Beantwoord

TV aansluiting checken

• 23 april 2019
  • 9 Reacties
  • 410x Bekeken

• Gedreven Ontdekker
  • 5 reacties
Hallo mensen,

Ik zou graag mijn tv aansluiting willen laten checken. Zie foto's ter verduidelijking.

• Heb ik het goed aangesloten??
Naast mijn hoofdaansluiting zien jullie een Essent ETU-01
  • Wat is dit precies en wat heb ik eraan?
Vervolgens de kabels. ER gaat een groene kabel van mijn hoofdaansluiting naar de ETU-01
Vervolgens verbind een blauwe kabel de ETU-01 met de modem.
  • Maar waarom gaat die naar de modem?
  • Kan ik mijn coax kabel niet rechtstreeks steken in de hoofdaansluiting en dat ik die blauwe en groene kabels eruit haal en dus die ETU-01 niet meer gebruik?
icon

Best beantwoord door Patsi32 24 april 2019, 13:00

@zigko

ETU-01 verdeelt het signaal. De monteur zal de antieke ETU-01 weghalen (die wordt overbodig) en een nieuwe AOP plaatsen met de verschillende aansluitingen, te weten TV, Radio en Internet (de oude AOP is te zien aan de rechterkant op jouw eerste foto)

Hierna heb je geen blokken of storingen in het Tv beeld.

De monteur zal sowieso alles controleren na de montage, bekabeling, signaalsterkte etc.

Je zult dan weer met het beste materiaal en Ziggo signaal voorzien zijn.

groetjes
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Ik zou een monteur laten komen. (als u klant van Ziggo bent ivm de Essent?? melding en ea is verouderd ) En vermoedelijk voldoet deze aop en versterker niet meer aan de huidige norm. aop wordt in de meeste gevallen gratis vervangen.
Ik zou een monteur laten komen. (als u klant van Ziggo bent ivm de Essent?? melding en ea is verouderd ) En vermoedelijk voldoet deze aop en versterker niet meer aan de huidige norm. aop wordt in de meeste gevallen gratis vervangen.
Ik heb het niet over een melding, maar over dat ''doosje'' dat naast de hoofdaansluiting zit. Het staat er gewoon op: Essent ETU-001. Ik wil weten wat dit precies is? En waarom zit het daar?
En wat is een aop?
Reputatie 7
Badge +26
Een aop/sop is hoe u dat noemt de hoofd aan sluiting. ETU is vermoedelijk aop splitter die het tv en data verkeer scheidt... even simpel uitgelegd. ( data kabel>modem en coaxkabel > Tv . Maar nogmaals Het is zoals ik het kan beoordelen verouderd...
Reputatie 3
Badge +2
Yep helemaal verouderd. Ff het contactformulier invullen op de site en aangeven dat er nog een Essent AOP is geïnstalleerd, deze zal dan door een Ziggo monteur worden vervangen voor het laatste nieuwe model AOP welke aan de huidige standaarden voldoet.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier/

Suc6
Een aop/sop is hoe u dat noemt de hoofd aan sluiting. ETU is vermoedelijk aop splitter die het tv en data verkeer scheidt... even simpel uitgelegd. ( data kabel>modem en coaxkabel > Tv . Maar nogmaals Het is zoals ik het kan beoordelen verouderd...
Is die (dunne, korte) blauwe kabel de data kabel? Wat gebeurt er als ik deze en de groene kabel eruit haal? En dan de coax kabel in de aop.
Kan ik dan nog tv kijken? En heb ik dan nog internet?
Reputatie 7
Badge +26
@zigko huidige situatie. De ETU is gekoppeld aan aop splitter. Signaal wordt door gegeven aan deze. De etu zorgt voor verdere signaal aan modem, tv en radio. Als je de modem/data kabel rechtstreeks verbind met het aop heb je dus GEEN tv en vermoedelijk ook nog een te sterk signaal naar het modem. Echt NEEM VAN MIJ AAN en inmiddels ook van Patsi32 Laat de boel vervangen!!!
@zigko huidige situatie. De ETU is gekoppeld aan aop splitter. Signaal wordt door gegeven aan deze. De etu zorgt voor verdere signaal aan modem, tv en radio. Als je de modem/data kabel rechtstreeks verbind met het aop heb je dus GEEN tv en vermoedelijk ook nog een te sterk signaal naar het modem. Echt NEEM VAN MIJ AAN en inmiddels ook van Patsi32 Laat de boel vervangen!!!
ik hebcontact opgenomen met ziggo. maar wat is het voordeel van het vervangen van dat ding? want ik kan nu wel gewoon tv kijken. dus er is in principe geen probleem, ik wou alleen weten of ik het zo goed aangesloten had, omdat ik blokkerig beeld kreeg

En nu weet ik nog steeds niet wat die ETU-01 is. Is dit een versterker, om het tv signaal te versterken? En die vervangen ze niet toch? Alleen de aop?
Reputatie 3
Badge +2
@zigko

ETU-01 verdeelt het signaal. De monteur zal de antieke ETU-01 weghalen (die wordt overbodig) en een nieuwe AOP plaatsen met de verschillende aansluitingen, te weten TV, Radio en Internet (de oude AOP is te zien aan de rechterkant op jouw eerste foto)

Hierna heb je geen blokken of storingen in het Tv beeld.

De monteur zal sowieso alles controleren na de montage, bekabeling, signaalsterkte etc.

Je zult dan weer met het beste materiaal en Ziggo signaal voorzien zijn.

groetjes
Thanks, allemaal! Ik snap het nu 🙂