Ik krijg een e100-4 melding, wanneer ik één van de gecodeerde zenders kies.
Probleem is dat ik buiten tv een gebruik onder een overkapping, wanneer er grote sporttoernooien zijn. Vanwege de corona heb ik dus de buiten tv vorig jaar niet gebruikt. Via mijn ziggo heb ik de smart card geprobeerd weer te activeren. Alle zenders heb ik via het tv menu opnieuw ingesteld, maar helaas naast de drie vrije npo zenders geen resultaat.
Daarna heb ik de helpdesk gebeld. Daar kreeg ik te horen, dat mijn kaart door Ziggo gedeactiveerd is, doordat ik hem langer dan 9 maand niet gebruikt heb. Het is niet meer mogelijk om alsnog die smartcard weer te activeren. Ik kan wel een nieuwe smartcard met CI module huren voor € 2 per maand.
Dit kan toch niet waar zijn. Ik heb hier totaal 4 smartcards liggen, alle bij Ziggo aangeschaft in de tijd dat je nog maximaal 5 cards kon registreren, waarvan ik er één als tweede tv gebruik en één af en toe onder de overkapping, wanneer er grote sporttoernooien zijn.
De laatste 3 cijfers van de smartcard zijn 551 en ik maak gebruik va een @Smit ci kaart.