Kluurt

Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

TV Functies verwijderd door Ziggo?

Ik heb sinds kort een nieuwe LG TV met een CI+ module van Ziggo. Nu viel het mij op dat sommige functies van mijn TV zijn verdwenen zoals het sorteren van zenders, omnummeren van zenders ed. Ik wil graag de volgorde van mijn zenders zelf bepalen maar Ziggo lijkt mij dit niet te gunnen. Bij mijn vorige Sony TV had ik hier geen last van maar deze had een oudere versie van de CI+ module dus misschien is dit pas bij de latere modellen doorgevoerd?

Als ik een ander land als locatie kies zijn deze buttons er wel en kan ik het aanbod zo sorteren als ik wil. En er is dan ook meer functionaliteit zoals het kopieren van zenderinstellingen naar USB. Ook die optie is door Ziggo weggehaald, evenals andere instellingen die gewoon niet aanwezig zijn met nederland als locatie.

Alleen als ik een ander land als locatie kies kan ik dus mijn TV naar mijn eigen voorkeuren instellen alleen krijg ik dan geen HD zenders. Dus het is kiezen of delen voor mij.. of zenders in hogere resolutie of mijn eigen volgorde kiezen.

Waarom doet Ziggo dit?
Is het mogelijk om alle functioneliteit van mijn TV terug te krijgen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Allen, ik heb even navraag voor jullie gedaan. Het is niet mogelijk om de basiszenderlijst zelf te wijzigen. Dus de zendervolgorde die vanuit het netwerknummer wordt meegestuurd kun je niet aanpassen of bijvoorbeeld de zendernamen wijzigen. Echter leggen we geen beperking op bij het maken van favorietenlijsten. Je zou dus, mits LG dat goed heeft ingeregeld, een favorietenlijst kunnen maken en daarin je eigen volgorde kiezen.

Bekijk in context

150 Reacties 150
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Het lijkt mij uitgesloten dat Ziggo dit doet. De CI module is in ieder geval niet de oorzaak, want die decodeert het signaal alleen maar.

De zenders worden wel in een vaste volgorde doorgegeven, maar bij veel decoders en Tv's kun je deze dan, doorgaans via een favorietenlijst, wel in een eigen volgorde zetten. Maar dat doe je dus in het apparaat zelf en daar heeft Ziggo geen vat op. Ik begrijp dus niet helemaal de de reactie dat Ziggo je dit niet zou gunnen, want die hebben daar natuurlijk geen enkele baat bij.
Kluurt
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Weet je dit wel zeker Willem?
Bij soortgelijke topics die dit euvel behandelen wordt met de vinger steevast naar Ziggo gewezen, ook door vakmensen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik kan me niet voorstellen dat het anders is. Het lijkt mij heel vreemd dat Ziggo een vinger heeft in de interne opties van de Tv zelf. Dat er bepaalde opties niet meer worden doorgegeven, zoal b.v. het stopzetten van ITV, als Ziggo dat zou willen, daar kan ik nog inkomen. Maar dat Ziggo vat heeft op functies die in een Tv zijn aangebracht... Nee dat lijkt mij heel vreemd.
Kluurt
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Het is ook vreemd, vandaar mijn post op dit forum 😉
Ik zou hier graag opheldering over willen want het lijkt mij in elk geval dat ze bij Ziggo precies weten hoe de vork in de steel steekt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Opties die opgenomen zijn in de Tv zelf worden natuurljk niet door Ziggo ongedaan gemaakt of anderszins verhindert. Een CI module decodeert en heeft verder niet zoveel functies.

Als een Tv dus een optie heeft zenders te bewerken, haalt Ziggo deze er echt niet uit. Sterker: dat kunnen zij niet eens. Bin de Humax heb je die opties ook, en die blijven altijd werken. Dat er Tv's of andere apparaten zijn die deze en andere functies niet ondersteunen, kan altijd, maar het zou niet best zijn als een provider daar vat op heeft.

Ik doel dan dus op de functies die je noemt in je eerste vraag.
Kluurt
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Ik heb met de leverancier van de TV gebeld die zegt dat het niet aan de TV of de CI+ module ligt maar aan de service van Ziggo. Hij heeft mij geadviseerd met een monteur van Ziggo te bellen.

Hier op het forum komt voorlasnog geen oplossing dus ga ik dat dan maar doen.

Hij zei ook dat ik België als land moest kiezen maar dat vind ik van de zotte. Het zou gewoon out-of-the box moeten werken en ik wil ook weten wat hier achter zit. ik ben al dagen kwijt met het pogen alles goed in te stellen en het moet ook iedere keer overnieuw.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Ben bang dat een monteur ook niets kan doen. LG heeft op het moment wel meer problemen met de ci modules icm ziggo. Bij ons tenminste wel.
Wij hebben al rechtstreeks contact h=gehad met LG en die weten ook niet hoe het kan. Ligt niet aan ziggo.

Teun.
Kluurt
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Als het niet aan Ziggo ligt en ook niet aan de TV of de CI+ module (volgens de tv leverancier) waar ligt het dan aan?

Dit begint op een kastje-naar-de-muur, paarse krokodil verhaal te lijken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik volg ook niet waarom het aan Ziggo zou liggen, of waarom Ziggo sowieso opties zou tegenwerken die de Tv zelf ondersteund. Dat kan ook niet is mijn mening, maar ik vrees toch dat dit een eigen leven gaat leiden.

Dank Teun dat brengt toch ook weer wat helderheid. Ik zou ook graag jou mening lezen over de geplaatste berichten. Maar ik had ook wel wat meer reacties van anderen verwacht.

Jammer ook dat er nog geen moderator geeft gereageert, maar goed, morgen weer een kans.
Kluurt
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Ziggo levert de kaartjes voor de CI+ modules die integreren met de TV's dus het lijkt mij dat daar iets fout is gegaan. Of er opzet in het spel is is moeilijk aan te tonen maar hoeft niet het geval te zijn. Als ze maar niet naar elkaar gaan wijzen en de consument met de gebakken peren laten zitten
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar de smartcards bepalen niet de functies van de Tv. In een apparaat zijn bepaalde functies aangebracht, welk deel uitmaken van het apparaat, in dit geval de Tv, zelf. Natuurlijk heeft een smartcard bepaalde functies, maar de opties die een Tv in zich heeft worden natuurlijk niet ongedaan gemaakt door een provider. En dat is wel wat ik steeds lees...
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Heb je wel de nieuwste software op je tv en heb je al eens contact opgenomen met LG??


vr gr Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar zoals gezegd hoop ik dat een van de moderators er morgen op in kan springen. Even geduld a.u.b. :wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Teun wrote:
Heb je wel de nieuwste software op je tv en heb je al eens contact opgenomen met LG??


vr gr Teun


De rest ook gezien Teun? Hoe denk jij hierover?
Kluurt
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Ja ik heb de laatste firmware/software maar nog geen contact opgenomen met LG.
Ik ga dat wel eerst doen voordat ik met Ziggo ga bellen.
Welk nummer kan ik dan het best bellen? ..of welke e-mail/chat

Mijn tv is uit 2015 dus het lijkt mij dat dit probleem inmiddels wel bekend is bij beide partijen.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Willem-A wrote:
Teun wrote:
Heb je wel de nieuwste software op je tv en heb je al eens contact opgenomen met LG??


vr gr Teun


De rest ook gezien Teun? Hoe denk jij hierover?


lijkt mij wel goed.

Teun
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Kluurt wrote:
Ja ik heb de laatste firmware/software maar nog geen contact opgenomen met LG.
Ik ga dat wel eerst doen voordat ik met Ziggo ga bellen.
Welk nummer kan ik dan het best bellen? ..of welke e-mail/chat

Mijn tv is uit 2015 dus het lijkt mij dat dit probleem inmiddels wel bekend is bij beide partijen.


hier even kijken, http://www.lg.com/nl , onderaan de pagina.

succes

Teun.
Kluurt
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Willem-A Ik heb er niet super veel verstand van maar mijn logica zegt dat het door iets in Nederland veroorzaakt is omdat het bij andere landen wel goed werkt. Dat 'iets' kan volgens mijn gezonde verstand weinig anders zijn dan Ziggo maar ik sta open voor verrassingen.

Teun dank!
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Allen, ik heb even navraag voor jullie gedaan. Het is niet mogelijk om de basiszenderlijst zelf te wijzigen. Dus de zendervolgorde die vanuit het netwerknummer wordt meegestuurd kun je niet aanpassen of bijvoorbeeld de zendernamen wijzigen. Echter leggen we geen beperking op bij het maken van favorietenlijsten. Je zou dus, mits LG dat goed heeft ingeregeld, een favorietenlijst kunnen maken en daarin je eigen volgorde kiezen.

Uitgelicht topic