1
Vraag
2
Reacties
Squishy507

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Suggesties aansluiting Extra Mediabox, maar geen vrije coax aansluiting

Graag had ik suggesties om mijn 2e tv te kunnen aansluiten. Ik heb sinds kort voor mezelf de meest uitgebreide ziggo verbinding aangeschaft en ik wilde een 2e tv voor mijn kinderen in de kamer aansluiten. Ik heb dus naast mijn Mediabox XL nog een extra Humax 5300c om de 2e tv voor mijn kinderen te kunnen aansluiten. Echter loop ik nu tegen het probleem op dat ik geen vrije coax aansluiting meer heb om de Humax op aan te sluiten. Het hele spul staat op nog geen 5 meter van elkaar maar hoe sluit ik de Humax aan, kan ik dit ook via WiFi of een Lan kabeltje doen want de enige aansluiting die ik heb gaat naar de splitter POA 01 en dan gaan de 2 uitgaande aansluitingen naar mijn Mediabox XL en de Connectbox.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes
je kan de volgende splitter plaatsen

of een versterker voor je tv's

let wel op dat je de modem niet op de versterker plaatst want dat kan storingen veroorzaken

Bekijk in context

17 Reacties 17
Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes
je kan de volgende splitter plaatsen

of een versterker voor je tv's

let wel op dat je de modem niet op de versterker plaatst want dat kan storingen veroorzaken
Squishy507
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zou een POA 03 UPC in plaats van de bijgevoegde POA 01 een oplossing kunnen zijn? Extra Coax kabel erbij en klaar? Of gaat dit storingen geven?
Squishy507
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Momenteel is dit de situatie:
De groene ziggo kabel komt rechtstreeks de woonkamer binnen en komt hier op uit. Echter zou ik een extra coax erbij moeten hebben om de Humax 5300 op aan te kunnen sluiten. De splitter die jij aangeeft heeft een andere aansluiting, ik heb zelf ook nog een 2 weg splitter van Tecnetics liggen, de ESX-02 maar die geeft niet de hand op mijn coax kabel.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik heb een POA 01 aan het eind van een coax en vandaar naar humax en TV. Werkt bij mij maar kan storingen geven.
Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes
Squishy507 wrote:
Zou een POA 03 UPC in plaats van de bijgevoegde POA 01 een oplossing kunnen zijn? Extra Coax kabel erbij en klaar? Of gaat dit storingen geven?

Is afhankelijk van de lente van je kabel
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Beste,

Als alles idd binnen 10 meter van je AOP staat , is de Braun Telecom POA 03-UPC ws de makkelijkste oplossing.

https://www.bol.com/nl/p/ziggo-goedgekeurde-push-on-iec-3-voudige-verdeler/9200000078975073/?Referre...
Zwarte Muis

Level 1
  • 116Posts
  • 4Oplossingen
  • 9Likes
Modem mag wel op deze FRA versterker, maar dan op de laagste poort. De POA 3 wordt bij installaties door Ziggo niet toegepast. Dit is dan voor verantwoording voor de klant. Wellicht kan het goed werken. Ik denk dat als het signaal goed is, je geen versterker nodig hebt. Helaas heb jij niet de juiste meter om het signaal te testen wat er over blijft op de Humax. De Humax geeft echter wel aan hoeveel de signaalsterkte en kwaliteit is. Als de sterkte zo om en na bij de 40 staat gaat het wel werken. Succes
simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Welke moderator bepaalt dat het beste antwoord gegeven is? Die klikt toch net even te makkelijk zonder goed te lezen. Zie dit bij meerdere topics.

On Topic:
Het hangt er een beetje vanaf hoe de bekabeling in je huis loopt. Als je nog ergens een tweede splitter hebt liggen, kun je proberen deze er ergens tussen te hangen. Oplossing met IEC 3-weg splitter van Beeblebrox is wat netter in technisch opzicht.

TIP: wanneer je iets zoekt, zorg dat je het EAN nummer hebt, bij de 3-weg splitter is dat 4052387105225 , even googlen en je hebt zo de laagste prijs (let op verzendkosten) gevonden.

Waarom de Humax? Zit er geen CI-slot in de TV van de kinderen?
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
simonlebon wrote:
Welke moderator bepaalt dat het beste antwoord gegeven is? Die klikt toch net even te makkelijk zonder goed te lezen. Zie dit bij meerdere topics.


TS bepaalt zelf wie het beste antwoordt heeft gegeven.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Zwarte Muis schreef: "De POA 3 wordt bij installaties door Ziggo niet toegepast."
Ik heb er één door Ziggo toegestuurd gekregen.

Squishy507
De signaalsterkte moet in de Mediabox XL in Goed staan, niet in Matig of in Uitmuntend.
Ik heb mijn huis vol liggen met coax en mijn ervaring is, niet meer dan 2 splitters in een reeks naar de Mediabox XL, want dan is het retour signaal te zwak geworden en heb er hier dan ook de versterker tussen zitten om het retoursignaal in orde te houden voor on-demand, replay en apps.
Zwarte Muis

Level 1
  • 116Posts
  • 4Oplossingen
  • 9Likes
Dat van dat retoursignaal klopt ja. Bij te veel splitters wordt de upstream te hoog !
Dus fra versterker is prima!
Zwarte Muis

Level 1
  • 116Posts
  • 4Oplossingen
  • 9Likes
Zoals gezegd, bij installaties worden POA 3 niet toegepast !
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Zwarte Muis Uit pure nieuwsgierigheid en ter lering: Hoe wordt de installatie dan uitgevoerd als er 3 coax kabels aangesloten moeten worden vanuit de meterkast?
b.v. modem - TV mediabox - TV boven?
Squishy507
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nog weinig ervaring met Ziggo, tot dusver ben ik tevreden. De Humax werd door Ziggo aangeboden voor enkele euro's om een tweede televisie te kunnen aansturen. Voornamelijk bedoeld voor de kinderen zodat zij hun favoriete cartoons kunnen bekijken en ik op groot scherm van de formule 1 kan genieten. Een situatie die zich eens in de 2 weken een weekend voordoet. Ik heb al een beetje rondgeneust op internet, en zo'n POA 03 met een lang genoeg kabeltje kost enkele tientjes. Voor dat geld wil ik daar best mee experimenteren aangezien het mij de meest gemakkelijke oplossing lijkt. Mocht het uiteindelijk niet lukken kan ik altijd nog de andere genoemde oplossingen uit proberen. In ieder geval bedankt voor het mee denken.
Squishy507
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En de Tv voor de kinderen is niet zo'n luxepaardje, geruild voor 2 kratten bier. Beeld zag er goed uit, verder verlang/verwacht ik er weinig meer van.
simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Mocht de POA 3 niet voldoen, dan kun je een retourgeschikte versterker van Technetix voor in de plaats hangen. Let er wel op dat je goede kabel gebruikt.

Bij niet voldoen moet je denken aan haperingen, blokvorming in beeld en slecht functioneren van Replay TV/On Demand e.d.

Je hebt tot 15 september (kwalificatie) om het voor elkaar te krijgen 😉
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Welkom op de Community, Squishy507! Leuk dat je hier om advies vraagt, zodat jij (en de kids begrijp ik;)) ook de 2e tv kunnen gebruiken!

Laat je ons weten of je er uit bent gekomen met de POA 3 of een andere oplossing?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic