Beantwoord

Tv-signaal wordt steeds slechter en wifi valt vaak weg

  • 9 februari 2019
  • 38 Reacties
  • 809x Bekeken

Al vaker heb ik contact opgenomen met de klantenservice om ons probleem te verhelpen. De laatste keer heb ik samen met iemand van de klantendienst ons tv-signaal gecheckt, deze bleek erg zwak. Als oplossing kreeg ik een nieuwe antenne aansluiting opgestuurd. Helaas is hiermee het probleem niet verholpen, we moeten onze router weer vaker resetten en dan nog hebben wij zwak tv signaal. Wij hebben nu een cisco epc3928, kan het zijn dat deze verouderd is waardoor wij niet optimaal van ons ziggo abbonement kunnen genieten? Wij hebben alles in 1 complete, betaal genoeg voor een goed resultaat wat helaas nu niet behaald wordt.
icon

Best beantwoord door DanLin 15 februari 2019, 12:48

Tijd voor een update;

Gisteren heb ik het nieuwe ziggo kastje ontvangen en s'avonds hebben wij deze aangesloten. Tevens hebben we nu de internet kabel aangesloten op de mediabox (deze bleek via de tv te gaan).

We lijken niet alleen sneller tv te hebben (mediabox start sneller op) en bij Netflix of terugkijken via dvr is de mediabox tot op heden nog niet vastgelopen. Wij kijken dit nog even een week aan of het zo blijft en anders nemen wij weer contact op met ziggo. Tot nog toe zeer tevreden dus!

Groetjes Lin
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

38 Reacties

Tijd voor een update;

Gisteren heb ik het nieuwe ziggo kastje ontvangen en s'avonds hebben wij deze aangesloten. Tevens hebben we nu de internet kabel aangesloten op de mediabox (deze bleek via de tv te gaan).

We lijken niet alleen sneller tv te hebben (mediabox start sneller op) en bij Netflix of terugkijken via dvr is de mediabox tot op heden nog niet vastgelopen. Wij kijken dit nog even een week aan of het zo blijft en anders nemen wij weer contact op met ziggo. Tot nog toe zeer tevreden dus!

Groetjes Lin
@DanLin ik wijzigde nog wat essentiele dingen in mijn vorige bericht. Bekijk dat nog even.
Reputatie 7
Badge +12
Dat een te laag signaal ( te zwak ) ten koste "kan " gaan/t van je mediabox?

Wat een onzin verhaal.............pffffff

@DanLin
Kan je een paar foto's maken van hoe je het aangesloten hebt zitten ? en die hier plaatsen

@Ronihd
Dat een te laag signaal ( te zwak ) ten koste "kan " gaan/t van je mediabox?
Wat een onzin verhaal.............pffffff

Het is maar iets dat TS doorgeeft als een vermoedelijke uitspraak van de Helpdesk.

Ik heb hem wat meer details gevraagd over een 'zwak signaal'.
Of er een MediaBox is -zal haast wel- en om welke het precies gaat, is nog onbekend.
Die foto van het AOP vroeg ik ook al. Als dat raar is, dan kan er meteen een Monteur naar toe. Scheelt een hoop uitzoekerij.

Bovendien: als TS er voor voelt de Cisco te gaan vervangen dan kan dat geregeld worden en krijg je er een Monteur bij cadeau om ikweetnietwat meteen ook te bekijken. Klaar is kees.

Dit alles op een evt probleem in de wijk na, waarvan melding is. Dat zien we dan wel weer- is beslist iets voor een Ziggo Community Mod om verder achteraan te gaan.

Gr Han
Reputatie 4
Badge +2
Ook ik dan even kort.

Topic begint met TV signaal en Wifi Zwak...

Echter blijkt nu volgens wat erna geschreven is dat het over de internet verbinding gaat.

Over Wifi , dat het niet zozeer probleem is maar internet wegvalt.
TV signaal gaat het "ïneens" over Netflix wat geen TV signaal is over "coax" maar gewoon een digitaal internet protol / signaal dus ook internet.

Dan dus volgen wat Michael hierboven vraagt, en gewoon waar ik meen ik ook heb aangegeven 1 voor 1 dus bij test echt maar 1 device en 1 dienst testen.
Wei weet wat er allemaal verder draait of loopt, ok ze kunnen mogelijk modem uitlezen en daar e.a. zien, of je zet zelf een soort wireshark meekijk check op je netwerk..

De opmerking bij slecht weer blijft nog wel staan ? ( en is slecht weer dan regen? ) ( en alleen bij slecht weer of hoofdzakelijk bij slecht weer? )

Hij pakte mijn foto's blijkbaar niet maar ga vanmiddag kijken naar de sterkte etc.
Reputatie 7
@DanLin, ik stuur je even een privébericht om je adresgegevens te verifiëren. Dan stuur ik je daarna een nieuw, dualband, modem toe.
Reputatie 7
Badge +12
Voor de duidelijkheid........

Als er gelijktijdig tig miljoen mensen TV kijken zal je daar niks van merken , opmerkingen zoals te weinig capaciteit en dergelijke gelden NIET voor TV kijken via de coax kabel.

Een TV of mediabox is geen gebruiker in de zin van het woord er hoeft/moet alleen maar signaal te zijn van een bepaalde signaal sterkte.
Als je een TV aan zet zal die dan ook niet gaan gebruiken. ( uiteraard wel 230 volt )
Dus opmerkingen van er kijken te veel mensen gelijktijdig in mijn wijk gaat NIET op.

Dit kan en zal wel gelden puur voor het internet gebruik lokaal in een wijk als Ziggo dat niet genoeg capaciteit heeft dan zal je het zeker merken in lagere download snelheden.

Wifi word lokaal bij de klant door je eigen modem opgewekt en daar kan je storingen door krijgen als er in je directe omgeving te veel wifi zenders op hetzelfde kanaal aan het zenden zijn..

Als ik verder doorlees wat de TS schrijft is het voor mij ook niet echt meer duidelijk wanneer hij blokjes ziet ? Live TV of streaming via Netflix ?

Maar als het zo zou zijn dat het om Live TV gaat en hij ervaart verslechteringen bijvoorbeeld als het regent en vochtig weer dan zou het zeker te maken kunnen hebben met een verzopen coax kabel.

Dan is er door een beschadiging van de PE buitenmantel vocht in de kabel gekomen en door corrosie verliest de afscherming ( het gevlochten deel van de kabel ) zijn werking en kan er veel signaal weglekken.

Ik heb wel eens een coax moeten vervangen die door een beschadiging ruim 30 meter was verzopen en het stuk wat we er uit hadden gehaald daar liep het water uit.
@DanLin Ziet er goed uit bij je AOP. Daaruit valt weinig slechts te concluderen.
Dat zou je jammer kunnen noemen, anders kan er meteen geregeld worden dat een gratis monteur over de vloer komt.

Je kunt evt problemen met de POA Splitter testen door hem er tussenuit te halen
en dan bv de ontvangst op je TV te testen met de TV-kabel rechtstreeks aangesloten op het AOP. Is dit beter?
Je kunt idem doen met de kabel naar de Cisco.

Kortom: Wat gebeurt er dan met je problemen? Misschien is een vervanging van de Splitter wel een eenvoudige oplossing.

Zag nog geen gevraagde internet speedtests van je. Zo lastig kan dit niet zijn, denk ik.
Het geeft meer inzicht in wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Vervanging Cisco heb je afgewezen? Daar laat je niets over weten. Het lijkt mij niet zo'n gek idee dit te willen. Komt er, zoals eerder gezegd, zonodig ook gratis hulp van een monteur, die meteen ook naar andere problemen kan kijken.
Dat kan een easy does it oplossing opleveren.

Laat weten wat je ervaringen en beslissingen zijn. Ik kan voor je regelen dat een Ziggo Community Mod je snel komt helpen.

Han
Reputatie 7
het nieuwe modem is verstuurd, @DanLin. Geef je hier een update zodra je het nieuwe modem hebt geïnstalleerd en het even hebt aangekeken? We zijn benieuwd hoe de situatie met het nieuwe modem is.
Wat een hoop reacties allemaal, ik begin mij bijna schuldig te voelen dat ik deze vraag heb gesteld. Door middel van de hulp van Hanh en mijn vriend erachter gekomen dat ik mijn vraagstelling beter anders had kunnen omschrijven, excuus hiervoor! Jammer dat daar wel mensen over vallen maar dat laat ik zo. Met Netflix hebben wij het probleem dat deze geregeld vastloopt maar ook als wij iets terugkijken via de mediabox wat opgenomen is. Toevallig gebeurde het gisteren bij Netflix dus gelijk een foto gemaakt. Wanneer ik iets terug kijk via de mediabox staat de tv ook vaak ineens stil en kunnen wij niks meer. De internet verbinding in onze wijk schijnt ook niet optimaal te zijn, dit is bekend bij ziggo en binnenkort vinden er ook werkzaamheden plaats.

Ik heb al vaker contact gehad met ziggo klantenservice vanwege dit probleem en steeds werden er weer andere oplossingen geboden. Tot op heden is er alleen niet veel veranderd en ik heb niet altijd de tijd om hier achteraan te gaan dus nemen wij het weer voor lief. Via de klantenservice een check laten doen op signaalsterkte van tv ontvangst en deze was matig toen, jammergenoeg heb ik niet opgeschreven wat ik toen heb gedaan en kan ik dit ook niet terug vinden hoe te controleren via de tv instellingen. Al met al vroeg ik alleen via deze weg hulp omdat ik er zelf ook niet mega verstand van heb en hoopte hier wat tips te ontvangen. Hanh heeft u voor mij nog iets kunnen regelen omtrent een nieuw kastje? Vanavond als mijn vriend er is zullen wij de internetkabel eens veranderen kijken of dat helpt.
Zal ik zeker doen, dankuwel!
We willen 2 metingen doen, straks 1 en vanavond als er meerdere mensen tv kijken/internetten. Wij merken over het algemeen dat het met slecht weer of in de avond slechter wordt. Uiteraard zou ik een nieuw kastje willen proberen maar betaal ik hier dan voor?

Bedankt voor uw hulp, ik kan idd alleen niet altijd gelijk reageren. Wij zijn een gezin met 2 kinderen en niet de hele dag met dit soort dingen bezig. Vandaar de latere reacties.
Uiteraard zou ik een nieuw kastje willen proberen maar betaal ik hier dan voor?
Nee.

Kies maar.
Dan graag, kan u dat regelen op deze manier dan of moet ik morgen even contact opnemen?
Ok. Ga mijn best doen. Wacht een reaktie van een Ziggo Moderator af.
Gr Han
Reputatie 4
Badge +2
We willen 2 metingen doen, straks 1 en vanavond als er meerdere mensen tv kijken/internetten. Wij merken over het algemeen dat het met slecht weer of in de avond slechter wordt. Uiteraard zou ik een nieuw kastje willen proberen maar betaal ik hier dan voor?

Bedankt voor uw hulp, ik kan idd alleen niet altijd gelijk reageren. Wij zijn een gezin met 2 kinderen en niet de hele dag met dit soort dingen bezig. Vandaar de latere reacties.



IN de avond dan is het in geheel drukker op het Ziggo netwerk segment bij u, en kan mogelijk niets met uw configuratie bij u thuis te maken hebben, gewoon dan mogelijk een capaciteits probleem of omdat u ook schrijft slecht weer. een combinatie met >

Een kabel probleem ergens in de grond of Ziggokastje, verdeelpunt, is het bijv na regenperiode slechter? ( indien u dat met slecht weer bedoeld).

Kan nog steeds dan wel de kabel van ziggo verdeelpunt naar u huis zijn.

Is allemaal voor mij even gissen maar indien er werkelijk een samenhang is zoals u omschrijft, zou men ook deze zaken beter even checken niet dan @han 😉

Ik ken zelf diverse (oude) kabel en vocht problemen waar na vervanging e.a. opgelost was. ( op verdeel / "las"punten, en in 1 geval gehele kabel) ( 1 keer 3 Busjes 6 monteurs en veel koffie hier om nog een best werkende kabel...)

Wifi wegvallen is indien het niet aan wegvallen internet/ router te wijten is natuurlijk iets anders!
Wifi zijn diverse apps voor dat men signaalsterkte kan meten enz, bij wifi test / metingen altijd 1 voor 1 devices gaan koppelen, dus niet dat iemand / meerdere aan het streamen of een grote in the cloudbackup aan het maken is enz.
Reputatie 4
Badge +2
IK bedoel dus niet tv signaal.
Maar tv via internet dus streams als bij netflix.
Daar merkt men bij extra belasting in netwerkdeel eventueel een vertraging langzamer worden. ( 1 waterleiding waar ieder de kraan open zet enz principe)

Verzopen kabel of lassen komt bij alles met kabel en communicatie vaker voor zo vormen van overspraak en storingen door of dit of fouten ergens bij een aansluiting / kast enz.

Vandaar nog steeds de vraag is het bij slecht weer of een tijd je na slecht weer, en praten we hier dan over regen?

Zelf kan je op jou eigen netwerk ook testen indien ook bij goed weer ook probleem met maar 1 device / dienst aangesloten en kijken wat hij dan doet, en dan weer verder uitbreiden indien dat niet stoort

Netflix heeft niets te maken met sterkte TV signaal van NPO of wat dan ook, netflix is over internet en indien alleen storingen met internet en geen gewone tv zenders is het anders zoeken.
Indien ook storingen op gewone tv zenders zwak signaal dan eerst zoals HAN aangeeft ook zomin mogelijk en dan ook alleen maar 100% goed kabel en connector direct aansluiten, en dat uit gaan breiden tot het fout gaat.
Als dat gelijk al fout gaat, had men eigenlijk bij Ziggo volgens mij al kunnen zien in modem enz dat er een probleem is.

Het beste bij een storing e..a testen en uitsluiten op moment dat deze zich daadwerkelijk voordoet ofcourse.

Suc6

Al denk ik dat je beter kan wachten of erbij kan melden dat ook jullie in de wijk problemen hebben en men die werkzaamheden met die info heeft afgesloten.
Alles wat je nu doet zal na deze mogelijk weer anders zijn hopelijk opgelost en beter. 😊
Reputatie 7
Badge +12
@DanLin je niet schuldig voelen hoor !! wij reageren 😉 en dat doe ik in ieder geval graag zo goed als ik kan.
Maar ik weet ook niet alles 😉
Reputatie 4
Badge +2
@DanLin je niet schuldig voelen hoor !! wij reageren 😉 en dat doe ik in ieder geval graag zo goed als ik kan.
Maar ik weet ook niet alles ;-)



Goh wat zijn we dommmm domm of onwetend even tussendoor grapje moet kunnen toch.😉

Neen is niet erg.