Vraag

Stilstaand beeld bij opnames, geluid gaat wel door

Reputatie 5
Badge +6
Regelmatig heb ik een stilstaand beeld als ik een opgenomen programma afspeel.
Het geluid gaat wel door en de ondertiteling ook, maar het beeld staat stil.
Het gekke is als ik soms het storende gedeelte nog een keer afspeel is het -wel- goed, maar een andere keer is het dan ook weer mis.
Ik heb de mediabox XL en 200 Mb snelheid.
Ik ben nog geen maand abonnee en de installatiemonteur heeft de antenne-contactdoos en de kabel vervangen, maar toen had ik het probleem nog niet (kon ook haast niet want ik had nog maar 1 dag Ziggo)
Weet iemand een oplossing?

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
Heb je de mediabox opgenomen in je thuisnetwerk?
Hoe staat je automatisch schijfbeheer? uit is best.
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Steef
Nee ik heb hem niet in mijn thuisnetwerk opgenomen en het schijfbeheer stond op automatisch, heb het nu uit gezet.
Zal het vanavond weer proberen.
Dank voor je reactie Steef
Reputatie 4
Hi Huistijger, raar dat het beeld van de opnames steeds blijft hangen en geluid en de ondertiteling vervolgens wel doorlopen. We zijn inmiddels alweer een poosje verder. Hoe hangt de vlag er bij? Heeft de tip van Steefb het probleem opgelost?
Reputatie 5
Badge +6
Hoi @Kim Ziggo
Nog steeds hetzelfde Kim
Met directe uitzending geen problemen, alleen met het het bekijken van de opnames.
'Heb automatisch schijfbeheer uitgezet en mijn box zit niet in een of ander netwerk.
Helaas geeft dit geen soelaas.
Ik krijg op een gegeven moment een stilstaand beeld, zonder geluid, dan na een minuut of zo gaat de ondertiteling verder en weer na ongeveer 1 minuut begint het geluid weer en daarna begint het beeld weer.
' t Is geen ramp maar wel irritant.
Reputatie 5
Badge +6
Dit topic schijnt zonder een oplossing dood te bloeien.
Het wordt steeds irritanter.
Ook de EPG is bijna niet te gebruiken, zo traag als ..... enz...
Zou een andere mediabox oplossing bieden?
Reputatie 5
Badge +8
Bij mij gebeurt dit de laatste tijd ook. Opname blijft op een gegeven moment hangen en ik moet dan het 'hang-punt' voorbij door even 30 seconde vooruit te spoelen, de opname gaat dan weer verder. Kan me niet meer herinneren of wel het geluid door loopt als dit gebeurd.
Nu heb ik de box al een aantal jaar in gebruik en heb ik dit verschijnsel pas (weer) de laatste tijd.
Reputatie 7
Hi @Huistijger en @acoster, Kim is erg druk met andere zaken dus ik neem het van haar over.

Er is één hele specifieke bekende bug waardoor dit veroorzaakt kan worden. Als je tijdens een opname zapt naar/langs het kanaal wat wordt opgenomen, dan kan de opname haperingen (stilstaand beeld en/of geluid) gaan vertonen.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Als ik op afstand het signaal op jullie beide mediaboxen controleer ziet dat er prima uit, dat zie je ook wel aan het feit dat je bij Live TV geen problemen ervaart.
Reputatie 5
Badge +6
Ga ik om denken dat ik dat niet weer doe @Mark Ziggo
Mijn vader had altijd een standaard opmerking op dit soort dingen:
Oorzaak drank 😋
Reputatie 5
Badge +8
@Mark Ziggo, het is inderdaad wel mogelijk dat er tijdens het opnemen langs het kanaal is gezapt. Het eerste uur is het programma live bekeken, daarna niet meer, maar is het wel mogelijk dat ik er langs ben gezapt.
En deze bug, wordt die in een toekomstige software-release opgelost?

Dank je voor je uitleg en goed om te horen dat het signaal wel goed is. Helaas heb ik nog wel wat problemen met Live TV ook.
Reputatie 7
acoster schreef:

En deze bug, wordt die in een toekomstige software-release opgelost?

Of het opgelost wordt durf ik niet te voorspellen, dit speelt al heel lang.

Huistijger schreef:

Oorzaak drank 😋

Haha, jouw mediabox draait het beste op gin-tonics?

Reageer