Beantwoord

Tv-signaal wordt steeds slechter en wifi valt vaak weg

  • 9 februari 2019
  • 38 Reacties
  • 809x Bekeken

Al vaker heb ik contact opgenomen met de klantenservice om ons probleem te verhelpen. De laatste keer heb ik samen met iemand van de klantendienst ons tv-signaal gecheckt, deze bleek erg zwak. Als oplossing kreeg ik een nieuwe antenne aansluiting opgestuurd. Helaas is hiermee het probleem niet verholpen, we moeten onze router weer vaker resetten en dan nog hebben wij zwak tv signaal. Wij hebben nu een cisco epc3928, kan het zijn dat deze verouderd is waardoor wij niet optimaal van ons ziggo abbonement kunnen genieten? Wij hebben alles in 1 complete, betaal genoeg voor een goed resultaat wat helaas nu niet behaald wordt.
icon

Best beantwoord door DanLin 15 februari 2019, 12:48

Tijd voor een update;

Gisteren heb ik het nieuwe ziggo kastje ontvangen en s'avonds hebben wij deze aangesloten. Tevens hebben we nu de internet kabel aangesloten op de mediabox (deze bleek via de tv te gaan).

We lijken niet alleen sneller tv te hebben (mediabox start sneller op) en bij Netflix of terugkijken via dvr is de mediabox tot op heden nog niet vastgelopen. Wij kijken dit nog even een week aan of het zo blijft en anders nemen wij weer contact op met ziggo. Tot nog toe zeer tevreden dus!

Groetjes Lin
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

38 Reacties

Tijd voor een update;

Gisteren heb ik het nieuwe ziggo kastje ontvangen en s'avonds hebben wij deze aangesloten. Tevens hebben we nu de internet kabel aangesloten op de mediabox (deze bleek via de tv te gaan).

We lijken niet alleen sneller tv te hebben (mediabox start sneller op) en bij Netflix of terugkijken via dvr is de mediabox tot op heden nog niet vastgelopen. Wij kijken dit nog even een week aan of het zo blijft en anders nemen wij weer contact op met ziggo. Tot nog toe zeer tevreden dus!

Groetjes Lin
Zal ik zeker doen, dankuwel!
Reputatie 7
het nieuwe modem is verstuurd, @DanLin. Geef je hier een update zodra je het nieuwe modem hebt geïnstalleerd en het even hebt aangekeken? We zijn benieuwd hoe de situatie met het nieuwe modem is.
Reputatie 7
@DanLin, ik stuur je even een privébericht om je adresgegevens te verifiëren. Dan stuur ik je daarna een nieuw, dualband, modem toe.
Reputatie 4
Badge +2
@DanLin je niet schuldig voelen hoor !! wij reageren 😉 en dat doe ik in ieder geval graag zo goed als ik kan.
Maar ik weet ook niet alles ;-)



Goh wat zijn we dommmm domm of onwetend even tussendoor grapje moet kunnen toch.😉

Neen is niet erg.
Reputatie 7
Badge +12
@DanLin je niet schuldig voelen hoor !! wij reageren 😉 en dat doe ik in ieder geval graag zo goed als ik kan.
Maar ik weet ook niet alles 😉
Reputatie 4
Badge +2
IK bedoel dus niet tv signaal.
Maar tv via internet dus streams als bij netflix.
Daar merkt men bij extra belasting in netwerkdeel eventueel een vertraging langzamer worden. ( 1 waterleiding waar ieder de kraan open zet enz principe)

Verzopen kabel of lassen komt bij alles met kabel en communicatie vaker voor zo vormen van overspraak en storingen door of dit of fouten ergens bij een aansluiting / kast enz.

Vandaar nog steeds de vraag is het bij slecht weer of een tijd je na slecht weer, en praten we hier dan over regen?

Zelf kan je op jou eigen netwerk ook testen indien ook bij goed weer ook probleem met maar 1 device / dienst aangesloten en kijken wat hij dan doet, en dan weer verder uitbreiden indien dat niet stoort

Netflix heeft niets te maken met sterkte TV signaal van NPO of wat dan ook, netflix is over internet en indien alleen storingen met internet en geen gewone tv zenders is het anders zoeken.
Indien ook storingen op gewone tv zenders zwak signaal dan eerst zoals HAN aangeeft ook zomin mogelijk en dan ook alleen maar 100% goed kabel en connector direct aansluiten, en dat uit gaan breiden tot het fout gaat.
Als dat gelijk al fout gaat, had men eigenlijk bij Ziggo volgens mij al kunnen zien in modem enz dat er een probleem is.

Het beste bij een storing e..a testen en uitsluiten op moment dat deze zich daadwerkelijk voordoet ofcourse.

Suc6

Al denk ik dat je beter kan wachten of erbij kan melden dat ook jullie in de wijk problemen hebben en men die werkzaamheden met die info heeft afgesloten.
Alles wat je nu doet zal na deze mogelijk weer anders zijn hopelijk opgelost en beter. 😊
Wat een hoop reacties allemaal, ik begin mij bijna schuldig te voelen dat ik deze vraag heb gesteld. Door middel van de hulp van Hanh en mijn vriend erachter gekomen dat ik mijn vraagstelling beter anders had kunnen omschrijven, excuus hiervoor! Jammer dat daar wel mensen over vallen maar dat laat ik zo. Met Netflix hebben wij het probleem dat deze geregeld vastloopt maar ook als wij iets terugkijken via de mediabox wat opgenomen is. Toevallig gebeurde het gisteren bij Netflix dus gelijk een foto gemaakt. Wanneer ik iets terug kijk via de mediabox staat de tv ook vaak ineens stil en kunnen wij niks meer. De internet verbinding in onze wijk schijnt ook niet optimaal te zijn, dit is bekend bij ziggo en binnenkort vinden er ook werkzaamheden plaats.

Ik heb al vaker contact gehad met ziggo klantenservice vanwege dit probleem en steeds werden er weer andere oplossingen geboden. Tot op heden is er alleen niet veel veranderd en ik heb niet altijd de tijd om hier achteraan te gaan dus nemen wij het weer voor lief. Via de klantenservice een check laten doen op signaalsterkte van tv ontvangst en deze was matig toen, jammergenoeg heb ik niet opgeschreven wat ik toen heb gedaan en kan ik dit ook niet terug vinden hoe te controleren via de tv instellingen. Al met al vroeg ik alleen via deze weg hulp omdat ik er zelf ook niet mega verstand van heb en hoopte hier wat tips te ontvangen. Hanh heeft u voor mij nog iets kunnen regelen omtrent een nieuw kastje? Vanavond als mijn vriend er is zullen wij de internetkabel eens veranderen kijken of dat helpt.
Reputatie 7
Badge +12
Voor de duidelijkheid........

Als er gelijktijdig tig miljoen mensen TV kijken zal je daar niks van merken , opmerkingen zoals te weinig capaciteit en dergelijke gelden NIET voor TV kijken via de coax kabel.

Een TV of mediabox is geen gebruiker in de zin van het woord er hoeft/moet alleen maar signaal te zijn van een bepaalde signaal sterkte.
Als je een TV aan zet zal die dan ook niet gaan gebruiken. ( uiteraard wel 230 volt )
Dus opmerkingen van er kijken te veel mensen gelijktijdig in mijn wijk gaat NIET op.

Dit kan en zal wel gelden puur voor het internet gebruik lokaal in een wijk als Ziggo dat niet genoeg capaciteit heeft dan zal je het zeker merken in lagere download snelheden.

Wifi word lokaal bij de klant door je eigen modem opgewekt en daar kan je storingen door krijgen als er in je directe omgeving te veel wifi zenders op hetzelfde kanaal aan het zenden zijn..

Als ik verder doorlees wat de TS schrijft is het voor mij ook niet echt meer duidelijk wanneer hij blokjes ziet ? Live TV of streaming via Netflix ?

Maar als het zo zou zijn dat het om Live TV gaat en hij ervaart verslechteringen bijvoorbeeld als het regent en vochtig weer dan zou het zeker te maken kunnen hebben met een verzopen coax kabel.

Dan is er door een beschadiging van de PE buitenmantel vocht in de kabel gekomen en door corrosie verliest de afscherming ( het gevlochten deel van de kabel ) zijn werking en kan er veel signaal weglekken.

Ik heb wel eens een coax moeten vervangen die door een beschadiging ruim 30 meter was verzopen en het stuk wat we er uit hadden gehaald daar liep het water uit.
Reputatie 4
Badge +2
Ook ik dan even kort.

Topic begint met TV signaal en Wifi Zwak...

Echter blijkt nu volgens wat erna geschreven is dat het over de internet verbinding gaat.

Over Wifi , dat het niet zozeer probleem is maar internet wegvalt.
TV signaal gaat het "ïneens" over Netflix wat geen TV signaal is over "coax" maar gewoon een digitaal internet protol / signaal dus ook internet.

Dan dus volgen wat Michael hierboven vraagt, en gewoon waar ik meen ik ook heb aangegeven 1 voor 1 dus bij test echt maar 1 device en 1 dienst testen.
Wei weet wat er allemaal verder draait of loopt, ok ze kunnen mogelijk modem uitlezen en daar e.a. zien, of je zet zelf een soort wireshark meekijk check op je netwerk..

De opmerking bij slecht weer blijft nog wel staan ? ( en is slecht weer dan regen? ) ( en alleen bij slecht weer of hoofdzakelijk bij slecht weer? )
Reputatie 7
Goedemorgen @DanLin,

Graag wil ik eerst nog wat zaken duidelijk hebben. Met blokken in beeld, doel je dan op Netflix - wat je in feite via internet kijkt - , of wanneer je 'gewoon' televisie kijkt via je mediabox?

Wanneer je blokken in beeld hebt wanneer je kijkt via je mediabox wil ik je eens vragen of je je mediabox eens direct wilt aansluiten op ons aansluitpunt. Dat betekent dat je internet even niet meer werkt, want je haalt de splitter van het aansluitpunt af. Meer informatie hierover vind je hier, klik. Wanneer je op die manier nog steeds blokken in beeld hebt met een goed AOP en een nieuwe coax-kabel dan is er iets anders aan de hand. Wat dat betreft lijkt me dat een goed begin.

We horen graag van je.
Die powerline adapter heeft er niks mee te maken, die had ik er niet tussen moeten zetten hoor ik net. Heb er zelf ook niet megaveel verstand van 😊. Tv is direct aangesloten op het modem. Van Netflix komt omdat de internet dus geregeld wegvalt.
Badge +11
Ik zie een modern AOP en in potentie goede snelheden. Je zegt dat de TV rechtstreeks is aangesloten op “het kastje”, bedoel je daarmee je modem? Of die powerline adapter, die zijn niet altijd betrouwbaar
Je hebt wel een wat ouder type modem, als je contact opneemt krijg je vast te maken met de “nieuwe modem reflex”. Of dat je problemen oplost durf ik niet te zeggen. Wel heeft eennieuwer modem de beschikking over meer downstream kanalen. Je Cisco kan er 8 aan, de niieuwere modems tot wel 24. Voor je TV signaal heeft een ander modem geen effect. Of doel je op je Netflix probleem, want dat lijkt wel een internet connectie probleem.

Het is ook niet zozeer de Wi-Fi maar de internet verbinding zelf die steeds wegvalt. We hebben ook een speedtest bij ziggo zelf gedaan en deze kwam wel weer goed uit; download 207,7 PING 14 en upload 20,4.
Vervolgens op de tv dit signaal gekregen nadat de tv vast liep op Netflix. Tv staat direct aangesloten op het kastje.

2e foto genomen net voor de error kwam

Deze probeerde ik naar u toe te sturen maar de verbinding viel weg. We hebben verschillende gedaan

Reputatie 7
Badge +26
Dat je connectie met beregovo niet perfect is, is niet zo heel raar.

Probeer deze speedtest eens http://www.dslreports.com/speedtest , deze wordt als standaard gezien tegenwoordig .



deze is via speednet.nl
Reputatie 4
Badge +2
We willen 2 metingen doen, straks 1 en vanavond als er meerdere mensen tv kijken/internetten. Wij merken over het algemeen dat het met slecht weer of in de avond slechter wordt. Uiteraard zou ik een nieuw kastje willen proberen maar betaal ik hier dan voor?

Bedankt voor uw hulp, ik kan idd alleen niet altijd gelijk reageren. Wij zijn een gezin met 2 kinderen en niet de hele dag met dit soort dingen bezig. Vandaar de latere reacties.



IN de avond dan is het in geheel drukker op het Ziggo netwerk segment bij u, en kan mogelijk niets met uw configuratie bij u thuis te maken hebben, gewoon dan mogelijk een capaciteits probleem of omdat u ook schrijft slecht weer. een combinatie met >

Een kabel probleem ergens in de grond of Ziggokastje, verdeelpunt, is het bijv na regenperiode slechter? ( indien u dat met slecht weer bedoeld).

Kan nog steeds dan wel de kabel van ziggo verdeelpunt naar u huis zijn.

Is allemaal voor mij even gissen maar indien er werkelijk een samenhang is zoals u omschrijft, zou men ook deze zaken beter even checken niet dan @han 😉

Ik ken zelf diverse (oude) kabel en vocht problemen waar na vervanging e.a. opgelost was. ( op verdeel / "las"punten, en in 1 geval gehele kabel) ( 1 keer 3 Busjes 6 monteurs en veel koffie hier om nog een best werkende kabel...)

Wifi wegvallen is indien het niet aan wegvallen internet/ router te wijten is natuurlijk iets anders!
Wifi zijn diverse apps voor dat men signaalsterkte kan meten enz, bij wifi test / metingen altijd 1 voor 1 devices gaan koppelen, dus niet dat iemand / meerdere aan het streamen of een grote in the cloudbackup aan het maken is enz.
Ok. Ga mijn best doen. Wacht een reaktie van een Ziggo Moderator af.
Gr Han
Dan graag, kan u dat regelen op deze manier dan of moet ik morgen even contact opnemen?
Uiteraard zou ik een nieuw kastje willen proberen maar betaal ik hier dan voor?
Nee.

Kies maar.
We willen 2 metingen doen, straks 1 en vanavond als er meerdere mensen tv kijken/internetten. Wij merken over het algemeen dat het met slecht weer of in de avond slechter wordt. Uiteraard zou ik een nieuw kastje willen proberen maar betaal ik hier dan voor?

Bedankt voor uw hulp, ik kan idd alleen niet altijd gelijk reageren. Wij zijn een gezin met 2 kinderen en niet de hele dag met dit soort dingen bezig. Vandaar de latere reacties.