veenkar

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitzending Gemist via CI+ module op Sony KDL-40EX500 werkt niet

Ik ben met een Sony tv via de CI+ module aangesloten en alles werkt prima, behalve " uitzending gemist" . De rode knop geeft geen enkele respons.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Edit: Ik zie in de handleiding van de Sony 40KDL-EX500 dat deze geen netwerkaansluiting of WiFi heeft. Dan gaat interactieve TV niet werken.

Ik raad aan om een Google Chromecast te kopen en die aan te sluiten op één van de HDMI-ingangen. Vanaf een tablet of smartphone (Android of iOS) kun je dan de apps van Ziggo Go en NPO Start naar de TV casten.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Woon je in oud-UPC of in oud-Ziggo gebied?
Of geef hier je postcode zonder huisnummer.
veenkar
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
4611RT
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Dat is oud-Ziggo en zou het moeten kunnen werken.

Ik ken de Sony niet, mogelijk moet er in de instellingen nog interactief aangezet moeten worden?
Hopelijk komt er snel iemand langs die meer weet over de Sony.
veenkar
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is een Sony KDL-40EX500
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je schijnt on demand ergens in het menu op aan moeten zetten, zoiets als dit:

Instellingen "Digitale Set-up" en daarna "instellen CA-module" daarna "On Demand (rode knop) instellingen" daar dan "Activeren/Deactiveren" dan kiezen voor "AAN" en "OK" drukken.
veenkar
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Na " instellen CA-module" komen bij mij 3 opties, maar geen " OnDemand".
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Is je TV op je computernetwerk aangesloten?
Dat is nodig voor interaktieve TV.
veenkar
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee, deze tv heeft geen internetverbinding. Moet voor deze Ziggo-kwestie toch ook niet nodig zijn? Er hebben nog zoveel tv,s geen internetverbinding en moeten toch gewoon van alle mogelijkheden van een Ziggo-abonnement gebruik kunnen maken?
Deze tv heeft oorspronkelijk aan een Telfort-abonnement gehangen in de huiskamer en had daar geen enkel probleem met " programma gemist" ,enz.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Tja, het werkt via internet...
veenkar
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor jullie hulp, ik stop ermee en ga proberen om met een usb-stick programma,s op te nemen om dan later te kunnen bekijken.
M.vr.gr.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
veenkar Bij Telfort had je een Mediaboxje nodig bij de TV.
Met een Ziggo Mediaboxje heeft je TV ook geen netwerkaansluiting nodig.
Met CI+ Module wel. Die Module kun je inruilen tegen een Humax Mediabox, als ie bij een TV Start abo in bruikleen gekregen is.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Edit: Ik zie in de handleiding van de Sony 40KDL-EX500 dat deze geen netwerkaansluiting of WiFi heeft. Dan gaat interactieve TV niet werken.

Ik raad aan om een Google Chromecast te kopen en die aan te sluiten op één van de HDMI-ingangen. Vanaf een tablet of smartphone (Android of iOS) kun je dan de apps van Ziggo Go en NPO Start naar de TV casten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
De Humax Mediabox heeft ook een internetverbinding nodig voor On-Demand en interactieve TV, als ik mij niet vergis.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Dat klopt, Be rt. Wij hebben indertijd een WiFi-dongle van Humax gekocht om de Humax in het thuisnetwerk op te nemen en iTV mogelijk te maken.

Wij hebben ook nog een Cisco 8485 staan. Dat is helemaal een interessant apparaat omdat dat een ingebouwd modem heeft dat contact legt via de coax-kabel. Ook daar zit iTV op. Wel moet de coax-aansluiting waarop de Cisco is aangesloten geschikt zijn voor retoursignaal. De twee ethernet-aansluitingen op de Cisco waren "voor toekomstig gebruik", maar dat is er nooit van gekomen.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi veenkar , welkom hier!

Ik kan mij voorstellen dat je dolgraag wilt genieten van een interactieve verbinding op je tv om op die manier programma's, films en series via On Demand en TV Gemist te bekijken. Om te achterhalen waarom dit niet lukt, gaan wij - de Community - graag met je aan de slag!

Je wordt al volop te hulp geschoten door Be rt , hanh , iMark , youriy en mguzz . Wanneer je een CI+ module hebt is het belangrijkste dat jouw televisie aangesloten moet worden aan het internet. Vanuit daar maakt de CI+ module verbinding met het interactieve platform. Zoals iMark al aangeeft, lijkt dit met jouw tv toestel niet mogelijk te zijn. Met de CI+ module valt een interactieve verbinding dan ook niet te realiseren.

Naast een Chromecast zou een andere oplossing zijn om een Ziggo Mediabox (Humax) te nemen. In dat geval maak je de Humax interactief (met bekabelde verbinding of wifi dongle) en gaat er een HDMI kabel naar je tv. Je kunt dan wel genieten van On Demand en TV Gemist. Kom je met deze informatie uit de voeten?

Uitgelicht topic