Hanske

Level 5
  • 55Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Smartcard code e100-4, alleen vrije zenders nog beschikbaar

Ik heb in mijn Humax een smartcard zitten die niet wil activeren en code e100-4 geeft, nu heb ik via mijn Ziggo al zenderaanbod bijwerken gedaan maar dit gaat niet werken, ook via de chat heeft een medewerker al een activatie signaal verzonden ook dit werkt niet.

De Humax staat nu al dagen aan op NPO 1 maar nog steeds heeft hij alleen maar de vrije zenders.
ook heeft hij al in een tv gezeten en dat geeft ook geen oplossing.

Inmiddels heb ik mijn abbo aangepast en alle kaarten werken nu volgens het nieuwe abbo met extra nieuwe zenders, overigens werken deze binnen 15 minuten. behalve de Humax

Kan iemand van de technische afdeling heer eens naar kijken wat er fout gaat.
Het probleem is ontstaan doordat de Humax langere tijd niet gebruikt is, (standby gestaan)

het kaartnummer is: ******
Humax staat nog steeds aan op NPO1
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hanske, top! Aan deze kant is het signaal naar de smartcard verzonden. Wil je eens verder zappen? Mocht het hierna nog niet werken, dan wil ik je vragen eens de Humax terug te zetten naar de fabrieksinstellingen om de boel opnieuw te installeren.

Bekijk in context

Dinand21

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Rikst, ik heb de methode van Template toegepast (smartcards van CI module en decoder verwisselen en beide een uur aan laten staan), wat niet direct de oplossing was . Daarna heb ik via MijnZiggo de Zenders en pincode herstellen en vervolgens op Opnieuw ophalen ingesteld, en kort daarna had ik weer alle zenders.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Hanske

dit gaat natuurlijk niet goed. Maar in principe zou de software op de smartcard ook moeten worden bijgewerkt als de Humax in stand-by staat. Maar als de smartcard eerder ook al van jouzelf was, zou deze ook nu weer geactiveerd moeten kunnen worden.

Ik kan dat niet, maar ik zal hierbij Lycke Ziggo vragen hier even naar te kijken. Ik hoop dat dit zo snel mogelijk gebeurt en dat het allemaal goed gaat aflopen.

Kan even duren, maar komt vast goed.

Succes!
Hanske
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
is er iemand die mij zou kunnen helpen, Humax staat inmiddels dagen aan maar nog steeds geen RTL4 e.d.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Hanske

ik zal even een pm versturen naar iemand voor hulp, maar had al iemand getagd. Echter is er in het weekeinde minder bezetting vanuit Ziggo en dus kan het wat langer duren. Maar komt echt goed.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Hanske,

Tijd voor wat actie inderdaad! Wil je hier de laatste 3 cijfers van de smartcard plaatsen? Dan ga ik aan de slag.
Hanske
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Michael Ziggo wrote:
Hoi Hanske,

Tijd voor wat actie inderdaad! Wil je hier de laatste 3 cijfers van de smartcard plaatsen? Dan ga ik aan de slag.


Fijn dat je het op wil pakken Michael
de laatste drie cijfers zijn 154
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hanske wrote:

Michael Ziggo wrote:
Hoi Hanske,

Tijd voor wat actie inderdaad! Wil je hier de laatste 3 cijfers van de smartcard plaatsen? Dan ga ik aan de slag.
Fijn dat je het op wil pakken Michael
de laatste drie cijfers zijn 154


Top! Wil je de desbetreffende Humax met de bijbehorende smartcard aanzetten op NPO1?
Hanske
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Michael Ziggo wrote:

Hanske wrote:

Michael Ziggo wrote:
Hoi Hanske,

Tijd voor wat actie inderdaad! Wil je hier de laatste 3 cijfers van de smartcard plaatsen? Dan ga ik aan de slag.
Fijn dat je het op wil pakken Michael
de laatste drie cijfers zijn 154
Top! Wil je de desbetreffende Humax met de bijbehorende smartcard aanzetten op NPO1?


Staat aan op NPO1 met smartcard 154
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hanske, top! Aan deze kant is het signaal naar de smartcard verzonden. Wil je eens verder zappen? Mocht het hierna nog niet werken, dan wil ik je vragen eens de Humax terug te zetten naar de fabrieksinstellingen om de boel opnieuw te installeren.
Hanske
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Toppers zijn jullie,

ik weet niet hoe jullie het doen of gedaan hebben maar wat mij niet lukt via mijn Ziggo en wat de service medewerk aan de service desk niet lukt is jullie wel gelukt

een systeem reset was gelukkig niet nodig op de Humax

 

Hartelijk dank voor de hulp, alles werkt

Zo zie je maar weer de meerwaarde van een community met kennis van zake

Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes

Fijn om te lezen dat alles weer werkt, @Hanske. Graag gedaan en veel kijkplezier weer met je Humax 🙂

Dinand21

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik krijg een e100-4 melding, wanneer ik één van de gecodeerde zenders kies.

Probleem is dat ik buiten tv een gebruik onder een overkapping, wanneer er grote sporttoernooien zijn. Vanwege de corona heb ik dus de buiten tv vorig jaar niet gebruikt. Via mijn ziggo heb ik de smart card geprobeerd weer te activeren. Alle zenders heb ik via het tv menu opnieuw ingesteld, maar helaas naast de drie vrije npo zenders geen resultaat.

Daarna heb ik de helpdesk gebeld. Daar kreeg ik te horen, dat mijn kaart door Ziggo gedeactiveerd is, doordat ik hem langer dan 9 maand niet gebruikt heb. Het is niet meer mogelijk om alsnog die smartcard weer te activeren. Ik kan wel een nieuwe smartcard met CI module huren voor € 2 per maand.

Dit kan toch niet waar zijn. Ik heb hier totaal 4 smartcards liggen, alle bij Ziggo aangeschaft in de tijd dat je nog maximaal 5 cards kon registreren, waarvan ik er één als tweede tv gebruik en één af en toe onder de overkapping, wanneer er grote sporttoernooien zijn.

De laatste 3 cijfers van de smartcard zijn 551 en ik maak gebruik va een @Smit ci kaart.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Dinand21

Dat is geen leuke ontdekking natuurlijk, dat je maar een paar zenders kunt ontvangen op de TV buiten. Ik wil graag even nakijken wat er precies is gebeurt met je smartcards maar ik beschik niet over je gegevens. Wil je je profiel aanvullen met je postcode en huisnummer en hier een seintje geven zodra dit gelukt is? 

Dinand21

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Rikst, sorry voor de late reactie. Ben een paar dagen lastminute weggeweest met het mooie weer. Ik heb postcode en huisnummer nu toegevoegd aan de persoonlijke informatie bij mijn instellingen.

Dinand21

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Rikst, ik heb de methode van Template toegepast (smartcards van CI module en decoder verwisselen en beide een uur aan laten staan), wat niet direct de oplossing was . Daarna heb ik via MijnZiggo de Zenders en pincode herstellen en vervolgens op Opnieuw ophalen ingesteld, en kort daarna had ik weer alle zenders.

e100community

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

Ik heb hetzelfde probleem. De afgelopen weken al drie keer contact maar nog steeds e100 op een kaart die ik al even niet gebruikt heb. Hij eindigt op 415. Helaas lukt het niet via de reguliere klantenservice. Hierboven te zien is het voor Hanske ook opgelost

 

Graag dezelfde reset als Hanske geven. Alvast hartelijk dank!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedenavond @Rainmaker

Ik heb het smartcardnummer eindigend op 415 nu hersteld en dit wordt binnen 30 minuten verwerkt. Wil je het daarna nog eens proberen?

e100community

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankje Jamyla! Had in het weekend geen reactiwme verwacht.

 

De tv staat weer aan, ik zal hem de komende tijd aan laten staan. Hij werkt na een kwartiertje nog niet maar wie weet over een tijdje wel

e100community

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas nog steeds niks. Is het mogelijk nog een keer het signaal te sturen?

 

Als het ok is dat ik het zelf nog een keer via Mijn Ziggo probeer dan hoor ik dat ook graag. Wil de boel niet in de war schoppen

e100community

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

PXL_20210711_070319077~2.jpgVia interactieve tv herkent hij de smartcard wel met de juiste zenders. Start ik daar echter iets van movies en series XL (mare of easttown) dan krijg ik een E19 foutmelding. Gebruik ik tv gemist van bijvoorbeeld SBS6 dan werkt dat weer wel

 

De kaart lijkt dus deels te werken

Uitgelicht topic