MirjamK

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Terugkijken en opnemen

Het terugkijken van programma's op de mediabox XXL hapert steeds en een opname wordt maar een paar minuten opgenomen. Hoe los ik dit op?

12 Reacties 12
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @MirjamK . Welkom hier!

 

Goed dat je aan de bel trekt. Want opnemen en terugkijken is natuurlijk juist iets waarvoor je de mediabox XL hebt. Dit moet wel goed werken! Laten we samen opzoek gaan naar de oorzaak en de oplossing hiervoor :-). 

Hoe lang speelt dit al? (werkte het eerder wel goed/beter?) 
Is je Mediabox XL verbonden met je Ziggo modem? 
Krijg je foutmeldingen te zien? Zo ja, welke?

Mocht het lukken; plaats hier dan foto's van het aansluitpunt waar de mediabox op aangesloten is. 

 

Tot snel! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

En zet, in de uitgebreide instellingen, Automatisch schijfbeheer in ieder geval uit, dit kan allerlei vreemde storingen opleveren.

MirjamK
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De mediabox en modem zijn eind november als pakket samen door een monteur van Ziggo aangesloten. Dit probleem heb ik vanaf het begin af aan. Ook de instelling automatisch schijfbeheee heb ik uitgezet, die tip pas ik idd al hier.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even op zoek naar een mogelijke oorzaak:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

MirjamK
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

MirjamK
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je binnenkomend signaal op de Mediabox XL is OK.

In Matig en Uitmuntend kan problemen geven.

Ik zie iets wat bij de buren en bij een aantal mensen hier op het forum problemen veroorzaakte op de Mediabox XL.

Haal eens het witte kapje van de splitter af die op het AOP zit.

Als dit witte kapje te ver over de splitter zit, kan de splitter niet diep genoeg in het AOP en dat kan micro haperingen geven waardoor de Mediabox XL telkens heel kort zijn contact verliest met de Ziggo servers.

De Mediabox XL heeft zowel een DVB-C tuner verbinding voor live kijken als een internetverbinding via zijn eigen modem met de Ziggo servers voor replay, on-demand en apps.

MirjamK
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het kapje krijg ik niet helemaal los maar wel een beetje en heb alles aangedrukt en vastgezet. Hopelijk is dat dan de oplossing. Nu paar keer programma teruggekeken en hapert nu niet,maar dat gebeurde ook niet altijd. Ik heb nu een opname gemaakt, hopelijk gaat dat goed.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is het lastige van die witte kapjes, ik heb hier het kapje met behoorlijk geweld los moeten krijgen, er zitten randjes in die het je lastig maken.

Hier en bij de buren heb ik er 3 verwijderd en heb ze zorgvuldig in grijze archief gedeponeerd, bij beiden geen problemen meer gezien hierna, alsmede na advies op dit forum was het bij een deel van de problemen de oplossing.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @MirjamK . Ik ben heel erg benieuwd hoe het is gegaan de afgelopen dagen en hoe het de komende dagen gaat! Hou je ons op de hoogte? 🙂 

MirjamK
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het opnemen lijkt nu goed te gaan, alleen bij het "afspelen vanaf begin" hapert het beeld nog steeds. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Dat is dus nog steeds niet goed. Heb je, voor alle zekerheid, nadat je alles qua aansluitingen hebt geoptimaliseerd de mediabox XL nog eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen via het menu? Ik ben benieuwd of dit nog zaken veranderd. 

Uitgelicht topic