Vraag

Standaard UPC box reageert niet op afstandsbediening

Ik heb een standaard upc mediabox. Nu heb ik sinds het weekend een nieuwe afstandsbediening, alleen reageert de mediabox hier totaal niet op. (De vorige ook niet)

Wie weet hoe ik het weer normaal kan laten functioneren?

Ik kan dus niet zappen of volume veranderen de box reageert nergens op. Ik heb de stekker al eruit gehaald en opnieuw gereset etc, helaas zonder succes!

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welkom @Alanah op de Community.

Om wat voor UPC Media Box gaat het, want er zijn diverse modellen. Kan je op de achterkant of onderkant kijken welk model dit is, eventueel foto maken, dan kunnen we je beter helpen.
Reputatie 6
Badge +9
@Alanah ,

Die nieuwe AB moet waarschijnlijk nog even gekoppeld worden, zie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/afstandsbediening-koppelen/ voor verdere instructies.

Succes.
Reputatie 7
Badge +11
Heb je de batterijen al vervangen van je afstandsbediening om te kijken of dat lukt.

Je kan ook je Media Box nog even uitzetten via de schakelaar aan de achterkant en na 5 minuten weer aanzetten.
Heb alles al geprobeerd. Via de uit en aan knop aan de achterkant/stekker eruit gehaald.

Heb pas een neuwe afstandsbediening ontvangen met nieuwe batterijen!
Reputatie 7
Badge +11
Omdat er 2 dezelfde topic's zijn geopend, lijkt het me handig om in dit topic "UPC Box reageert niet op afstandsbediening" verder te gaan met de hulp voor het overzicht te behouden.

** Aangepast door moderator (Mark) **
Topics samengevoegd tot 1, hier lekker verder praten!
Reputatie 7
Badge +17
Heb je wel dezelfde afstandsbediening gekregen? En wellicht ligt het aan mij, maar ik vat deze even niet:

"Helaas werkt deze niet zoals het zou moeten. Ik wil dus niet mn mediabox koppelen aan mijn tv! Maar gewoon dat ik dit gescheiden heb, en mijn afstandsbedieningen apart kan gebruiken!"

Bedoel je hiermee dat je niet Tv kijkt/wil kijken via de Pace? Kun je een foto maken van beide afstandsbedieningen en aangeven of de Tv, of de Pace nou niet reageert op de afstandsbediening? Als het de Pace is, zou deze zelf weleens de schuldige kunnen zijn. Je zal nl. ook een reden hebben waarom er een nieuwe afstandsbediening is toegestuurd...

Nu weet ik niet of het kan bij de Pace, maar controleer eens of het daarbij mogelijk is een andere modus te kiezen. Dat zou dan in de handleiding moeten staan. Dat doet men soms om te voorkomen dat meerdere apparaten in een ruimte reageren op dezelfde afstandsbediening. Staan afstandsbediening en ontvanger dan op verschillende modi, gaat het niet werken.

Ikzelf gebruik deze optie m.n. voor de Humax.
Reputatie 7
Sparco©️1963 schreef:

@Alanah ,
Die nieuwe AB moet waarschijnlijk nog even gekoppeld worden, zie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/afstandsbediening-koppelen/ voor verdere instructies.

Met bovenstaand linkje kom je op een handleiding waarmee je de afstandsbediening aan je TV toestel kunt koppelen, maar jij kampt volgens mij met een ander probleem.

Met deze stappen -Afstandsbediening doet het niet- moet het wel lukken om de afstandsbediening opnieuw te koppelen aan de PACE mediabox, aangezien het een nieuwe is kun je de nieuwe batterijen wel overslaan.

Reageer