Lydialisme

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbindingsproblemen Extra Mediabox XL

Om tv te kijken in de slaapkamer heb ik een extra mediaboxje. Deze werkt niet lekker. Er staan twee digitale rode puntjes op t kastje. Ik probeer deze regelmatig opnieuw te verbinden via de main mediabox in de huiskamer. Als ik dat doe kan ik twee minuten kijken en vervolgens schakelt de box automatisch weer uit. Waarna ik weer tegen twee rode puntjes aan zit te kijken. 

Vandaag gebeld met Ziggo en gehoord dat dit wel vaker voorkomt en dat het kastje in een blokeerstand staat. (?) Een monteur komt maandag langs. 

Is er nou helemaal niks wat ik hier zelf aan kan doen? Iets wat we op afstand met ter plekke uitleg hoe het te doen kunnen oplossen? 

Thanks alvast

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Welkom op de Ziggo Community @Lydialisme

Ontzettend irritant dat de Extra Mediabox XL zovaak de verbinding verliest met de hoofdbox (Mediabox XL). Mijn bericht komt een beetje als mosterd na de maaltijd. Helaas is dit euvel iets wat je zelf niet had kunnen oplossen. De monteur is vanochtend bij je geweest en heeft een nieuwe Extra Mediabox XL geïnstalleerd. Vanaf nu kun je dan ook weer ongestoord televisie kijken op jouw slaapkamer! Mocht er in de toekomst iets zijn, dan weet je ons te vinden. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Welkom op de Ziggo Community @Lydialisme

Ontzettend irritant dat de Extra Mediabox XL zovaak de verbinding verliest met de hoofdbox (Mediabox XL). Mijn bericht komt een beetje als mosterd na de maaltijd. Helaas is dit euvel iets wat je zelf niet had kunnen oplossen. De monteur is vanochtend bij je geweest en heeft een nieuwe Extra Mediabox XL geïnstalleerd. Vanaf nu kun je dan ook weer ongestoord televisie kijken op jouw slaapkamer! Mocht er in de toekomst iets zijn, dan weet je ons te vinden. 

Lydialisme
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thanks, helaas zijn de problemen nog niet opgelost. Vanochtend kwam een aardige monteur, die ook toevallig om de hoek woont. Hij heeft een re-furbished kastje geinstalleerd, Eind goed al goed zou je denken. Na twee uur belt mijn partner mij op dat er een brandlucht van het kastje af komt. Snel uitgezet natuurlijk. Je zou niet thuis zijn en mijn twee honden vliegen in de hens… moet je toch niet aan denken.

Als zelfs de monteur al zegt dat het afgeschreven kastjes zijn die zoveel problemen hebben, waarom blijft ziggo hier dan toch mee doormodderen?

Financieel plaatje blijkt… deze ochtend werd geinsinueerd dat als ik het top pakket bij ziggo zou hebben, ik waarschijnlijk beter werkende hardware zou krijgen. Hoewel ik de 71 euro p/mnd die ik nu betaald ook best top-hoog vind.

Ik wil niet graag zeuren, en ik heb ook positieve ervaringen met ziggo.

Toen mijn hond geopereerd werd kreeg ik van ziggo een kaartje en een chocoladereep. Prima klantenbinding. Maar ik heb liever goed werkend spul.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Daar moet je zeker niet aan denken @Lydialisme. Veiligheid gaat voor alles! Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact hebt gehad en een nieuwe afspraak met de monteur is ingepland voor vandaag tussen 08:00-13:00 uur. Laat je ons weten of het probleem na dit bezoek is verholpen? 

Lydialisme
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel, jammer dat je niet reageert op de vraag waarom alleen premium pakketten nieuwe hardware krijgen van Ziggo. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ieder pakket heeft zijn eigen hardware. Zo krijg je bij TV Start een Humax of een HD Pace box als mediabox. De hardware is dus afhankelijk van het pakket wat je bij ons afneemt. Sinds 30 september is de Mediabox Next enkel en alleen verkrijgbaar onderstaande pakketten: 

  • Internet Complete en TV Max (Next)
  • Internet Max en TV Max (Next)

Meer informatie hierover vind je in dit topic. Hier lees je ook informatie over de nieuwe software update voor de Mediabox XL. Mogelijk dat dit ook interessant voor je is. Deze update zorgt voor een gebruikerservaring vergelijkbaar met de Mediabox Next. 

Dit topic begon uiteraard over het probleem met jouw Extra Mediabox XL. Stel dat je nu zou overgaan naar een Mediabox Next, dan werkt jouw Extra Mediabox XL niet meer. De werking van de extra box is namelijk afhankelijk van de Mediabox XL (hoofdbox). Zij vormen als het ware een '’koppeltje'’. Doordat het momenteel niet mogelijk is om een Extra Mediabox Next te bestellen zou je probleem hiermee niet verholpen zijn. 
 

 

Uitgelicht topic