Wess123

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

TV Geluid

Beste community,

ik heb een philips ambilight tv gekoppeld aan de humaxbox van Ziggo en aan een sonos beam. 
Het geluid via een playstation, muziek op de beam en het geluid van streamingsdiensten zoals netflix zorgt voor een geweldig geluid. Echter merk ik dat dit totaal gedowngrade wordt als ik tv kijk via de Ziggo humaxbox. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Het lijkt mij puur aan de humaxbox te liggen?

 

ik hoor het graag,

13 Reacties 13
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Om welke Humax gaat het? Bij onze Humax 5200c kun je het uitgangsniveau van het geluid regelen. Die staat bij ons op maximum (20) omdat anders het niveau te veel afwijkt van andere bronnen.

Wess123
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
iMark wrote:

Om welke Humax gaat het? Bij onze Humax 5200c kun je het uitgangsniveau van het geluid regelen. Die staat bij ons op maximum (20) omdat anders het niveau te veel afwijkt van andere bronnen.

Hoi Mark, 

het gaat hierbij om de 5300c. Hoe kan ik dit uitgangsniveau aanpassen? Herken je mijn probleem? 
 

mvg

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Probeer eens  bij het instellingsmenu van de humax het geluid te switchen van dolby digitaal naar stereo of andersom.

 

Teun.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Op de afstandsbediening van de Humax zit een volumeregelingsknopje.

 

Wess123
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Teun wrote:

Probeer eens  bij het instellingsmenu van de humax het geluid te switchen van dolby digitaal naar stereo of andersom.

 

Teun.

Dit zorgt inderdaad van voor beter geluid! Bedankt Teun!

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Graag gedaan!

 

Teun.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
iMark wrote:

Op de afstandsbediening van de Humax zit een volumeregelingsknopje.

 

 

Dat kan echter niet altijd. En dus is het raadzaam het volume (liever gezegd, de uitgangssterkte) op de Humax voluit te zetten en het volume verder te regelen op de Tv, receiver etc. Dat voorkomt meteen grote volumeverschillen als er stereo uitzendingen worden afgewisseld met DD 5.1 uitzendingen als de Humax is ingesteld op Dolby Digital. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
iMark wrote:

Om welke Humax gaat het? Bij onze Humax 5200c kun je het uitgangsniveau van het geluid regelen. Die staat bij ons op maximum (20) omdat anders het niveau te veel afwijkt van andere bronnen.

 

Kan bij elke Humax, alleen is het aangegeven niveau soms anders. Vaak is 20 het maximum, maar bij de 5500c/5550c heeft men het anders gedaan. Maar de uitgangssterkte blijft uiteraard gelijk. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @Wess123 en welkom op de Community,

Fijn dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Zoals je merkt zijn hier genoeg experts aanwezig die je graag meehelpen om het probleem op te lossen. Ik begrijp dat het inmiddels met behulp van de gouden tip van
​​​​@Teun is opgelost. Als we je verder nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag.

Nog en prettige dag gewenst!
Groeten,

Paul

Wess123
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het was helaas niet de goude tip.. 

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Wess123 wrote:

Het was helaas niet de goude tip.. 

 

 

Wie heeft dan het beste antwoord geselecteerd? Ik zie net dat het niet opgelost is, maar als een vraag op beatwoord staat sla ik zo'n topic nogal eens over. En dat gebeurt vaker. 

Wat gaat er nu nog mis met het geluid @Wess123 ? Qua instellingen kun je niet zoveel meer doen dan geopperd: Stereo (DD2.0 via de optische uitgang) of Dolby Digital, wat bij de Humax staat voor DD5.1. En de aanpassing van het volume op de Humax. Niet dat een laag volumeniveau zorgt voor een slecht geluid, maar als het volume op de Humax laag staat, en je speelt daarna een bron af in een hoger volumeniveau lijkt dat vaak wel zo.

Ik vind het wel moeilijk zo even aan te geven wat er precies misgaat, want de Humax zorgt zowel in stereo als DD 5.1 voor een prima geluid, al is het e.e.a. natuurlijk ook afhankelijk van de geluidskwaliteit van de zenders zelf. Ik zie echter weinig dat men over de weergave van de Humax klaagt, dus waar het verschil vandaan komt tussen bronnen onderling is, althans door mij, zo niet even te benoemen. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Willem-A Het beste antwoord is wellicht iets te enthousiast geselecteerd door een andere moderator, nadat @Wess123  aangaf dat dit voor beter geluid zorgde.

Naar het geluid nog altijd niet optimaal is. Zou je inderdaad willen toelichten wat er precies nog misgaat?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @Vincent Ziggo 

ja, daar dacht ik later eigenlijk ook aan. @Wess123 gaf natuurlijk aan dat het voor elkaar was en noemde ook de reactie van @Teun dus 1+1 = 2… 

Uitgelicht topic