Vraag

Sonos werkt niet met modem

• 15 mei 2020
  • 18 reacties
  • 911 keer bekeken

Net contact gehad met jullie klantenservice, ze hebben eea gereset maar mijn sonos werkt niet met jullie modem. Dit zei de klantenservice van sonos ook al.

Ik heb om het probleem te verhelpen een ander modem nodig, dat kan de Ziggo helpdeskmedewerker niet regelen. Dat moet ik hier aanvragen...…

Nog nooit zoiets meegemaakt 

18 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

ja grappig hè, Ziggo heeft de backoffice wegbezuinigd (of eigenlijk nooit gehad) en daarvoor in de plaats dit forum. Daarin lopen een paar verdwaalde klanten rond die het leuk vinden om af en toe een beetje te trollen (zoals ik). Verder nog wat pensionado's die een ziggo moderator mogen inseinen en daarvoor wellicht een soort onkostenvergoeding ontvangen?

en tenslotte nog wat Ziggo moderators die net wat meer mogen dan de mensen van de helpdesk, want die laatsten zijn ook maar extern ingehuurde studenten die een script volgen. Die moderators kunnen je soms best goed helpen als je een overzichtelijk probleem blijkt te hebben. Als je probleem echt ingewikkeld is kun je beter wegwezen naar KPN. Die hadden vroeger best een goed backoffice en technical support maar ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Hiermee ben jij nog steeds niet geholpen, maar als je hier kijkt https://community.ziggo.nl/topic/show?tid=37446&fid=101

dan kun je lezen dat je ofwel een software update nodig hebt in je arris connectbox ofwel dat je een compal connectbox moet krijgen van Ziggo.

Reputatie 7
Badge +11

Misschien kan een moderator je behulpzaam zijn. Ze kijken mee en kunnen het misschien wel fixen.

Teun

@Wlmpie “ja grappig hè, Ziggo heeft de backoffice wegbezuinigd (of eigenlijk nooit gehad) en daarvoor in de plaats dit forum. Daarin lopen een paar verdwaalde klanten rond die het leuk vinden om af en toe een beetje te trollen (zoals ik).”

@Wlmpie Ik ben het met je eens dat het geen 2e lijn hebben een probleem was en is.

Dat je alleen maar een beetje aan het trollen bent, ben ik het ook helemaal mee eens.

“Die moderators kunnen je soms best goed helpen als je een overzichtelijk probleem blijkt te hebben.”

“Als je probleem echt ingewikkeld is kun je beter wegwezen naar KPN.”

De Ziggo moderators zijn voor een groot deel al de 2e lijn en mogen veel meer en staan in direct contact met de 3e lijn, dus ook complexere problemen worden prima opgelost als je het forum een beetje had doorgelezen voor je een dergelijke conclusie aan het trollen bent.

Met de verwijzing naar het door jou genoemde topic sla je de plank mis, want dat probleem is opgelost met nieuwe software die de Arris al 6 maanden geleden heeft gehad om dit probleem op te lossen en omruilen naar de Compal al 6 maanden niet meer gebeurd.

Verder nog wat pensionado's die een ziggo moderator mogen inseinen en daarvoor wellicht een soort onkostenvergoeding ontvangen?”

Je fantasie slaat nu volledig op hol merk ik, ik betaal de volle mep voor mijn abonnement.

Heb je nog nooit gehoord van mensen die het leuk vinden om een ander goed op weg te helpen als er zich een probleem voordoet en dat als tijdverdrijf doen in plaats van alleen maar een beetje trollen en de verkeerde weg wijzen?

Reputatie 4
Badge +2

@Be rt dus het is echt liefdewerk oud papier, hulde daarvoor. Oprecht petje af.

Ik ben het niet helemaal met je eens dat de moderatoren complexe problemen oplossen. Soms doen ze dat maar vaak ook niet.

Niet bij de vage ipv6 implementaties

Niet bij het opnemen van gesplitste programma's  op de mediabox next

Niet bij het niet kunnen kiezen van een eigen dns op de connextbox

Niet bij overbelasting? Van de brakke connectboxen, waardoor er allemaal vage uitval klachten ontstaan.

Niet bij het mogen kiezen van je eigen modem.

Etc. Etc. 

Dat is bij KPN trouwens ook niet veel beter, daarvoor moet je waarschijnlijk naar freedom internet.

Ziggo, toen nog casema, heeft bij mij alle krediet verspeelt toen ze onterecht een deurwaarder op mijn dak stuurden terwijl ze zelf hun administratie hadden verkloot. Ook nooit excuses gehad, alleen een zuinig briefje dat de vordering was ingetrokken. Ook al is dat jaaaren geleden, ik heb geen medelijden meer met die club. Als hier glasvezel komt ben ik weg.

Helaas heb ik meerdere negatieve ervaringen met Ziggo, ze hebben me nooit in 1x goed geholpen. Ziggo heeft maar 1 doel en dat is zoveel mogelijk geld verdienen, pas als klanten weglopen komen ze in actie. Maar wellicht ben ik gewoon een zeikerd die moet wennen aan de "moderne" klantenservice.

@Rutgerb60 sorry voor het kapen van je topic, ik zal hier verder niet meer posten. Ik hoop dat een moderator je kan helpen met je sonosboxen. Ik heb ze zelf niet dus ik kan je helaas niet helpen.

Reputatie 5

Goedemorgen @Rutgerb60 en welkom op de Community,

Het is goed dat je met dit probleem hier aanklopt @Rutgerb60. Over dit onderwerp hebben we op deze pagina al een topic ingeregeld. 
Daar lees je hierover meer. Maar wat @Be rt aangeeft klopt enkele maanden geleden is er nieuwe software uitgerold voor zowel de Arris als Compal Connectbox.
Met deze nieuwe software zijn de problemen i.c.m. Sonos apparatuur opgelost.  Kun je anders toelichten wat de storingsklachten zijn die jij precies ervaart? Mogelijk speelt hier iets anders, ik kijk dan graag wat ik voor je kan doen.

@Wlmpie Het is natuurlijk prima om je ongenoegen te uiten, dat vooropgesteld. Ik wil je alleen wel vragen niet te veel off-topic te gaan. 
Dit is wat je zelf eigenlijk al aangeeft met: “sorry voor het kapen van je topic, ik zal hier verder niet meer posten. Ik hoop dat een moderator je kan helpen met je sonosboxen. Ik heb ze zelf niet dus ik kan je helaas niet helpen.”
Dus je bent je hier wel van bewust. Laten we het hier gezellig houden en on topic blijven. :wink:

Groeten,

Paul

@Paul Ziggo 

Bij het afspelen van muziek vallen na 5 seconden de 2 play 5 speakers uit.

Dit (aldus sonos) komt door de verbinding met het modem.

Dit is begonnen op het moment dat er een update is geweest naar 5g. Daarvoor was het prima. 

@Paul Ziggo 

Dit is begonnen op het moment dat er een update is geweest naar 5g.

Wat bedoel je hiermee?

@hanh mijn Wi-Fi naam wijzigde, er werd 5g aan de naam toegevoegd, sinds dien heb ik dit probleem 

Op zich is een andere SSID voor 5 Ghz Wifi een goede aktie.

Sonos spulletjes werken via 2.4 Ghz Wifi.
Er kunnen Wireless connectieproblemen onstaan met allerlei apparaten, dus ook die van Sonos, die alleen 2.4 Ghz kunnen gebruiken, als 2.4 en 5 Ghz Wifi dezelfde SSID hebben. Er kan dan door het apparaat in kwestie niet of slecht de benodigde 2.4 Ghz verbinding gekozen worden. Daar loop je vanzelf tegenaan en dan maak je de SSIDs ongelijk om dat op te lossen. Dat is de gebruikelijke aanpak.

Maar goed. Maak de SSID van 5 Ghz weer gelijk aan die van 2.4 Ghz en bekijk of dat een oplossing geeft. Het zou me verbazen als dat zo is. Maar als het weer werkt dan, uh, werkt het weer.

Wat zijn je bevindingen?

Reputatie 4
Badge +2

even on topic :wink: @Rutgerb60 

Heb je wireless bandsteering aan staan? Je modem of accespoint probeert dan je wifi apparaten richting de 5 GHz wifi te duwen door de 2,4 GHz verbinding tijdelijk te onderbreken. Misschien veroorzaakt dat wel de uitval van de sonos streaming?

Waarschijnlijk heeft dit er niets mee te maken want als je 2,4 GHz en 5 GHz wifi aparte namen hebben is wireless bandsteering volgens mij helemaal niet mogelijk, maar deze gedachte kwam bij mij op toen ik jouw probleem las. Dus ik opper het toch maar even.

Nou @Wimpie  vlgs mij roep je maar wat. Las je het Topic wel?

Bandsteering uitzetten om verschillende SSDs te kunnen maken is zover ik weet alleen een optie van de Archer C7 Wifi Booster,.

Maar die verschillede namen zijn er al …. En dat schijnt hier jiust het probleem te zijn vlgs TS.

Heeft TS wel zo’n Booster? etc. Ik zou eerst nog wat vragen stellen.

Reputatie 4
Badge +2

Daarom gaf ik ook al aan dat bandsteering er waarschijnlijk niets mee te maken heeft omdat TS aangeeft aparte ssid's te hebben, maar hij geeft ook aan dat die vanzelf? zijn ontstaan waarbij 5g is toegevoegd aan de netwerknaam. Ik heb zo'n update iig niet gehad op mijn connectbox. Dus mij is onduidelijk wat hier is gebeurd.

Wat betreft bandsteering heb je gelijk dat dat geen keuzemogelijkheid is op de connectbox. ik heb idd ook nog 2x C7 archer en was daarmee in de war.

Maar hé mag ik als gratis “klantenservice” ook eens een foutje maken? De betaalde klantenservice weet iig het antwoord ook niet.

Natuurlijk. We maken allemaal fouten en ik niet in het minst.

@Paul Ziggo of wie ook van Ziggo.

Is het mogelijk mij even te bellen, de helpdesk van sonos is heel duidelijk "bij Ziggo is er iets gewijzigd waardoor sonos niet meer optimaal functioneert".

Dit is bekend bij jullie, ik krijg allerlei goedbedoelde adviezen die niet het gewenste resultaat leveren. Ziggo garandeert Wi-Fi in mijn hele huis. Dit laatste is jullie eigen tekst.

Kan iemand met verstand van zaken mij even bellen om tot een oplossing te komen.

Jullie telefonische helpdesk stuurt mij hierheen????? 

Ik wil een oplossing !

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Reputatie 7
Badge +11

Heb ooit eens van een monteur gehoord, dat als men 1 box bedraad aansluit het probleem ook over kan zijn. Zou je ook eens kunnen proberen. Wie niet waagt, wie niet wint.

Teun

Hi @Rutgerb60, ik neem het even over van mijn collega Paul :relaxed:

Ik zie dat je inmiddels nog contact hebt gehad met een collega, zit er al verbetering in? 

de helpdesk van sonos is heel duidelijk "bij Ziggo is er iets gewijzigd waardoor sonos niet meer optimaal functioneert".

Dit is natuurlijk vrij kort door de bocht; gaven ze ook aan waar je het zou moeten zoeken?

Dit is bekend bij jullie

Er was tot ongeveer een half jaar geleden een probleem bekend met Sonos, maar dit had hele andere verschijnselen dan wat je nu ervaart. Daarnaast is dit ook volledig opgelost. Er is dus op dít moment mij niets bekend aan de problemen die je omschrijft.

Je geeft aan dat het is gebeurd sinds je 5Ghz bij je netwerk hebt gekregen. Ik vind het geen probleem om dat weer recht te trekken voor je; dan krijg je weer één netwerk thuis (zonder -5G erachter). Het helpt misschien wel om je Sonos daarna even opnieuw in te stellen. Ik zie overigens ook dat je een wifibooster via het stopcontact hebt; alles verloopt wel via je modem?

Reageer