Beantwoord

Verschil inhoud EPG bij oud Ziggo/UPC

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

168 Reacties

Reputatie 6
Badge +10
Natuurlijk begrijp ik dat jij er niets aan kunt veranderen maar zij die dat wel kunnen blijven hier buiten.
Trek per klagende klant 2 euro van hun loon af en kijk of ze jou dan nog steeds laten spartelen.
Als Ziggo klant blijf ik met het probleem zitten en krijg niet de indruk dat er enige vooruitgang in zit.
Ik neem aan dat je ons “klagers” ook begrijpt.
Reputatie 7
Badge +19
Ik denk dat inmiddels alweer zo'n beetje alles is gezegd, maar dit is dus wel wat ik bedoel. Heeft @Lycke Ziggo hier schuld aan? Nee, maar Ziggo wel! E die laten alles maar tot in den treuren uitlopen en lossen veel issues niet op en hebben, buiten het innen van geld, ook niet veel met hun klanten op wat een stukje (extra) service betreft. En dat zijn niet zozeer mijn woorden, maar wel wat je vaak leest als mensen niet worden geholpen. Dat is helaas niet alleen het geval bij Ziggo, maar bij tal van bedrijven, instellingen, overheden etc.

Niet voor niets moet tegenwoordig bijna alles via de rechter worden gespeeld, of moet het eerst weer in een of ander consumentenprogramma aan bod komen om écht wat aandacht te genereren. En dat is wat me vaak ook boos en verdrietig maakt. Op een normale manier lijkt er niets meer voor elkaar te kunnen komen. Er moet altijd druk achter staan. Waarom nou toch?! Het is toch in ieders belang dat de band goed blijft? Zo ook hier. Ik proef alweer uit de regel dat het een normale situatie betreft, hetgeen dan nog wel tussen haakjes word geschreven, dat het helemaal geen enkele prioriteit heeft, en dat is ook wat we zien.
Net als veel andere dingen sleept dit zich ook maar weer voort en ik vrees dat er geen veranderingen in gaat komen.

Maar bij echte issues, zoals lang slepende problemen, welke geen gewone gang van zaken zijn, blijven ook maar doorslepen tot in het oneindige. En dát maakt dat mensen opmerken dat er met het afschrijven van betalingen nooit iets misgaat. Zou dat wel zo zijn, dan word dat wel als een razende opgelost. Waarom dan niet die zaken waar we met zijn allen voor betalen en daarmee zorgen dat iedereen bij Ziggo eten in de mond krijgt!?
Reputatie 6
Badge +10
Er komt vrijwillig vanuit Ziggo in ieder geval geen oplossing voor dit probleem.
Ziggo noemt het ook geen probleem......
Dat is mij inmiddels wel duidelijk.
De groep gedupeerden zal wel te klein zijn om er even wat werk voor te verzetten.
Klanten zijn belangrijk maar zodra het er maar een paar zijn geeft het niet zo veel meer.
Reputatie 7
Badge +19
Tja, @RobertKoopman triest is het allemaal wel. Maar zoals ik al aangaf gaat het tegenwoordig bijna overal zo. We hebben veel rechten in dit land en die moeten we koesteren, maar bepaalde rechten ontvang je helaas niet zonder daarvoor heel veel moeite te doen, en dan nog kan het zijn dat je tegen een muur aan blijft lopen. Maar wat er nu ook vaak misgaat, zijn de beloften welke worden gedaan en waarvan men eigenlijk al weet deze nooit hard te kunnen maken. Dat is de klant een bot voor houden zodat deze rustig blijft, in de hoop dat deze zal vergeten wat er is beloofd. Dan drijft het vanzelf over en dat is wat er anders moet. En mij lijkt dat een zaak als deze toch gemakkelijk moet kunnen worden opgelost en dat niet zolang hoeft te duren.

Maar tot zover maar weer...
Reputatie 7
Hoi @asaly, @RobertKoopman, @Willem-A , @Dev,

Omdat Lycke op vakantie is neem ik dit topic tijdelijk over en ik heb ook nog eens goed nieuws. We hebben witte rook!

Na grondig onderzoek is de oorzaak van het probleem ontdekt en een oplossing gevonden. Het heeft nog wat voeten in de aarde, maar we hebben er vertrouwen in dat de we de oplossing in de nabije toekomst kunnen implementeren.

Bedankt voor jullie geduld en excuses dat dit zo lang heeft moeten duren.
Reputatie 6
Badge +10
Witte rook op black friday 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Witte rook op black friday :-)

Nabije toekomst...

Implementeren...

Vakantie?

Grondig onderzoek...

Wat moeten we hier toch soms ook veel verwerken op één dag ... 😁
Reputatie 7
Badge +19
@Anne B Ziggo

nu we toch bezig zijn... Kan het dan in fZiggo gebied ook weer verlengd worden bij de hUmax? dat was voorheen nl. ook langer naar mijn weten.

Heeft geen haast hoor. Mag ook as. Maandag ... 😉
Reputatie 7
Hey all. Nou, ik heb eindelijk een update! Onderstaande heb ik vanmiddag ontvangen.

"EPG is in fUPC voor CI+ altijd al maximaal 24 uur geweest en in voormalig Ziggo hebben ze twee dagen volledige info en nog eens twee dagen voor enkel de titels.
Alles proberen we zoveel mogelijk te harmoniseren voor beide netwerken fUPC/fZiggo, maar zo zijn er nog veel meer projecten met hogere prioriteit.

Bij een aanpassing van de EPG-data voor CI+ in fUPC komt veel kijken, betreft niet enkel een parameter aanpassen en klaar.
We moeten bijvoorbeeld bandbreedte controleren dat klanten geen problemen gaan ondervinden met de EPG en geen andere conflicten ontstaan.

Testen zijn volop uitgevoerd en ziet er positief uit, alle configuratie instellingen zijn uitgewerkt en wachten nu op goedkeuring om alles te implementeren.
Waarom heeft de Mediabox in fUPC wel meer PEG-data t.o.v. CI+?
Mediabox maakt ook gebruik van dezelfde DVB-C EIT tabellen voor de eerste 24 uur en de rest van de data verkrijgt de mediabox vanuit andere systemen wat niet geschikt is voor gebruik bij CI+"

Er wordt dus hard aan gewerkt en veel getest, om het allemaal gelijk te gaan trekken!
Reputatie 6
Badge +10
2 volle dagen en daarna nog 2 dagen met louter de titels van de programma’s zou voor fUPC echt een enorme verbetering zijn!
Schot in de zaak is altijd prettig 🙂
Reputatie 7
Nieuws!!

Er is een verandering doorgevoerd. Als het goed is moet de EPG dus nu langer/voller zijn.

Nu natuurlijk de vraag; is het nu ook daadwerkelijk zo. Ik ben dus heel erg benieuwd naar jullie bevindingen 🙂.
Reputatie 6
Badge +10
Hulde!!!

Ik kan nu bijna 5 dagen vooruit kijken in de EPG.
Van nu tot en met 4 dagen vooruit is gevuld.
Mijn tv geeft 5 dagen aan maar de 5e is nog leeg.

Hier ben ik erg blij mee @Lycke Ziggo 🙂
@Lycke Ziggo
Kan er geen dansje vanaf?

Reputatie 7
Badge +19
Top @Lycke Ziggo !

Helemaal klasse! Daar zullen de mensen in fUPC gebied heel gelukkig mee zijn.

Reputatie 6
Badge +3
Als fZiggo gebruiker vond ik 4 dagen niet genoeg. Heb de Philips TV omgeschakelt naar Internet data en heb nu 8 dagen info. Waar haalt de tv deze info vandaan en kan Ziggo dat ook niet gebruiken of is dit een rechten issue?

Ik krijg nu dus verschillende EPG data binnen afhankelijk van waar ik mee kijk.
Panasonic TV/Humax 4 dagen. Horizon 7 dagen (sommige kanalen >2 weken). Philips TV (Internet gids) 8 dagen.

Ik zou graag op alle apparaten >7 dagen EPG hebben.
Reputatie 7
Badge +19
Maar @bloemen64

dit is toch al een hele vooruitgang!? Laat ons hier in ieder geval lij mee zijn voor zover. Want dit hebben we toch weer gewonnen. We moeten ook een keer tevreden zijn. Ik zou het ook liever nog wat langer zien op de Humax in fZiggo gebied, maar vind het, zoals het nu is ook niet echt een issue.

Laten we koesteren dat dit in ieder geval voor elkaar is.
Reputatie 6
Badge +3
Zeker een vooruitgang. Maar je mag iets te wensen houden. Toch?
Reputatie 1
Badge
Haha, ik lees het net in het nieuws:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-breidt-epg-uit/

Ik had het nog niet opgemerkt. Maar fijn dat het nu zo ver is!!