Beantwoord

Tv-signaal wordt steeds slechter en wifi valt vaak weg

  • 9 februari 2019
  • 38 Reacties
  • 795x Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

38 Reacties

@DanLin Ziet er goed uit bij je AOP. Daaruit valt weinig slechts te concluderen.
Dat zou je jammer kunnen noemen, anders kan er meteen geregeld worden dat een gratis monteur over de vloer komt.

Je kunt evt problemen met de POA Splitter testen door hem er tussenuit te halen
en dan bv de ontvangst op je TV te testen met de TV-kabel rechtstreeks aangesloten op het AOP. Is dit beter?
Je kunt idem doen met de kabel naar de Cisco.

Kortom: Wat gebeurt er dan met je problemen? Misschien is een vervanging van de Splitter wel een eenvoudige oplossing.

Zag nog geen gevraagde internet speedtests van je. Zo lastig kan dit niet zijn, denk ik.
Het geeft meer inzicht in wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Vervanging Cisco heb je afgewezen? Daar laat je niets over weten. Het lijkt mij niet zo'n gek idee dit te willen. Komt er, zoals eerder gezegd, zonodig ook gratis hulp van een monteur, die meteen ook naar andere problemen kan kijken.
Dat kan een easy does it oplossing opleveren.

Laat weten wat je ervaringen en beslissingen zijn. Ik kan voor je regelen dat een Ziggo Community Mod je snel komt helpen.

Han
Hij pakte mijn foto's blijkbaar niet maar ga vanmiddag kijken naar de sterkte etc.

@Ronihd
Dat een te laag signaal ( te zwak ) ten koste "kan " gaan/t van je mediabox?
Wat een onzin verhaal.............pffffff

Het is maar iets dat TS doorgeeft als een vermoedelijke uitspraak van de Helpdesk.

Ik heb hem wat meer details gevraagd over een 'zwak signaal'.
Of er een MediaBox is -zal haast wel- en om welke het precies gaat, is nog onbekend.
Die foto van het AOP vroeg ik ook al. Als dat raar is, dan kan er meteen een Monteur naar toe. Scheelt een hoop uitzoekerij.

Bovendien: als TS er voor voelt de Cisco te gaan vervangen dan kan dat geregeld worden en krijg je er een Monteur bij cadeau om ikweetnietwat meteen ook te bekijken. Klaar is kees.

Dit alles op een evt probleem in de wijk na, waarvan melding is. Dat zien we dan wel weer- is beslist iets voor een Ziggo Community Mod om verder achteraan te gaan.

Gr Han

Reputatie 7
Badge +12
Dat een te laag signaal ( te zwak ) ten koste "kan " gaan/t van je mediabox?

Wat een onzin verhaal.............pffffff

@DanLin
Kan je een paar foto's maken van hoe je het aangesloten hebt zitten ? en die hier plaatsen
@DanLin ik wijzigde nog wat essentiele dingen in mijn vorige bericht. Bekijk dat nog even.
We kunnen dit eerst ff rustig bekijken, zoals ik voorstelde, en tenslotte zal een Ziggo Community Moderator je verder gaan helpen.
Het komt doodgewoon goed. Dat moet, want daar betaal je voor.

Mocht je daarentegen vinden dat een vervanging van je Cisco aantrekkelijk is, dan kan ik dit via een Moderator snel voor je regelen. Bij vervanging kun je sowieso rekenen op een gratis Monteur die de boel kan komen controleren.
Laat dit asap weten.

Tenslotte dit.
Als er iets in de wijk aan de hand is, dan verhelpt de nieuwste Modem/Router van Ziggo of een gouden kabel naar je TV daar ook niks aan.
Een oplossing van zo'n wijkprobleem kan wel eens wat langer duren. Er is dan wel een compensatieregeling voor het leed dat je ondervindt. We zullen het zien.
Han
Bedankt Han voor u reactie,

Ik ga hier vandaag eens naar kijken, nou weet ik ook dat de kabels van ziggo in de wijk niet goed zijn en ze binnenkort ook in de wijk aan de slag gaan. Wellicht zal dat ook helpen maar het blijft vreemd dat een overbuurman nergens last van heeft en wij wel. (Nu hebben hun wel een extra kastje voor eigen Wi-Fi in huis maar dat zou niet moeten kunnen storen voor een ander lijkt mij).

Het tv signaal is inderdaad vaak blokkering en de medewerker van ziggo vertelde ook dat als je constant een zwak signaal hebt dit ten koste van je mediabox kan gaan. Ook hebben wij de ontvanger (naar aanraden van ziggo medewerkers) weer terug geplaatst naar de meterkast. Dit zou beter ontvangst moeten geven. Per wanneer kom je als bestaande klant in aanmerking voor een nieuwe router? Hoe kan ik een gratis monteur langs laten komen, alle keren dat ik heb gebeld werd het probleem op andere manieren opgelost (nouja opgelost, eigenlijk niet omdat het probleem er nog steeds is) en tsja soms ontgaat de tijd ook om weer te bellen. Zou ook niet nodig moeten zijn!
Omdat er van alles en nog wat aan de hand kan zijn is het mogelijk dat je prima TV hebt en een niet goed werkende Internetverbindning. Of juist andersom.
Het functioneren van je TV Netwerk en je computernetwerk staan in veel opzichten los van elkaar..
Jij hebt met allebei problemen en dat kan wijzen in de richting van dat er iets aan de hand zou kunnen zijn met de verbinding met het Ziggo netwerk. Dat gaan we een beetje bekijken.

Je hebt een nieuwe coax-kabel voor de TV, maar dat hielp niet. Daar lijkt het TV-probleem niet in te liggen. Je hebt het over zwak signaal. Hoe zie/controleer je dat? Heb je blokjes in beeld bij enkele zenders? Heb je een MediaBox XL en controleer je daarmee het signaal? De signaalkwaliteit moet uitmuntend zijn, maar de signaalsterkte kan het best iets hoger dan 3/4 goed zijn, maar beter maar niet in uitmuntend terechtkomen, want dat kan oversturing geven.

Het is niet gek eerst ff wat fotootjes te maken rond het centrale aansluitpunt van Ziggo = waar de groene Ziggo kabel je huis binnenkomt = AOP = AbonneneeOvernamePunt.
Misschien geeft dit wel aanleiding om meteen maar een gratis Monteur te sturen omdat de boel verouderd is. Kan ie gelijk wat andere dingetjes bekijken.

Die Cisco is inderdaad verouderd, maar zou nog best goed kunnen werken. Het is wel een kandidaat voor vervanging door Ziggo wegens Wifi uit de oude doos.
Het lijkt me goed om meteen je Interverbinding een beetje aan de tand te voelen met een speedtest.
Dat moet via een bekabelde verbinding met de Cisco.
Gebruik deze speedtest:
http://www.dslreports.com/speedtest
Als alles in orde is dan moet dit de 200/20 opleveren van je Complete abo.
1 keer testen zegt niets. Doe dit een aantal keer met tussenpozen.
Wat is het resultaat?

Let goed op: als je bekabeld test met eigen netwerkapparatuur ertussen (switch, access point) en dat levert geen 200/20 op, dan moet er ook getest worden met een rechtstreekse verbinding aan de Cisco. Dit om evt andere problemen in je netwerk uit te kunnen sluiten. Die kunnen zonodig later nog wel bekeken worden.

Gr Han