilen dus ook geen zin. Snap ook niet helemaal waarom daar verschil in zit, want de zenders geven de info dus wel langer door.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nogmaals dank voor het nakijken N.N.. Zo worden we toch weer wat wijzer. Maar als je niet in dat gebied woont kun je het ook niet testen... En als niemand er eigenlijk ook nooit kennis van geeft of er een vraag over stelt kom je het dus ook niet zomaar even te weten. Het lijkt dus voor de meeste mensen geen issue want de Humax word toch vaak ingezet in fUPC gebied. En met de komst van de 5500c gaat dat natuurlijk nog vaker gebeuren...
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Willem-A,
Toen ik de PACE nog had keek ik zelden naar de EPG en zeker niet zover vooruit, want ik gebruik nog een ouderwetse tv/radio-bode en soms de EPG.
Ik heb op mijn werkkamer een TV staan die via FTA ontvangt en daar gaat de EPG ook maar tot ruim 24 uur.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Willem-A
Ha Willem,

Ben je weer helemaal terug? Hoop het wel.
Je reaktie naar mij, begrijp ik.

Het vervelende is, dat als het over details gaat, het goddamn lastig is
daar vooraf een perfekt oordeel over te hebben als je wilt helpen.
Ik begreep het eerst nog niet zo. N.N. hielp me hier uit de droom.

Dat gaat niet alleen over Mediaboxes, maar ook over Ziggo Internet-kastjes,
zoals ConnectBox, Ubee etc. Daar kunnen ook verschillen zijn tussen fZiggo en fUPC
en ook nog eens om andere redenen.

Maakt niet uit: zo is het leven.

Gr Han
W00fer

Level 3
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
asaly wrote:
Vandaag heb ik gebeld met de Ziggo servicedesk met een vraag waarom de EPG op mijn TV maar 1,5 dag vooruit geeft.

Het antwoord is dat dit in oud UPC gebied idd maar 1,5 dag is en in oud/huidig Ziggo 4 dagen.

Op zich is dit een vreemde tegenstelling omdat ik er toch van uit mag gaan dat een eenwording van Ziggo en UPC ook een echte eenwording is. Wat ik nog vreemder vind is dat de EPG van de Horizon box zelfs 10 dagen is.

Eerlijk gezegd kan ik prima uit de voeten met het beperkte Free To Air (digitale) zenderaanbod van de Kabel-TV. Maar om dus meer dan 1,5 dag in de EPG te krijgen zou ik dus:
- moeten verhuizen naar oud Ziggo gebied of
- per maand het dubbele gaan betalen voor een Horizon box

Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik ga er van uit dat er ergens in het grote Ziggo computerdistributiesysteem een parameter is waarop wordt ingesteld 1,5 of 4 of 10 dagen. Ziggo zou vele oud UPC klanten een lol doen door overal deze parameter op 10 dagen te zetten.

Ik hoop op een snelle oplossing

m.vr.gr.

A.L.J. Saly


Wel raar hoor want direct via DVB-C (kabel in je tv prikken) in fUPC is dit dan ook zo? Of alleen via de mediaboxen?
W00fer

Level 3
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
N.N. wrote:
Hallo asaly en Willem-A,
Bij de 5500 geeft de EPG ruim 24 uur programma-info.
Er is ook een software-update van de 5500 geweest, versie 30-03-2018, heeft aan de EPG echter niets gewijzigd.
Ik kreeg géén automatische melding van de update, maar kwam deze toevallig tegen in het instellingenmenu.


Raar, ik heb die update niet gehad. Er is ook geen mogelijkheid om die update te forceren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic