1
Vraag
2
Reageer en help mee
Martin1946

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Storing op TV

Als we TV kijken valt regelmatig het beeld uit en heb ik zwart beeld. En regelmatig komt het voor dat het beeld vervormd en het beeld blokkig wordt.
Ziggo diverse keren gebeld en 2 x monteur langs geweest.
Alles vernieuwd, mediabox, internetmodem, kabels, versterker, aansluitdoos.
Storing is even weggeweest maar is nu weer terug.
Ook de buren hebben hier last van.
36 Reacties 36
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Omdat er inpandig al van alles is gedaan om het euvel te verhelpen en ook de buren er last van hebben, lijkt er een storing te zitten in een wijkkast. Misschien zinvol om een monteur daar naar te laten kijken. Je zou dit kunnen aankaarten via chat: https://www.ziggo/chat
Martin1946
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook dat heb ik al voorgesteld. Maar een monteur komt met apparatuur binnen bij de aansluiting meten en zegt dat alles goed is en het niet van de EV (eindversterker) komt, en gaat dus niet kijken.
Maar zelf gezien bij een andere monteur dat er een signaal op de kabel zit dat er niet hoort .
Dus signalen van de tv komen goed binnen, maar er komt volgens mij een storend signaal binnen.
Maar ja wie ben ik
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik zal je probleem bij een Ziggo moderator wegleggen, zij kunnen ook dieper in de systemen kijken en zien wat er zich afspeelt.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Met een adequate aanpak door ziggo moet dit toch op te lossen zijn. Het lijkt me dan ook zinvol dat een van de moderators dit item oppikt. Dit kan even duren. Dus heb enig geduld.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je een connect box?

Kun je dan hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...

Dan kunnen we zien of je op bepaalde frequenties last hebt van instraling.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Steefb
Naar die waarden kijken kan natuurlijk geen kwaad, maar dit is geen melding over een probleem met de Internetverbinding.
Han
Martin1946
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Pprecies. Internet geen probleem. Tv ontvangst is het probleem
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Han en Martin dat weet ik, maar vaak heb je bij deze problemen een connectie probleem, en dat kun je weer zien in die stats.
Martin1946
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zal vanavond kijken.
Zal ik de waarden kopiëren
Martin1946
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steefb
Bij deze de down- upstream waarden
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Oei die Post Reed Solomon errors beloven niet veel goeds.
Hoe lang is je Router Up?
Ik doe verder een stapje terug voor Steef.
Han
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
hanh Voel je niet geremd door mij hoor.


Maar ik vind ze ook wel erg hoog. Er moet wel haast een verstoring ergens op de lijn zitten, ook het downstream vermogensverschil (4-6.5 dBmv) wijst daar volgens mij op.
Router uptime is nu ook wel van belang.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Steefb Nee voel me niet geremd, maar door elkaar hetzelfde gaan roepen is ook niet echt zinvol. Jij wilde die waarden zien & ik zei nog: er is alleen een TV-probleem.
Nou je ziet maar weer waar dit toe kan leiden.
Je had ook wel een punt. Bij slechte TV kan er ook wel eens iets raars te zien zijn bij de Internetverbinding, zonder dat daar een klacht over is. Tegelijk een aantoonbaar Internetprobleem hoeft niet zo te zijn, maar ..........
Han
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Zoals TS al aangeeft is er al van alles vervangen, en hebben buren ook last.
Maar om van alles uit te sluiten, en onnodige kosten te vermijden deze vraag nog.

Hanh. Laat ik dan maar jouw reactie uit een ander topic jatten.

Tip alvorens je aan de slag gaat.
Test de ConnectBox een tijdje rechtstreeks aangesloten op het centrale aansluitpunt (AOP) en bekijk hoe het met die Post RS Errors gaat.
Je hebt dan een tijdje geen TV. Kies dus een handig moment om een flinke tijd te kunnen testen, om een evt oorlog in huis te voorkomen.

Als die errors dan ook omhoog gaan lopen, dan weet je dat het niet aan je huisinstallatie ligt.
Misschien moet je AOP dan vervangen worden. Dat doet Ziggo gratis voor je.
Maak wat fotootjes rond het AOP en laat ze hier zien. Soms kun je zo zien of er iets vervangen moet worden.
Martin1946
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steefb bedankt voor de antwoorden maar zoals ik al zei is alles vernieuwd. Dat is alles wat aangesloten is op de binnenkomende kabel dus ook het AOP (aansluit contactdoos ?). Kabels, connect box, humax box, koppelkabels, HDMI kabel.
Als ik de humax box rechtstreeks op de kabel aansluit blijft het probleem zich voordoen. Dus ik begrijp niet wat de connect box met het tv signaal te maken heeft.
Wil je dat mij dat uitleggen ?
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Het vermoeden is nu dat je een verstoord signaal binnenkrijgt, je internet geeft misschien wel geen probleem, maar het signaal op je connect box is verre van perfect. Als je in zeg maar 1 uur veel errors ziet in je connect box, komt het signaal niet goed je huis binnen.
En we willen toch graag uitsluiten dat het aan je eigen kabels ligt.

Maar ik hoop dat een moderator dit snel oppikt
Martin1946
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steefb dit is een foto van de AOP,
De linker kabel gaat naar de stereo installatie
De middelste met groen kraagje gaat naar de versterker/splinter
De rechter kabel gaat naar de connect box.
Zoals je ziet kan ik het drieweg doosje op de AOP er niet tussenuit halen want dan past de connector van de connect box kabel niet op de aansluiting van de binnenkomende kabel
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zoals je ziet kan ik het drieweg doosje op de AOP er niet tussenuit halen want dan past de connector van de connect box kabel niet op de aansluiting van de binnenkomende kabel

Koop een verloopstukje, als je kaal wilt testen hoe het zit met je Internetverbinding.
Als dat ok is, dan kan er iets aan de hand zijn met de Splitter.
Een andere Splitter proberen is ook een optie.
www.ziggo.nl/chat
Wellicht sturen ze er eentje op.

Je kunt ook meteen een Monteur bestellen
Zoals de boel er nu uitziet, schat ik in dat er een klein risico is dat er kosten aan verbonden zullen zitten. Er is immers niet alleen iets aan de hand met het TV signaal maar ook lijkt iets niet helemaal ok met je Internetverbinding.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/
Kijk bij Storing.

Wat je voor de zekerheid nog kunt doen is een speedtest van je internetverbinding.
http://www.dslreports.com/speedtest
Sluit het test systeem bekabeld aan op de ConnectBox, zonder eigen netwerkapparatuur ertussen.
Je zou dan de snelheid van je abonnement moeten halen.
Als dat herhaaldelijk niet zo is dan zegt dat iets over een probleem met die verbindng. Bij 1 keer ok, ook doortesten- 1 goede meting zegt nog niks. Vertel de uitkomst van de tests en de snelheid van je abo.

Ik vroeg (en Steef daarna ook) naar de Uptime van de ConnectBox, maar kreeg geen antwoord.

Gr Han
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Die POA-32EC-NL heeft door de verdeling een verlies tussen de 4.5 en 6,5 Dbmv

Het zou een oorzaak kunnen zijn dat de TV hierdoor op bepaalde frequenties een te laag niveau binnen krijgt.
Maar de monteur zou ook op de TV uitgang hebben kunnen gemeten ?

Wat zit er nog meer achter nog een splitter/versterker voor een 2e en of 3e TV ? of 1 Tv met hoeveel meter kabel naar de TV toe ?



Ik kwam toen ik naar de specificaties van deze verdeler zocht een website tegen waar ze hem verkochten en er zou een versterker ??????? inzitten pff dan word je echt op het verkeerde been gezet..........

https://www.kabelshop.nl/Technetix-Coax-splitter-Braun-Telecom-FM-TV-Data-99900905-POA03IEC-NL-i8098-t19815.html
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic