Amerik de Mol

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sony KD-43XF8577 - "tv is niet volledig CI+ geschikt"

Ik heb recent een Sony kd-43xf8577 gekocht. Bij herhaling vanuit fabrieksinstellingen de installatie van zenders doorlopen. Ik heb ook wel beeld, met of zonder CI+ module, maar bv sbs9 niet en ook niet voor foxsport. Ziggo kon me bij herhaling niet helpen. Krijg meldingen als “tv is niet volledig CI+ geschikt. Tv staat wel in lijst van tv’s die helemaal ziggo geschikt zijn. Ik snap er geen bal meer van
31 Reacties 31
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/

Is de Tv wel zonder eerst de CI module te plaatsen geïnstalleerd? Pas als dat is gedaan plaats je de CI module.
Amerik de Mol
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
toevoeging: als ik de module en card in mijn oude Philips tv stop krijg ik wel alles en werkt het orima
Amerik de Mol
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Willem-A wrote:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/
Is de Tv wel zonder eerst de CI module te plaatsen geïnstalleerd? Pas als dat is gedaan plaats je de CI module.

Beste Willem

dat heb ik inderdaad gedaan. Vandaag nog teruggebracht naar fabrieksinstellingen en alle stappen opnieuw doorlopen en pas na installeren de module geplaatst, helaas hetzelfde probleem.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Wat is precies de melding die je krijgt te zien op TV?
En krijg je deze melding vanaf RTL4?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Welke CI+ module heb je precies (foto)? Het kan zijn dat het nog een CI+ 1.2 module is en de nieuwe TV alleen 1.3 ondersteunt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Mark Ziggo dat zou ook nog zomaar eens kunnen natuurlijk. Ging ervan uit dat er een nieuwe word gebruikt, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend. De Philips is al een oude Tv zie ik, dus grote kans dat deze niet werkt met een 1.3 maar 1.2 module.

Ik denk dat het goed is al Amerik de Mol even een CI module met smartcard bij Ziggo besteld.
D. Scheffers

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Amerik de Mol ik heb hetzelfde probleem met mijn Sony kdl-32wd750. Deze is geschikt voor Ziggo. Ziggo klantenservice kon mij ook niet helpen.  Nieuwe ci module en kaart bij Ziggo besteld maar probleem is nog niet opgelost. Bij jou inmiddels wel?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @D. Scheffers 

het topic is een beetje doodgebloed zie ik. Jammer, want ik ben ook wel benieuwd of @Amerik de Mol de boel werkend heeft geregen. @D. Scheffers heb jij een monteur over de vloer gehad bij de installatie? Zo ja, dan heb je garantie en kun je dus nogmaals een monteur laten komen. 

Maar wellicht kan @Mark Ziggo ook nog wel wat voor je betekenen in deze. 

D. Scheffers

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Willem-A bedankt voor je berichtje. Nee ik heb nog geen monteur geregeld misschien moet ik dat maar eens gaan doen, maar de installatie leek me heel eenvoudig ?. @Mark Ziggo heb jij misschien een oplossing?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @D. Scheffers 

@Mark Ziggo kan eventueel ook wel voor een monteur zorgen indien nodig. Maar je hebt alle stappen exact gevolgd, zoals deze op de site van Ziggo staan v.w.b. de module? 

D. Scheffers

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Willem-A ja alles volgens de regels gedaan. Op diverse andere sites wel gelezen dat in het verleden meer mensen dit probleem met Sony icm Ziggo ci+ module hebben gehad. Maar ook daar werd niet over een oplossing gesproken behalve de tv aan te sluiten op de mediabox van Ziggo. Maar dat wil ik niet.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dan maar even afwachten tot een moderator zich laat zien. Ik heb @Mark Ziggo al een seintje gegeven en wellicht heeft hij een oplossing, behalve dan een losse decoder/ontvanger/mediabox. 

Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes

@D. Scheffers Heb je de nieuwste firmware (v8.219) al gedownload? 

D. Scheffers

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Music19 nee ik heb niets gedownload? Hoe doe ik dat?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

De Sony van @D. Scheffers is te oud en wordt (helaas) niet meer ondersteund. Is in het verleden nogal een discussie over geweest. Gaat dus niet meer werken.

 

Rectificatie 7-1@D. Scheffers Ik heb gisteren nog even gekeken bij de verkopen in onze computer en daar waren klanten bij die een module hebben. Moet wel werken dus in tegenstelling tot mijn eerder bericht. Het is een ouder type maar moet werken. Ook al nieuwe software erop? en ook eens gekeken bij symbolrate en eventueel zoeken op “andere provider”ipv Ziggo?

Teun.

D. Scheffers

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Teun apart ik heb ´m net nieuw gekocht! Dan maar omruilen voor een nieuwer model ?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
D. Scheffers wrote:

@Teun apart ik heb ´m net nieuw gekocht! Dan maar omruilen voor een nieuwer model


Als u de TV beslist wilt houden, dan zou u de CI+ kunnen inruilen voor een Mediabox.

Type kdl-32wd750 is uitgebracht in maart 2016 en dat is ( qua techniek ) al redelijk lang geleden. Nu wil ik niet zeggen, dat deze tv technisch verouderd is, maar de techniek heeft in die jaren niet stilgestaan. Persoonlijk zou ik zo'n oude tv ( als nieuw ) niet kopen. Al was het maar om de vraag, hoe lang Sony eventuele updates voor dit ( nu 4 jaar oude ) type uitbrengt.

Hier kan u meer informatie vinden. Een selectie van: Sony, tot 43 inch en tot €600,- . Natuurlijk kan u zelf daar de filters aanpassen aan uw wensen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
D. Scheffers wrote:

@Teun apart ik heb ´m net nieuw gekocht! Dan maar omruilen voor een nieuwer model ?

 

Dat is zeker vreemd. Dan zou het al om een model moeten gaan welke nog ergens in een achteraf keldertje stond… Daar zou ik niet mee akkoord gaan @D. Scheffers 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Pasi wrote:
D. Scheffers wrote:

@Teun apart ik heb ´m net nieuw gekocht! Dan maar omruilen voor een nieuwer model


Als u de TV beslist wilt houden, dan zou u de CI+ kunnen inruilen voor een Mediabox.

Type kdl-32wd750 is uitgebracht in maart 2016 en dat is ( qua techniek ) al redelijk lang geleden. Nu wil ik niet zeggen, dat deze tv technisch verouderd is, maar de techniek heeft in die jaren niet stilgestaan. Persoonlijk zou ik zo'n oude tv ( als nieuw ) niet kopen. Al was het maar om de vraag, hoe lang Sony eventuele updates voor dit ( nu 4 jaar oude ) type uitbrengt.

Hier kan u meer informatie vinden. Een selectie van: Sony, tot 43 inch en tot €600,- . Natuurlijk kan u zelf daar de filters aanpassen aan uw wensen.

 

Maar niet iedereen wil een mediabox… @D. Scheffers dus eigenlijk ook niet. En ook niet iedereen let erop dat wanneer een apparaat word aangekocht, dit een 3 jaar oud model kan zijn, als deze nieuw word gekocht. Ik trek ook niet altijd alles na. Zou je wel moeten doen, maar in dit geval word je dus gewoonweg belazerd, tenzij men het bij de aankoop heeft aangegeven en zo te zien is dat niet het geval geweest. Dus reclameren @D. Scheffers 

Uitgelicht topic