Ferryhus

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing in zenders na overstap naar een CI+ module

Ik ben van een Humax-kastje overgestapt naar een Ci-module. Alleen nu zijn er veel storingen in de vorm van blokjes en strepen in alle zenders... alle nodige updates zijn gedaan

Wat is hier snel wat aan te doen?

Kan het kwaad dat ik het kaartje direkt overgezet heb?

Mbv

Ferry Hus
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Het zou kunnen dat er apparaten zijn die storen zoals adapters of andere bronnen.

Je kan even kijken op deze link of er tips tussen staan.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/hoofdaansluiting-controleren/

Bekijk in context

10 Reacties 10
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
In veel gevallen ligt dat toch echt aan de gebruikte coaxkabels en/of connectoren.
Ferryhus
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus je beweerd dat ik ook de kabel moet vervangen, terwijl die nooit storingen heeft gehad?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Het zou kunnen dat er apparaten zijn die storen zoals adapters of andere bronnen.

Je kan even kijken op deze link of er tips tussen staan.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/hoofdaansluiting-controleren/
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ferryhus wrote:
Dus je beweerd dat ik ook de kabel moet vervangen, terwijl die nooit storingen heeft gehad?


Dat zou zomaar kunnen. Een Humax kan al prima werken met een zeer lage sterkte. Dat geld echter niet voor alle apparaten, en recent hebben een paar mensen dan ook ondervonden, ontdekt, en eerlijk aangegeven dat men niet wist hoe belangrijk het is alles goed op orde te hebben. Wat eerder goed werkte, hoeft dat in een andere situatie helemaal niet te doen.

Dus het is niet zomaar een bewering, maar een feit.
Davey.D

Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Ik voeg me bij de bovenstaande reacties;
Dat ligt waarschijnlijk echt aan de kwaliteit van je coaxkabels en coaxpluggen.
De afscherming (en versterking) binnen de Humax kan wellicht veel beter en sterker zijn dan de TV waar je CI+ module in zit, daardoor kan de Humax met slechtere kabels af maar je TV niet.
Ik gebruik zelf 2 CI+ modules, 1 in de woonkamer en 1 in m`n slaapkamer, voorheen had ik daar 2 mediaboxen staan en dat werkte prima, maar met de CI+ modules heb ik alle bekabeling, splitters en coax pluggen moeten vervangen; dat bleek allemaal veel interferentie gevoeliger.....
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Maar voor je de kabel gaat vervangen, kun je hier foto's plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met splitters en kabels erop?

En als er nog een coax stekkerdoos is in je woonkamer, kun je hier dan ook een foto van plaatsen?

Dan weten we waarover we praten en kunnen we je het beste advies geven.
Mogelijk kan een Ziggo monteur al gratis de eerste stekkerdoos met splitter doen, omdat dit onder Ziggo valt.
Davey.D

Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Be rt wrote:
Maar voor je de kabel gaat vervangen, kun je hier foto's plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met splitters en kabels erop?

Zeker ja, een goed AOP is al het halve werk en met wat foto`s word het zeker duidelijker.
Maar gezien zijn duiding heeft het met de Humax wel gewerkt, vandaar mijn suggestie richting de kabels en pluggen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Davey.D wrote:

Be rt wrote:
Maar voor je de kabel gaat vervangen, kun je hier foto's plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met splitters en kabels erop?
Zeker ja, een goed AOP is al het halve werk en met wat foto`s word het zeker duidelijker.
Maar gezien zijn duiding heeft het met de Humax wel gewerkt, vandaar mijn suggestie richting de kabels en pluggen.



En daar sluit ik me bij aan. Voor het testen van Humax modellen gebruik ik hier vaak gewoon wat splitters en dan staan er soms wel een stuk of 5 op één aansluiting welke prima werken. Soms is de sterkte dan 'maar' zo'n 30%, maar dat is geen enkel issue voor de Humax. Maar ik ben het dan niet helemaal eens dat de Humax wel met slechtere kabels toe kan. Ook dan moet de installatie goed op orde zijn, maar als het signaal wat meer word verzwakt is dat doorgaans geen probleem.

Maar goed, Be rt heeft natuurlijk ook een punt. We moeten eigenlijk wel weten hoe de installatie in elkaar zit en dan zeggen foto's vaak meer dan 1000 woorden, indien duidelijk afgebeeld. Maar mijn ervaring is dat het vaak toch wel de kabels zijn welke aan vervanging toe zijn, en natuurlijk is daarbij de eerste schakel, het AOP, zeker belangrijk.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Niet toevallig een google chromecast in gebruik??? Deze storen ook op de module

Teun
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Ferryhus, welkom hier!

Heb je nog een update voor ons? Er zijn al vele suggesties en tips gegeven. Het lijkt op het eerste oog wel in de binnenhuissituatie te zitten, dus ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat en of je nog iets ondernomen hebt.

Uitgelicht topic