Beantwoord

TV schakelt steeds over van 4:3 naar 16:9 NPO1 extra alleen met CI+ module op LG tv



Toon eerste bericht

41 Reacties

Reputatie 7
Hey @SNPVN . Hm, oke. Ik kreeg helaas van de collega die het zou uitzoeken geen reactie, dus ben ik naar de afdeling gegaan die hiervoor gevraagd was. Die geven inderdaad aan dat er gereageerd is met bovenstaande vragen "Welk merk en type TV heeft de klant en welk merk/type heeft zijn kennis?
Zijn die TV’s wel geschikt voor CI+ in die footprint? (footprint former UPC) '" Is hierop nog gereageerd vanuit jou?

Zo nee; zou je mij kunnen vertellen om welke TV's (merk en type) het gaat? Ik lees in voorgaande berichten enkel de merken terug, namelijk.

Ik pak het nu gewoon weer samen met je op.
Reputatie 1
@Lycke Ziggo
Ik heb de test gedaan en deze zou het gewoon moeten doen.
LG 40UB800V


Zoals ik al schreef heb ik nu zelf op 3 tv's geconstateerd.
Reputatie 7
Oke, top. Ik snap dat het stom voelt dat die informatie gevraagd wordt, gezien het om meerdere TV's gaat. Maar omdat er nog van geen enkele klant eenzelfde verhaal binnen is gekomen, zullen we toch stukje bij beetje zaken moeten aansluiten.

Mijn voorstel is het volgende; om uit te sluiten of het de CI+ module zelf is (ik zou niet weten hoe, maar denk dat het zeker een goede stap in de analyse is), zet ik een nieuwe extra CI+ module in je abonnement. Deze vergoed ik uiteraard, zodat je er geen 2 euro per maand voor betaalt. We checken hoe het met de nieuwe gaat. Gaat het goed; top, dan hebben we de oplossing en zeggen we de module die stuk is op. Werkt het nog niet, zeggen we de nieuwe weer op en gaan we verder op zoek/testen.

Vind je dit een goed idee?

p.s. ik wil overigens sowieso samen even kijken naar een vergoeding, zodra de oplossing gevonden is. Het lijkt me goed om hier later even contact over te hebben.
Reputatie 1
Dank je wel Lycke, dat lijkt me een goed idee.
Voor jullie is het ook een lastige klacht en snap dat we ergens moeten beginnen.
Ik zie hem binnenkort wel verschijnen en houd jullie hiervan op de hoogte!

Groet,
Peter
Reputatie 7
Lastige klachten/problemen zijn niet erg. Als de oplossing uiteindelijk maar goed is! De nieuwe module is onderweg en komt deze week nog binnen. Ik ben onwijs benieuwd!
Reputatie 1
Ik heb gisteren de CI+ module ontvangen en direct getest maar deze heeft helaas het zelfde resultaat.
@SNPVN
Dit was te verwachten, maar moest voor de zekerheid getest
Naar mijn smaak zit het in het aanvoersignaal van NPO1 Extra in UPC gebied.
Je hebt er op meer dan 1 TV last van, immers.
Opmerkelijk is dat er geen andere klanten in UPC gebied zijn die idem melden.
Dit maakt het mysterieus.
@Lycke Ziggo is er een testje te organiseren op een andere lokatie?
Het gaat niet om alle uitzendingen, maar er zijn er die in 4:3 binnenkomen met vervelende effecten (op 3 TVs), terwijl zo'n uitzending tegelijkertijd in Ziggo gebied 16:9 is met zwarte balken aan de zijkanten. Dat heb ik tenminste uit de reakties in dit Topic kunnen opmaken.
Han
Reputatie 7
Helaas 😞. Dan blijft er niets over dat het toch echt ergens heel anders mis moet gaan. Ik heb alles bij elkaar verzameld en het nogmaals naar de andere afdeling uitgezet intern. Daanaast zeg ik de nieuwe CI+ module weer voor je op, zodat je daar niet onnodig mee blijft zitten. Je hoort zo snel mogelijk van me!
Reputatie 1
Goedemorgen @Lycke Ziggo
We zijn inmiddels weer een week verder.
Weten jullie al wat?
Reputatie 7
Ik had helaas nog geen update, dus ben er opnieuw achteraan gegaan. Ik beloof er vandaag sowieso nog op terug te komen!
Reputatie 7
Oke. Ik heb inmiddels reactie. De afdeling die over dergelijke zaken gaat, adviseerde me opnieuw een monteur langs te sturen. Eerlijk gezegd zag ik daarvan niet het nut, dus heb ik nog iemand anders ingeschakeld.

Inmiddels hebben we boel hier ook getest met een CI+ module (in FUPC gebied) en bij ons speelt het probleem niet. Ik wil bijna zeggen; jammer, want daardoor zijn we nog verder van de oplossing.

De persoon die ik nu heb ingeschakeld, wordt hier doorgaans de guru genoemd. Deze man weet echt alles. Maar dan ook echt alles van de aansluitingen, mogelijkheden en issues die kunnen optreden.
Hij pakt het dus nu op. Als ik voor half 5 nog een update heb, hoor je uiteraard van me. Mocht dat niet lukken, hoor je dinsdag van me.

Nogmaals sorry dat alles zo lang duurt. Ik wil dit gewoon echt heel graag op de goede manier oplossen. Later zullen we dan natuurlijk ook kijken naar een nette afsluiting.
Reputatie 1
Dank je wel Lycke,
laat hij svp wel rekening houden met de tijden waarbij deze uitzendingen zijn.
De serie Sjans hoort er nu ook bij.
Reputatie 7
Hey all.

Nou. Update. Er is heel veel getest en veel geschakeld met NPO. Uiteindelijk blijft het probleem bij de NPO te liggen. Ze hebben nu handmatig een aanpassing gedaan, waardoor het "schakelen" niet meer voor zou moeten komen en de NPO is ingelicht dat ze hun bron moeten herstellen.

Het zou dus nu goed moeten gaan. Hoe gaat het bij jou, @SNPVN ?
Reputatie 1
Hi Lycke,
ik kan je melden dat het inderdaad is opgelost nu, heel fijn!
Heel hartelijk dank voor jou inzet en de mensen op deze community.

Wat ik wel raar blijf vinden is dat ik nooit de enige geweest kan zijn met dit probleem en dat dit door anderen nooit gemeld is.

Wel heb ik altijd het vermoeden gehad dat dit door de NPO verzaakt werd, daarom heb ik daar ook 2x contact mee gezocht maar blijkbaar helpen ze geen particulieren.

Nog even een vraagje; ik heb de extra CI+ module nog liggen, krijg ik hier een retourdoos voor?

Peter
@SNPVN Mooi zo.
Enkele mogelijkheden:
  1. onwaarschijnlijk: je bent de enige Ziggo klant in voormalig UPC gebied die NPO 1 Xtra bekijkt
  2. je bent de enige Ziggo klant in voormalig UPC gebied, die een melding doet en voor de Community kiest
Het kan best zijn dat er ook meldingen zijn via Telefonisch contact, via de Chat of een ander kanaal.
Dat weten we niet.
Er zijn ook klanten die zoiets helemaal niet melden & het maar accepteren zoals het is.
Een onderzoekje naar hoe het precies zit, is eigenlijk wel interessant. Wie klaagt wel en waar en wie klaagt niet
Probleem is dat Ziggo niet weet wie wanneer naar NPO1 extra kijkt. Dat onderzoekje gaat dus niet lukken.

Slechts die ene melding van jou hier blijft een mysterie. Je hebt het hoe dan ook samen met Lycke opgelost voor anderen. Hulde aan jullie.
Han
Reputatie 7
Super dat het is opgelost @SNPVN . Inderdaad blijft het raar dat hier niet meer meldingen over kwamen. Ik denk dat dit deels komt doordat het op 1 zender op een deel van de programma's speelde (dus niet constant), deels omdat mensen het regelmatig laten om te melden aan Ziggo en waarschijnlijk zullen eventuele meldingen via de telefoon/chat niet zo snel verder komen denk ik. De eerste gedachte zal toch zijn; dat moet wel aan de tv/de zender liggen en zo loopt menig analyse vast.

Ik zal de extra CI+ module opzeggen. Dan ontvang je een retourenveloppe om deze gratis terug te sturen 🙂

Reageer