1
Vraag
2
Reacties
kulkm00

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smartcard van oude huis meenemen (ouders) naar nieuw adres.

Beste,

Wat kan ik het beste doen om mijn ''oude smartcard'' mee te nemen naar mijn nieuwe adres, ouderlijk adres blijft wel gewoon bestaan.

Dus het moet iets van een nieuw iets worden dat hij gewoon op mijn adres komt te staan? De tv neem ik mee met ci module plus smartcard.

Iemand tips?

Gr,

Michel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all! Mooie discussie weer, hier. Ik zie gelukkig een hele boel juiste informatie en antwoorden.

Kort en simpel gezegd; je kunt een smartcard niet van het ene klantnummer overdragen op de ander. Dus je kunt deze helaas ook niet overnemen van je ouders, kulkm00. Je zult voor een tweede tv inderdaad moeten kiezen voor een huur CI+ module of mediabox met een smartcard (waarbij de module natuurlijk de goedkopere optie is). De smartcard van je ouders, hoort bij het abonnement op het adres van je ouders.

Bekijk in context

18 Reacties 18
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
zolang die smartkaart op het abbonement van je ouders geactiveerd is
zou die bij je nieuwe adres ook moeten werken
kulkm00
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja maar ik heb bv een koppeling aan Vodafone en een sportpakket daarbij gekozen.... deze is dan niet te zien omdat het pasje staat geregistreerd op mijn ouders adres.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Of wat je wilt kan, weet ik niet.
Bij elk Topic komt een Community Moderator van Ziggo langs, die daar uitsluitsel over kan geven & dit als mogelijk kan regelen.
Heb je haast? Kan een dagje of wat duren.

Mocht het niet mogelijk zijn dit administratief voor elkaar te krijgen, dan kun je overwegen je ouders het pakket te laten afnemen en onderling af te rekenen.
Gedoe, maar als het de enige oplossing is............

Gr Han
kulkm00
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb de tijd nog even. ik wacht af
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Mocht je ongeduldig worden, reageer nog een keer. Dat zie ik. Het kan over het hoofd zijn gezien. Gebeurt zelden.
Dan kan ik zonodig een extra alert geven aan de Mods om alsnog langs te komen.
Han
RammsteinFan86

Level 1
  • 48Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
Het op je ouders naam laten staan werkt in zoverre, je zal op je eigen adres wel een KabelTV abonnement moeten afnemen, anders heb je geen signaal op de coax kabel of als je daar nu wel signaal op hebt, loop je een risico afgesloten te worden bij onderhoud/werkzaamheden aan de kabel in jou buurt.

Daarbij is het ook afhankelijk of jou woning in hetzelfde gebied zit als dat van je ouders, ook wel "oud UPC" vs. "oud Ziggo" gebied genoemd. Als je in een ander gebied woont gaat bovenstaand niet op en zal je toch echt een eigen abonnement moeten afsluiten bij Ziggo, daarbij krijg je dan een digitale ontvanger (CI+/Mediabox/MediaboxXL).

Woon je wel in hetzelfde gebied en wil je de smartcard van jou ouders op je eigen abonnement zetten, ik weet niet of dit een mogelijkheid is eerlijk gezegd. Zoals genoemd zou een van de Mods je hiermee moeten helpen.
kulkm00
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een abonnement van Ziggo gewoon op me nieuwe adres. Maar de vraag is kan ik kaartje overzetten naar mijn nieuwe adres of moet ik daarvoor een ci plus module met kaart voor huren van 2 euro per maand wat niet nodig is.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
kulkm00 wrote:
Ik heb een abonnement van Ziggo gewoon op me nieuwe adres. Maar de vraag is kan ik kaartje overzetten naar mijn nieuwe adres of moet ik daarvoor een ci plus module met kaart voor huren van 2 euro per maand wat niet nodig is.


Kaart kan niet worden overgezet naar je nieuwe adres wat ook betekend dat je zelf een nieuw abonnement neemt toch ? en je de kaart in jou nieuwe abonnement verwerkt wil zien worden ?
Je kan de kaart wel blijven gebruiken zo lang de kaart geregistreerd blijft bij je ouders , voorwaarde is wel dan je in dezelfde vootprint blijft wonen dus niet bijvoorbeeld van voormalig Ziggo naar voormalig UPC gebied gaat , want dan werkt het niet.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
RammsteinFan86
Een Ziggo SmartCard werkt prima in fUPC. Ondanks dat er in fUPC een andere type Smartcard in gebruik is die alleen icm een CAM Module kan worden benut.
Ziggo haalt alle 'oude' Smartcards uit je registrarie bij een verhuizing van fZiggo naar fUPC. En dan mag je gaan huren. Is dit netjes? You tell me.
kulkm00
Kortom: er is niets aan de hand met een oude fZiggo Smartcard van je ouders als je huis in fUPC zit.
Gr Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Laat ik onze Lycke Ziggo er eens bij roepen. Dan ontstaan er ook geen misverstanden.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
hanh
Mijn oude smartcard voormalig Ziggo ( Casema ) werkte niet in mijn nieuwe woonplaats Haarlem voormalig UPC.
kulkm00
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben verhuisd vanaf me ouders huis naar een huis 2 straten verder op
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ronihd wrote:
hanh







Mijn oude smartcard voormalig Ziggo ( Casema ) werkte niet in mijn nieuwe woonplaats Haarlem voormalig UPC.

Was ie soms al uit de registratie gehaald?

Ik zeg dit op basis van:
https://ziggoforum.nl/topics/88410/
Is uit 2015, dus ...........................

En mijn kennis over de Ziggo streams in fUPC die zowel Irdeto encoded (fZiggo SmartCard standaard) als Nagravision encoded zijn (fUPC SmartCard standaard).
Dat was eind 2018 nog zo.
Mijn bron die alles netjes liet zien over de streams is helaas recent overleden.
Zij pikten de laatste gegevens (per dag ofzo) automatisch van de kabel af voor alle NL kabelProviders. (en deden het ook voor Satelliet steams)
Zal wel geldgebrek zijn geweest. Jammer, want het was daar heel ok.
http://www.dtvmonitor.com/
Ik mis ze.

We studeren verder om de waarheid boven water te krijgen.

Han
RammsteinFan86

Level 1
  • 48Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
hanh wrote:
RammsteinFan86
Een Ziggo SmartCard werkt prima in fUPC. Ondanks dat er in fUPC een andere type Smartcard in gebruik is die alleen icm een CAM Module kan worden benut.
Ziggo haalt alle 'oude' Smartcards uit je registrarie bij een verhuizing van fZiggo naar fUPC. En dan mag je gaan huren. Is dit netjes? You tell me.
kulkm00
Kortom: er is niets aan de hand met een oude fZiggo Smartcard van je ouders als je huis in fUPC zit.
Gr Han


hanh misschien niet netjes, maar dat zijn de voorwaardes van Ziggo. Daar doen we niet zoveel aan... :sweat_smile:

Echter, kulkm00 geeft aan 2 straten verderop te wonen en dan gaat deze vlieger niet meer op. Ik denk dat het huren wordt op eigen abonnement, maar we wachten Lycke Ziggo maar even af voor alle zekerheid.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
RammsteinFan86
misschien niet netjes, maar dat zijn de voorwaardes van Ziggo. Daar doen we niet zoveel aan..

Eens, het was niet mijn bedoeling te suggereren dat je daar makkelijk iets aan kunt doen.

We weten nu dat het geen ander huis is in fUPC, terwijl ouders in fZigoo wonen. Had gekund.
Dan moet m.i. het gebruik van een SmartCard van de ouders mogelijk zijn.
Even afgezien van complicaties die samenhenagen met een extra pakket dat je wilt hebben en je ouders niet. Het is beter dit glad te kunnen strijken met een overname van de Card op een ander abo. Of dat kan horen we, zoals ik al schreef, nog wel van een Mod. Willem-A heeft dat zojuist nog eens benadrukt.
Han

Ik schreef:
Bij elk Topic komt een Community Moderator van Ziggo langs, die daar uitsluitsel over kan geven & dit als mogelijk kan regelen.
Heb je haast? Kan een dagje of wat duren.

En iets later:
hanh wrote:
Ok. Mocht je ongeduldig worden, reageer nog een keer. Dat zie ik. Het kan over het hoofd zijn gezien. Gebeurt zelden.
Dan kan ik zonodig een extra alert geven aan de Mods om alsnog langs te komen.


Voor mij is de kous daarmee af. Maar dan komen er nieuwe reakties binnen.
Enigszins tot mijn verbazing, het is immers duidelijk wat er moet gebeuren.. Daar reageer ik dan op, etc etc.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Uw voorstel lijkt me in strijd met art. 9.4 van de algemene voorwaarden. Om op een ander adres gebruik te kunnen maken van van de diensten die op de smartcard zijn geregistreerd zult u een eigen abonnement moeten hebben.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Wat een gedoe allemaal zo beste mensen... Ik denk ook in dezelfde richting als sommige anderen: een nieuw abonnement. Daar laat ik het verder dan ook bij, want hier is Ziggo aan zet denk ik. We kunnen allemaal gaan gokken, maar daar heeft kulkm00 ook niet heel veel aan...

Dat is even hoe ik het zie hoor...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all! Mooie discussie weer, hier. Ik zie gelukkig een hele boel juiste informatie en antwoorden.

Kort en simpel gezegd; je kunt een smartcard niet van het ene klantnummer overdragen op de ander. Dus je kunt deze helaas ook niet overnemen van je ouders, kulkm00. Je zult voor een tweede tv inderdaad moeten kiezen voor een huur CI+ module of mediabox met een smartcard (waarbij de module natuurlijk de goedkopere optie is). De smartcard van je ouders, hoort bij het abonnement op het adres van je ouders.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic