edmondvs het klinkt wellicht lullig, maar vaak zijn het ook de kabels, aansluitingen, stekkers etc, AOP welke de issues veroorzaken. NU geef je de waardes aan bij de zenders welke goed gaan, maar eigenlijk wil ik ze ook wel zien bij de zenders waarbij het misgaat.
En daarbij zou ik graag zien hoe de installatie is opgebouwd, of er 2 of 3-voudig afgeschermde kabels zijn gebruikt, en goed aansluitmateriaal zodat er geen kans is op storing door 4-5G, of het AOP nieuw is, of nog een oud model* (is het een 2 gaats uitvoering is dat doorgaans en oude) of dat AOP in de meterkast is geplaatst en aan aarde ligt, hoe lang kabels zijn etc.
Je noemt wel een reeks aan kabels etc. maar daar kunnen we niets mee. We kunnen niet de situatie inschatten op deze manier. En ik ben niet van Ziggo, maar een klant, maar het klinkt ook een beetje naar als je zegt dat Ziggo wel weer zal zeggen dat.... Want zoals gezegd, gaat het vaak mis bij de huisinstallatie. Hoeft natuurlijk niet altijd, maar we zien regelmatig dat men aangeeft alles prima voor elkaar te hebben, en de foto's ervan toch iets heel anders zeggen.
Maar kortom: sluit de Humax eens rechtstreeks aan op het AOP, zonder tussenkomst van andere apparaten, splitters, etc. met een zeer goede kabel welke absoluut 4-5G is afgeschermd. Geef dan eens door wat deze dan doet, maar vermeld daarbij ook de waarden bij een aantal zenders, ook die waarbij het eventueel toch weer fout gaat, of fout ging. Dus sterkte, kwaliteit en BER.
Meer kan ik met de geven info niet doen. Dat is te summier om precies aan te geven waar het misgaat. Mensen vergeten denk ik weleens dat we het allemaal maar wel even op afstand moeten inschatten...
Ook lullig misschien, maar ook dit zien we vaker:
"(Voor de goede orde, ben weliswaar geen CAI expert, maar wel elektronicus. Dus ik laat me niet alles op de mouw spelden)"
Dat is echter niet altijd een garantie voor een goede installatie. En als men pretendeert een goede elektronicus te zijn, verwacht ik ook wel een goede uitleg van de situatie. Nogmaals, klinkt lullig, maar zo is het niet bedoeld. Maar als je om hulp vraagt is zoveel mogelijk goede info van zeer groot belang.