Beantwoord

Tv-signaal wordt steeds slechter en wifi valt vaak weg

  • 9 februari 2019
  • 38 Reacties
  • 1672x Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

38 Reacties



deze is via speednet.nl
Reputatie 7
Badge +26
Dat je connectie met beregovo niet perfect is, is niet zo heel raar.

Probeer deze speedtest eens http://www.dslreports.com/speedtest , deze wordt als standaard gezien tegenwoordig .
Deze probeerde ik naar u toe te sturen maar de verbinding viel weg. We hebben verschillende gedaan

2e foto genomen net voor de error kwam

Vervolgens op de tv dit signaal gekregen nadat de tv vast liep op Netflix. Tv staat direct aangesloten op het kastje.

Het is ook niet zozeer de Wi-Fi maar de internet verbinding zelf die steeds wegvalt. We hebben ook een speedtest bij ziggo zelf gedaan en deze kwam wel weer goed uit; download 207,7 PING 14 en upload 20,4.

Badge +11
Ik zie een modern AOP en in potentie goede snelheden. Je zegt dat de TV rechtstreeks is aangesloten op “het kastje”, bedoel je daarmee je modem? Of die powerline adapter, die zijn niet altijd betrouwbaar
Je hebt wel een wat ouder type modem, als je contact opneemt krijg je vast te maken met de “nieuwe modem reflex”. Of dat je problemen oplost durf ik niet te zeggen. Wel heeft eennieuwer modem de beschikking over meer downstream kanalen. Je Cisco kan er 8 aan, de niieuwere modems tot wel 24. Voor je TV signaal heeft een ander modem geen effect. Of doel je op je Netflix probleem, want dat lijkt wel een internet connectie probleem.
Die powerline adapter heeft er niks mee te maken, die had ik er niet tussen moeten zetten hoor ik net. Heb er zelf ook niet megaveel verstand van 😊. Tv is direct aangesloten op het modem. Van Netflix komt omdat de internet dus geregeld wegvalt.
Omdat er van alles en nog wat aan de hand kan zijn is het mogelijk dat je prima TV hebt en een niet goed werkende Internetverbindning. Of juist andersom.
Het functioneren van je TV Netwerk en je computernetwerk staan in veel opzichten los van elkaar..
Jij hebt met allebei problemen en dat kan wijzen in de richting van dat er iets aan de hand zou kunnen zijn met de verbinding met het Ziggo netwerk. Dat gaan we een beetje bekijken.

Je hebt een nieuwe coax-kabel voor de TV, maar dat hielp niet. Daar lijkt het TV-probleem niet in te liggen. Je hebt het over zwak signaal. Hoe zie/controleer je dat? Heb je blokjes in beeld bij enkele zenders? Heb je een MediaBox XL en controleer je daarmee het signaal? De signaalkwaliteit moet uitmuntend zijn, maar de signaalsterkte kan het best iets hoger dan 3/4 goed zijn, maar beter maar niet in uitmuntend terechtkomen, want dat kan oversturing geven.

Het is niet gek eerst ff wat fotootjes te maken rond het centrale aansluitpunt van Ziggo = waar de groene Ziggo kabel je huis binnenkomt = AOP = AbonneneeOvernamePunt.
Misschien geeft dit wel aanleiding om meteen maar een gratis Monteur te sturen omdat de boel verouderd is. Kan ie gelijk wat andere dingetjes bekijken.

Die Cisco is inderdaad verouderd, maar zou nog best goed kunnen werken. Het is wel een kandidaat voor vervanging door Ziggo wegens Wifi uit de oude doos.
Het lijkt me goed om meteen je Interverbinding een beetje aan de tand te voelen met een speedtest.
Dat moet via een bekabelde verbinding met de Cisco.
Gebruik deze speedtest:
http://www.dslreports.com/speedtest
Als alles in orde is dan moet dit de 200/20 opleveren van je Complete abo.
1 keer testen zegt niets. Doe dit een aantal keer met tussenpozen.
Wat is het resultaat?

Let goed op: als je bekabeld test met eigen netwerkapparatuur ertussen (switch, access point) en dat levert geen 200/20 op, dan moet er ook getest worden met een rechtstreekse verbinding aan de Cisco. Dit om evt andere problemen in je netwerk uit te kunnen sluiten. Die kunnen zonodig later nog wel bekeken worden.

Gr Han
Bedankt Han voor u reactie,

Ik ga hier vandaag eens naar kijken, nou weet ik ook dat de kabels van ziggo in de wijk niet goed zijn en ze binnenkort ook in de wijk aan de slag gaan. Wellicht zal dat ook helpen maar het blijft vreemd dat een overbuurman nergens last van heeft en wij wel. (Nu hebben hun wel een extra kastje voor eigen Wi-Fi in huis maar dat zou niet moeten kunnen storen voor een ander lijkt mij).

Het tv signaal is inderdaad vaak blokkering en de medewerker van ziggo vertelde ook dat als je constant een zwak signaal hebt dit ten koste van je mediabox kan gaan. Ook hebben wij de ontvanger (naar aanraden van ziggo medewerkers) weer terug geplaatst naar de meterkast. Dit zou beter ontvangst moeten geven. Per wanneer kom je als bestaande klant in aanmerking voor een nieuwe router? Hoe kan ik een gratis monteur langs laten komen, alle keren dat ik heb gebeld werd het probleem op andere manieren opgelost (nouja opgelost, eigenlijk niet omdat het probleem er nog steeds is) en tsja soms ontgaat de tijd ook om weer te bellen. Zou ook niet nodig moeten zijn!
Reputatie 7
Goedemorgen @DanLin,

Graag wil ik eerst nog wat zaken duidelijk hebben. Met blokken in beeld, doel je dan op Netflix - wat je in feite via internet kijkt - , of wanneer je 'gewoon' televisie kijkt via je mediabox?

Wanneer je blokken in beeld hebt wanneer je kijkt via je mediabox wil ik je eens vragen of je je mediabox eens direct wilt aansluiten op ons aansluitpunt. Dat betekent dat je internet even niet meer werkt, want je haalt de splitter van het aansluitpunt af. Meer informatie hierover vind je hier, klik. Wanneer je op die manier nog steeds blokken in beeld hebt met een goed AOP en een nieuwe coax-kabel dan is er iets anders aan de hand. Wat dat betreft lijkt me dat een goed begin.

We horen graag van je.
We kunnen dit eerst ff rustig bekijken, zoals ik voorstelde, en tenslotte zal een Ziggo Community Moderator je verder gaan helpen.
Het komt doodgewoon goed. Dat moet, want daar betaal je voor.

Mocht je daarentegen vinden dat een vervanging van je Cisco aantrekkelijk is, dan kan ik dit via een Moderator snel voor je regelen. Bij vervanging kun je sowieso rekenen op een gratis Monteur die de boel kan komen controleren.
Laat dit asap weten.

Tenslotte dit.
Als er iets in de wijk aan de hand is, dan verhelpt de nieuwste Modem/Router van Ziggo of een gouden kabel naar je TV daar ook niks aan.
Een oplossing van zo'n wijkprobleem kan wel eens wat langer duren. Er is dan wel een compensatieregeling voor het leed dat je ondervindt. We zullen het zien.
Han