DanLin wrote:
We willen 2 metingen doen, straks 1 en vanavond als er meerdere mensen tv kijken/internetten. Wij merken over het algemeen dat het met slecht weer of in de avond slechter wordt. Uiteraard zou ik een nieuw kastje willen proberen maar betaal ik hier dan voor?
Bedankt voor uw hulp, ik kan idd alleen niet altijd gelijk reageren. Wij zijn een gezin met 2 kinderen en niet de hele dag met dit soort dingen bezig. Vandaar de latere reacties.
IN de avond dan is het in geheel drukker op het Ziggo netwerk segment bij u, en kan mogelijk niets met uw configuratie bij u thuis te maken hebben, gewoon dan mogelijk een capaciteits probleem of omdat u ook schrijft slecht weer. een combinatie met >
Een kabel probleem ergens in de grond of Ziggokastje, verdeelpunt, is het bijv na regenperiode slechter? ( indien u dat met slecht weer bedoeld).
Kan nog steeds dan wel de kabel van ziggo verdeelpunt naar u huis zijn.
Is allemaal voor mij even gissen maar indien er werkelijk een samenhang is zoals u omschrijft, zou men ook deze zaken beter even checken niet dan
han :wink:
Ik ken zelf diverse (oude) kabel en vocht problemen waar na vervanging e.a. opgelost was. ( op verdeel / "las"punten, en in 1 geval gehele kabel) ( 1 keer 3 Busjes 6 monteurs en veel koffie hier om nog een best werkende kabel...)
Wifi wegvallen is indien het niet aan wegvallen internet/ router te wijten is natuurlijk iets anders!
Wifi zijn diverse apps voor dat men signaalsterkte kan meten enz, bij wifi test / metingen
altijd 1 voor 1 devices gaan koppelen, dus niet dat iemand / meerdere aan het streamen of een grote in the cloudbackup aan het maken is enz.