Vraag

Storing op TV


Als we TV kijken valt regelmatig het beeld uit en heb ik zwart beeld. En regelmatig komt het voor dat het beeld vervormd en het beeld blokkig wordt.
Ziggo diverse keren gebeld en 2 x monteur langs geweest.
Alles vernieuwd, mediabox, internetmodem, kabels, versterker, aansluitdoos.
Storing is even weggeweest maar is nu weer terug.
Ook de buren hebben hier last van.

36 Reacties

Reputatie 4
Badge +5
Omdat er inpandig al van alles is gedaan om het euvel te verhelpen en ook de buren er last van hebben, lijkt er een storing te zitten in een wijkkast. Misschien zinvol om een monteur daar naar te laten kijken. Je zou dit kunnen aankaarten via chat: https://www.ziggo/chat
Ook dat heb ik al voorgesteld. Maar een monteur komt met apparatuur binnen bij de aansluiting meten en zegt dat alles goed is en het niet van de EV (eindversterker) komt, en gaat dus niet kijken.
Maar zelf gezien bij een andere monteur dat er een signaal op de kabel zit dat er niet hoort .
Dus signalen van de tv komen goed binnen, maar er komt volgens mij een storend signaal binnen.
Maar ja wie ben ik
Reputatie 7
Badge +31
Ik zal je probleem bij een Ziggo moderator wegleggen, zij kunnen ook dieper in de systemen kijken en zien wat er zich afspeelt.
Reputatie 4
Badge +5
Met een adequate aanpak door ziggo moet dit toch op te lossen zijn. Het lijkt me dan ook zinvol dat een van de moderators dit item oppikt. Dit kan even duren. Dus heb enig geduld.
Reputatie 7
Badge +18
Heb je een connect box?

Kun je dan hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

Dan kunnen we zien of je op bepaalde frequenties last hebt van instraling.
@Steefb
Naar die waarden kijken kan natuurlijk geen kwaad, maar dit is geen melding over een probleem met de Internetverbinding.
Han
Pprecies. Internet geen probleem. Tv ontvangst is het probleem
Reputatie 7
Badge +18
Han en Martin dat weet ik, maar vaak heb je bij deze problemen een connectie probleem, en dat kun je weer zien in die stats.
Zal vanavond kijken.
Zal ik de waarden kopiëren
@Steefb
Bij deze de down- upstre

am waarden
Oei die Post Reed Solomon errors beloven niet veel goeds.
Hoe lang is je Router Up?
Ik doe verder een stapje terug voor Steef.
Han
Reputatie 7
Badge +18
@hanh Voel je niet geremd door mij hoor.


Maar ik vind ze ook wel erg hoog. Er moet wel haast een verstoring ergens op de lijn zitten, ook het downstream vermogensverschil (4-6.5 dBmv) wijst daar volgens mij op.
Router uptime is nu ook wel van belang.
@Steefb Nee voel me niet geremd, maar door elkaar hetzelfde gaan roepen is ook niet echt zinvol. Jij wilde die waarden zien & ik zei nog: er is alleen een TV-probleem.
Nou je ziet maar weer waar dit toe kan leiden.
Je had ook wel een punt. Bij slechte TV kan er ook wel eens iets raars te zien zijn bij de Internetverbinding, zonder dat daar een klacht over is. Tegelijk een aantoonbaar Internetprobleem hoeft niet zo te zijn, maar ..........
Han
Reputatie 7
Badge +18
Zoals TS al aangeeft is er al van alles vervangen, en hebben buren ook last.
Maar om van alles uit te sluiten, en onnodige kosten te vermijden deze vraag nog.

Hanh. Laat ik dan maar jouw reactie uit een ander topic jatten.

Tip alvorens je aan de slag gaat.
Test de ConnectBox een tijdje rechtstreeks aangesloten op het centrale aansluitpunt (AOP) en bekijk hoe het met die Post RS Errors gaat.
Je hebt dan een tijdje geen TV. Kies dus een handig moment om een flinke tijd te kunnen testen, om een evt oorlog in huis te voorkomen.

Als die errors dan ook omhoog gaan lopen, dan weet je dat het niet aan je huisinstallatie ligt.
Misschien moet je AOP dan vervangen worden. Dat doet Ziggo gratis voor je.
Maak wat fotootjes rond het AOP en laat ze hier zien. Soms kun je zo zien of er iets vervangen moet worden.
@Steefb bedankt voor de antwoorden maar zoals ik al zei is alles vernieuwd. Dat is alles wat aangesloten is op de binnenkomende kabel dus ook het AOP (aansluit contactdoos ?). Kabels, connect box, humax box, koppelkabels, HDMI kabel.
Als ik de humax box rechtstreeks op de kabel aansluit blijft het probleem zich voordoen. Dus ik begrijp niet wat de connect box met het tv signaal te maken heeft.
Wil je dat mij dat uitleggen ?
Reputatie 7
Badge +18
Het vermoeden is nu dat je een verstoord signaal binnenkrijgt, je internet geeft misschien wel geen probleem, maar het signaal op je connect box is verre van perfect. Als je in zeg maar 1 uur veel errors ziet in je connect box, komt het signaal niet goed je huis binnen.
En we willen toch graag uitsluiten dat het aan je eigen kabels ligt.

Maar ik hoop dat een moderator dit snel oppikt
@Steefb dit is een foto van de AOP,
De linker kabel gaat naar de stereo installatie
De middelste met groen kraagje gaat naar de versterker/splinter
De rechter kabel gaat naar de connect box.
Zoals je ziet kan ik het drieweg doosje op de AOP er niet tussenuit halen want dan past de connector van de connect box kabel niet op de aansluiting van de binnenkomende kabel

Zoals je ziet kan ik het drieweg doosje op de AOP er niet tussenuit halen want dan past de connector van de connect box kabel niet op de aansluiting van de binnenkomende kabel


Koop een verloopstukje, als je kaal wilt testen hoe het zit met je Internetverbinding.
Als dat ok is, dan kan er iets aan de hand zijn met de Splitter.
Een andere Splitter proberen is ook een optie.
www.ziggo.nl/chat
Wellicht sturen ze er eentje op.

Je kunt ook meteen een Monteur bestellen
Zoals de boel er nu uitziet, schat ik in dat er een klein risico is dat er kosten aan verbonden zullen zitten. Er is immers niet alleen iets aan de hand met het TV signaal maar ook lijkt iets niet helemaal ok met je Internetverbinding.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/
Kijk bij Storing.

Wat je voor de zekerheid nog kunt doen is een speedtest van je internetverbinding.
http://www.dslreports.com/speedtest
Sluit het test systeem bekabeld aan op de ConnectBox, zonder eigen netwerkapparatuur ertussen.
Je zou dan de snelheid van je abonnement moeten halen.
Als dat herhaaldelijk niet zo is dan zegt dat iets over een probleem met die verbindng. Bij 1 keer ok, ook doortesten- 1 goede meting zegt nog niks. Vertel de uitkomst van de tests en de snelheid van je abo.

Ik vroeg (en Steef daarna ook) naar de Uptime van de ConnectBox, maar kreeg geen antwoord.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +12
Die POA-32EC-NL heeft door de verdeling een verlies tussen de 4.5 en 6,5 Dbmv

Het zou een oorzaak kunnen zijn dat de TV hierdoor op bepaalde frequenties een te laag niveau binnen krijgt.
Maar de monteur zou ook op de TV uitgang hebben kunnen gemeten ?

Wat zit er nog meer achter nog een splitter/versterker voor een 2e en of 3e TV ? of 1 Tv met hoeveel meter kabel naar de TV toe ?



Ik kwam toen ik naar de specificaties van deze verdeler zocht een website tegen waar ze hem verkochten en er zou een versterker ??????? inzitten pff dan word je echt op het verkeerde been gezet..........

https://www.kabelshop.nl/Technetix-Coax-splitter-Braun-Telecom-FM-TV-Data-99900905-POA03IEC-NL-i8098-t19815.html
Han, je hebt ook het eerste overzicht van de post rs error gezien, die was van 09.27 uur.
Deze is van 13.21 de waarde zijn hoger maar wat zegt dat dan ?

Het oplopen van die Post errors is geen goed teken.

Dat zegt dat er data pakketjes niet meer hersteld konden worden.
Die moeten opnieuw worden aangeboden. Dat haalt de snelheid omlaag.

Lees mijn vorige reaktie nog even over de opties die je hebt voor verder onderzoek.
Ihb mijn suggestie om de Internetverbinding een dagje of wat bv om het uur aan de tand te voelen met speedtests.

Gr Han
@Ronihd
He Ron, vraagje.
Is TS niet beter uit met een drievoudige splitter zonder FM Split?
En dan aan het eind een FM Splittertje gebruiken.

Ik weet al die nummers en typen niet. Jij denk ik wel. Help ons.

Misschien is er wel een coax versterker nodig.
@Martin1946 hoe lang ongeveer zijn de kabels naar TV en Stereo set?
Gr Han
Reputatie 7
Hallo @Martin1946

Haperend beeld is gewoon niet zoals tv kijken bedoeld is, jammer dat jullie hier last van hebben! Ik zal meer details geven over die situatie die je hier aankaart.

Ik heb je gegevens gevonden en het log van de laatste monteur bekeken. Deze heeft een uitgebreide meting gedaan en vastgesteld dat het signaal in orde is. Er is 10 minuten lang een meting gedaan waarbij geen enkele signaal onregelmatigheden zijn gevonden, maar waarbinnen je mediabox (Homecast?) wel een aantal keren problemen had. De monteur heeft ook tijdje getest met een testbox. En daarbij bleef het beeld wel goed. De monteur heeft jullie een andere mediabox aangeraden, en uit coulance geen kosten voor het monteursbezoek in rekening gebracht.

  • Hoe is dat advies van een andere mediabox uitgepakt?
  • Ik zie meerdere smart cards actief. Hoeveel TV toestellen heb je?
  • Vertonen de andere toestellen allemaal dezelfde problemen op dezelfde tijdstippen?
  • Heb je ook DVB-c op je tv? Dan kun je het coax signaal uit je mediabox ook eens op je tv testen.
De antwoorden hierop helpen ons hier verder.
Hallo @Anne H Ziggo ,
Korte omschrijving na bezoek monteur.
Nieuwe mediabox geplaatst (humax)
Nieuw internet modem (connect)
Alle kabels vervangen
Ik heb 2 tv-s 1 op mediabox 1 tv met card in de tv
1 toestel geeft blokkerig beeld
2e toestel valt het beeld weg, tv heeft zwart beeld op DVB-c
1 tv beneden de ander 1e verdieping kan dus niet op 2 tv-s tegelijk kijken
Een paar weken geen storing gehad, nu is het soms niet om aan te zien, vooral kanaal 9 net5.
Valt me ook op dat hier op de site ook mensen reageren dat het internetsignaal toch ook veel errors heeft.
Dus daar moet dan ook iets niet in orde zijn.
Ik ben geen specialist en de monteur zal ongetwijfeld zijn best hebben gedaan met het meten van de tv-frequenties maar is het niet mogelijk dat er een ander signaal op de kabel zit dat hij met zijn apparatuur niet meet en de storing veroorzaakt ?
Ik zeg dit omdat de 1e monteur met een soort laptop heeft gemeten en mij heeft laten zien dat hij, zoals hij het noemt, een ruis op de kabel meet.
Reputatie 7
Badge +12
Beste @Martin1946

je kan niet naar 2 tv's kijken omdat ze niet allebei gelijktijdig fysiek aangesloten "kunnen "zijn op een coax kabel ? ik vraag dit omdat ik je niet helemaal snap.

Wat heb je aangesloten zitten aan materialen ( kabel , versterker , splitter ? ) na de TV uitgang ? en zo ja hoe lang zijn de kabels en hoe oud zijn die ? of te wel hoe dik ? in diameter.

@hanh Ik ken niet alle typenummers 😉

Maar in de situatie van de TS als ik zo die foto zie met die verdeler zou ik sowieso gaan voor een versterker die je dan aansluit op de AOP en daar heb je mijn stokpaardje weer 😉 het modem op de 0 db uitgang en naar gelet de kabellengte de andere uitgangen gebruiken dus de FM gewoon op de versterker uitgang , mooiste is dan om er een rtv doos ( 2 gats ) aan het einde op de zetten.

Maar de splitter in aop naar modem en versterker kan ook maar zoals je weet ben ik daar geen voorstander van.

En dat ruis verhaal wat TS schrijft hoeft er niet voor te zorgen dat zijn TV ontvangst daardoor slechter word , is mogelijk meer verstorend in zijn internet beleving maar daar hoor ik hem niet over dat zijn internet slecht is

Reageer