Vraag

Sony tv infobalk verschijnt regelmatig in beeld

• 22 november 2020
  • 8 reacties
  • 101 keer bekeken

Tijdens tv kijken verschijnt er regelmatig de infobalk   boven in beeld, dat de balk te zien is bij overschakelen na een ander kanaal is logisch maar ook tijdens een film of programma soms wel meerdere keren in beeld komt en dan het geluid en beeld even stilstaat is erg irritant.  Bekabeling e.d meerdere keren gecontroleerd. Instellingen tv (Sony KD-43XE8077)

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +25

@Vanduintje Het staat mij mij Dat ergens onder de cijfertoets ( ab)ik meen 7 of 8 een toetsje zit met 1+ en een vraag teken. Toets die eens in..( bij hulp aan een kennis was dit de oplossing meen ik) Ik weet het niet exact meer, of dit de oplossing was..Of deze toets uitsluitend een teletxt functie was. In ieder geval bij een ander model Sony was er een + toets. Dat was de oplossing in ieder geval. Helaas kan ik het niet na vragen. Kennis zit in buitenland ..Maar wellicht @Teun Die het exact weet.?

Reputatie 6

Hoi @Vanduintje en welkom op de Community!

Wat ontzettend irritant dat deze balk iedere keer verschijnt. Dat het stilstaand beeld en geluid veroorzaakt, maakt het extra vervelend. Maak je gebruik van een Mediabox op deze tv? Of gebruik van digitale kabel tv of een ci+ module? Is de tv up to date en dus voorzien van de nieuwste soft- en firmware? Heb je de info balk ook al uit kunnen zetten via het instellingen menu? Heb je de tip van @robbo ook al kunnen testen? 

Ik maak gebruik van de mediabox, tv software is up to date, de knop waar Robbo naar refereert werkt wel maar voorkomt het niet. Het is de infoknop Bij het bedienen van die knop komt onmiddellijk de infobalk in beeld en bij nogmaals bedienen verdwijnt hij ook onmiddellijk en bij niet bedienen voor de 2e keer verdwijnt de balk na 5 sec. en hierbij hapert het beeld en geluid niet bij het in beeld zijn van de infobalk. In het instellingen menu kan ik hem niet uitschakelen of in ieder geval niet vinden. Het gebeurt ook echt random, dus op verschillende kanalen en de ene dag vaker als de andere. 

Wat ik nog ben vergeten te melden is dat het zelfs bij terugkijken van opgenomen programma’s gebeurd.  Het in beeld komen van de infobalk en haperen.

Reputatie 6

Merkwaardig @Vanduintje. Dit betreft echt een balk van je tv. Heb je de Mediabox XL rechtstreeks met een HDMI kabel op de tv aangesloten? Of zit er nog een HDMI splitter of iets dergelijks tussen? Heb je wellicht een andere HDMI kabel in huis die je op een andere HDMI poort van je tv kunt testen? Puur om alles uit te sluiten.

Ik heb overigens ook Gegoogeld naar dit probleem en het schijnt vaker bij Sony tv's voor te komen, zoals ook te vinden is op de Sony Community in onder andere dit topic. Wellicht is het verstandig om daar ook een topic te starten. Mogelijk heeft een specifieke Sony kenner de oplossing voor je. 

Sorry voor het misverstand maar ik heb geen mediabox xl maar de horizon, heb al een keer HDMI kabel vervangen voor een uit het duurdere segment, er zit geen splitter tussen, rechtstreeks van box naar tv, heb ook van poort gewisseld..  heb inderdaad ook op de Sony community gekeken. Daar is er vooral sprake van dat hij continu in beeld blijft staan, en daar is de eerder door Robbo genoemde infoknop een oplossing voor. 

Reputatie 7
Badge +27

@Vanduintje De mediabox xl is de nieuwe naam voor de horizon, het is dezelfde box.

Reputatie 7

Ik heb op mijn Sony Bravia Sync-beheer op Aan gezet en bij Bravia Sync-apparaatlijst de knop Toelaten gekozen maar ik weet niet of jij die keuze ook hebt in het menu

Reageer