1
Vraag
2
Reacties
cosmocaris

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smartcard niet in lijstmet aangemelde smartcards

Ik heb 3 smartcards voor een CI+ module, 2 smartcards staan vermeld bij mijn digitale ontvanger(s) maar 1 smartcard staat niet daar niet vermeld.
Met de niet vermelde smartcard kan ik gewoon digitale TV kijken maar mijn extra zenderpakketten ( FOX Eredivisie, Ziggo sport, Movies en series XL ) ontvang ik niet op de TV de niet geregistreerde smartcard en omdat de card niet wordt vermeld kan in MijnZiggo niet de mogelijkheid van het opnieuw ophalen van het zenderaanbod benutten.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @cosmocaris. Welkom hier!
Wanneer een kaart wel werkt, maar niet alle zenders in je abonnement laat zien, is het vaak zo dat de kaart aan een ander klantnummer gekoppeld is. Hoe kom je aan deze kaart? Heb je deze in het verleden gekocht, gekregen, overgenomen van iemand en dit niet aan je abonnement gekoppeld?
Ik kan voor je nagaan waar deze kaart aan gekoppeld is en/of wat er anders fout gaat. Wil je me een privébericht sturen met het kaartnummer?

Bekijk in context

5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Welkom cosmocaris op de Ziggo Community.

Het is natuurlijk niet fijn fat je een smartcard hebt die niet in het lijstje zichtbaar is. Er kan een moderator naar dit probleem kijken, want er zijn limieten aan smartcards verbonden, maximaal 3 als het goed is. Mijn vraag, is deze kaart langer dan 3 maanden ongebruikt, dan wil het systeem opschonen en moet je hem weer opnieuw activeren, maar in jou geval gaat dit niet.

Ik leg dit even voor bij me mede gebruikers, en er komt in de loop van deze dagen iemand om te helpen met informatie en een moderator pakt uit eindelijk dit topic op.
cosmocaris
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In de lijst met Mijn digitale ontvanger(s) staan naast het smartcard nummer van mijn XL mediabox nog 4 smartcards vermeld, twee van deze smartcards zijn defect, de andere twee zijn nog actief en kan ik ook de gisteren door mij aangeschafte extra zenderpakketten mee bekijken.
De oplossing zou zijn om de 2 twee defecte smartcards te verwijderen en de niet vermelde card toe te voegen, is dit wel mogelijk?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat er mis is gegaan bij de niet geregistreerde SmartCard kan ik niet helemaal overzien. Denk dat die op zeker moment is opgeheven.
Opnieuw registereren kan niet. Je hebt al een MediaBox XL + 4 geregistreerde SmartCards. Dat is samen 5 en dat is wat maximaal kan.
Een kapotte geregistreerde SmartCard moet Ziggo gratis vervangen.
Hoe komt het dat die SmartCards kapot zijn? Dat gebeurt niet zo vaak.
Zijn ze wel kapot? Probeer ze nog eens uit door ze via Mijn Ziggo weer te activeren mbv Zenders en Pincode herstellen. Zie ook:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/smartcard-problemen-oplossen/
Gr Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik heb hier ook een oude/nieuwe smartcard van Ziggo, die nog geactiveerd kan worden als ik weer onder de 5 digitale apparaten kom in Mijn Ziggo.
Bevestigd door de helpdesk.

De grens ligt bij 5 digitale apparaten in je Mijn Ziggo.
In oud-Ziggo zijn nog oude rechten ten aanzien van activeren en in stand houden van smartcards.

Ziggo moderators komen hier op werkdagen langs en kunnen zien wie, wat, waar, waarom, wanneer en hoe.:relaxed:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @cosmocaris. Welkom hier!
Wanneer een kaart wel werkt, maar niet alle zenders in je abonnement laat zien, is het vaak zo dat de kaart aan een ander klantnummer gekoppeld is. Hoe kom je aan deze kaart? Heb je deze in het verleden gekocht, gekregen, overgenomen van iemand en dit niet aan je abonnement gekoppeld?
Ik kan voor je nagaan waar deze kaart aan gekoppeld is en/of wat er anders fout gaat. Wil je me een privébericht sturen met het kaartnummer?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic