Beantwoord

universele afstandsbediening humax 5300c mogelijk?

• 22 mei 2020
  • 12 reacties
  • 1481 keer bekeken

kan ik mijn HUMAX irhd-5300c bedienen met een universele afstandsbediening zo ja welke? Met mijn vorige afstandsbediening en de horizon mediabox xl kon ik zowel de tv als de mediabox met bijgeleverde afstandsbediening bedienen en met de ‘source’ knop andere bronnen beheren (HDMI 1 / 2 / EXT / TV) Dit is met de HUMAX RM-H01U niet het geval, waardoor ik twee afstandsbedieningen nodig ben om beide apparaten te kunnen gebruiken. 

icon

Best beantwoord door Willem-A 22 mei 2020, 14:44

Heb je al aan een Logitech gedacht? Daarmee kun je zeer veel. Neem eens contact met hen op, en vertel hen je wensen. Je kan dan ook andere apparaten bedienen, laten inschakelen op de juiste ingang etc etc. 

Bekijk origineel

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heb je al aan een Logitech gedacht? Daarmee kun je zeer veel. Neem eens contact met hen op, en vertel hen je wensen. Je kan dan ook andere apparaten bedienen, laten inschakelen op de juiste ingang etc etc. 

Reputatie 1

Logitech is dan inderdaad de betere keuze van de beschikbare merken.

Ik heb zelf om financiele redenen de Harmony 665 gekozen bevalt perfect je kan deze dusdanig instellen dat van elk nodig apparaat de juiste bronnen worden gekozen. Bijvoorbeeld radio luisteren de Humax gaat aan op radio en de versterker gaat aan.

Als het budget toelaat kies dan een model die je niet elke keer bedraad hoeft aan te sluiten om in te stellen zoals de 665. Ik zou nu op basis van gebruikservaring de iets duurdere Companion kiezen.

Hallo Willem en Rowi, 

Bedankt voor jullie reactie, is het mogelijk om met de Logitech harmony 350 / 665 ook te switchen tussen HDMI 1, HDMI 2 of andere externe apparatuur? (Voorheen de source knop op diverse afstandsbedieningen) naast een Xbox, PlayStation o.i.d? Op diverse forums word hierop geen antwoord gegeven, hebben jullie hiermee ervaring? 

Reputatie 1

Aangezien plaatjes soms meer zeggen. Hier de aan de 665 gekoppelde apparaten. Je kan visueel elk gekoppeld apparaat kiezen, en elke in of uitgang van dat apparaat.

Hierboven enkele input keuzes van de Philips.

Zodra alles is ingesteld kan je alles in mijn beleving vrij makkelijk doen. Het zal afhankelijk zijn van de eigen handigheid of het net zo makkelijk gaat als dit mij afging.

Ik beveel zelf Logitech vrij lang aan ben nu pas sinds kort tot de aanschaf over gegaan ik ben echt blij van 2 tot 4 naar slechts 1 afstands bediening.

Het grote minpunt is voor mij via usb aansluiten aan de laptop of pc voor het instellen, wat ik maar 1 keer hoefde te doen. De nieuwere generatie hoef je zover ik weet niet via usb te koppelen dat is het grote voordeel.

Reputatie 6
Badge +9

Wij hebben sinds jaren een Logitech Harmony Touch (niet meer in de handel). Maar ik kan niet anders dan zeggen dat het een prima apparaat is. Het vergt wel enige studie en de app om te synchroniseren tussen de computer en de afstandsbediening vertoont wel eens kuren. Bovendien werkt de app niet op het nieuwste besturingssysteem voor de Mac. Maar dat is een ander verhaal. En het blijft een beetje lastig dat je voor iedere wijziging de Logitech via USB aan de computer moet hangen.

Maar nadat het ding eenmaal geprogrammeerd was is het een zeer gebruiksvriendelijk systeem. Je schakelt tussen activiteiten die je zelf benoemd hebt. Je benoemt ieder apparaat dat bij de activiteit hoort en ieder apparaat schakelt in en gebruikt de juiste ingang. Schakel je naar een andere activiteit dan worden alle niet gebruikte apparaten uitgeschakeld.

Voorbeeld. Kijken naar de Humax 5200c: TV gaat aan, schakelt naar HDMI 1, Humax gaat aan, stereo receiver gaat aan schakelt naar optische ingang 1 (van de TV). 

Later wil ik de platenspeler gebruiken. Ik geef via de afstandsbediening het commando “phono”. De stereo receiver schakelt naar “phono”, de TV gaat uit en de Humax gaat uit.

Een andere optie is het gebruik van de Logitech Harmony Hub. Deze werkt met smartphones en tablets. Ik zie dat die voor €39 te koop is: https://www.amazon.nl/dp/B014GXQ9YW/ref=asc_df_B014GXQ9YW1590019800000/?tag=tweakers0e-21&creative=380333&creativeASIN=B014GXQ9YW&linkCode=asn&th=1

Reputatie 1

Nadeel van alleen de hub is elke keer je smartphone of tablet ontgrendelen etc als er dan toch een investering wordt gedaan is in gebruik een fysiek losse afstandsbediening erbij in de praktijk handiger.

Die ervaring zal per gebruiker verschillen.

Reputatie 6
Badge +9

Dat van dat ontgrendelen is waar. Maar met vingerafdruk of gezichtsherkenning is dat niet meer zo’n probleem.

Reputatie 4
Badge +3

contact met Ziggo opnemen en dit doorgeven sturen ze je een universele afstandsbediening toe. Ik heb het ook een aantal keren gehad dat de afstandsbediening van de humax 5300 niet meer reageerde

Reputatie 1

Goede tip als dat deze is

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/universele-afstandsbediening

Deze kan niet je overige apparatuur bedienen zoals een externe versterker dan is de Logitech nuttiger.

Hey @andresoepboer0515 
Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community. 

Logisch dat je liever één afstandsbediening gebruikt voor zowel jouw Humax 5300C als voor het bedienen van jouw televisie. Ontzettend fijn om te zien dat je al zoveel verschillende tips hebt gekregen. De keuze is reuze! Zoals @joma1966 aangeeft kunnen wij je ook een universele afstandsbediening toesturen. Deze kan gekoppeld worden aan zowel de mediabox als televisie. Alle informatie over de universele afstandsbediening vind je hier. Als je wilt dat ik je deze kosteloos toestuur, dan geef je maar een gil! :blush:

Bedankt voor ieder zijn reactie! 

@Cecilia Ziggo, ik zou graag de universele afstandsbediening willen uitproberen. Is het mogelijk om de bronnen te beheren (HDMI 1 / 2?) met deze afstandsbediening? Of enkel het aan- en uitzetten en-/of geluid van de tv / humax? 

Met vriendelijke groet, 

Andre 

Oef, het beheren van de bronnen durf ik je niet te garanderen @andresoepboer0515. Ik woon en werk zelf namelijk in voormalig UPC gebied dus heb om die reden ook niet de mogelijkheid om dat te testen. Indien mogelijk zou dit met de TV/AV knop op de universele afstandsbediening moeten. Je kunt sowieso wel zowel de tv als mediabox bedienen (aan- en uitzetten en volume wijzigen). 

De universele afstandsbediening is naar je onderweg en zit binnen 3 werkdagen in de bus.

Reageer