Beantwoord

Smartcard activeren

• 22 mei 2019
  • 12 Reacties
  • 204x Bekeken

Heb een nieuwe smart TV met CI module. Hoe kan ik de smartcard activeren voor mijn nieuwe TV of gaat dat nu op een andere manier.
icon

Best beantwoord door Evert 22 mei 2019, 23:25

Dan zal hij ook niet meer geactiveerd worden.
Mocht je toch een smartcard willen, kun je die bij Ziggo voor €2 per maand huren.

Maar wellicht heb je genoeg aan de free to air zenders. Hoe je die kunt krijgen, staat hier uitgelegd.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +29
Hoi Arombai,

Heb je die smartcard van Ziggo net nieuw gekregen? Dan gaan het activeren automatisch, kan eventjes duren. Als je de smartcard in de CI+ module doet en de module in de TV, gaat het vanzelf. 🙂

Had je deze smartcard al liggen of heb je deze overgekocht/gekregen van iemand anders, dan zal die niet meer geactiveerd worden. Alleen de smartcards die je nu van Ziggo krijgt, worden geactiveerd.

Groet,
Evert
Had het nog ongebruikt liggen en wil dit nu in mijn nieuwe TV gebruiken.
Reputatie 7
Badge +22
https://community.ziggo.nl/abonnement-153/smartcard-activeren-op-klantnummer-34597
Reputatie 7
Badge +29
Is die ooit actief geweest in je abonnement?
Nee. Meen van niet, had toen 2 smartcards geactiveerd en de 3e niet..
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb onze Minke er weer eens bij gehaald:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/info-wat-moet-je-weten-over-smartcards-15040
Reputatie 7
Badge +29
Dan zal hij ook niet meer geactiveerd worden.
Mocht je toch een smartcard willen, kun je die bij Ziggo voor €2 per maand huren.

Maar wellicht heb je genoeg aan de free to air zenders. Hoe je die kunt krijgen, staat hier uitgelegd.
Voor niets toen aangeschaft. Dus weggegooid geld en dan moet je een nieuwe aanschaffen met een huur van 2 euro/maand??
Reputatie 7
Badge +29
Je hoeft er geen een te huren, zoals ik zei kun je ook zonder smartcard tv kijken. Of als je een chromecast hebt, kun je ook met Ziggo Go casten.

Losse smartcards worden al een aantal jaar niet meer geactiveerd. Is voor jou uiteraard niet leuk, maar de goeien lijden onder de slechten, want zo is cardsharing niet echt meer te doen. En vanuit Ziggo snap ik deze keuze dus wel.
Oke. Duidelijk, jammer en ben er niet blij mee. Dan maar casten en de aangeschafte CI module verkopen.
Reputatie 7
Badge +29
Snap ik! Er zit helaas niets anders op.
Hopelijk ben je de module snel kwijt!
Losse fZiggo Irdeto Smartcards kunnen nog steeds door een klant worden geactiveerd.
Ik had er 1 die ik 2 jaar niet meer gebruikte, Activering via Mijn Ziggo ging prima.
De kwestie is: is de Smartcard geregistreerd in Mijn Ziggo als TV-Produkt.
Een niet geregistreerde Smartcard valt niet te activeren.

Wellicht is met de registratie van een Card in het verleden iets mis gegaan. Dat moet je zelf in de gaten houden en aktie ondernemen als er ineens iets niet blijkt te kloppen. Als je er van overtuigd bent -of liever, bewijzen hebt- dat een Card uit de registratie is gevallen of daar nooit in is terechtgekomen, dan zou er nog iets te regelen moeten zijn,